کامالا هریس: روسیه باید نشان دهد که در زمینه دیپلماسی جدی است

[ad_1]

معاون رئیس جمهور آمریکا با بان کی مون دبیر کل ناتو و رهبران سه کشور بالتیک دیدار کرد و گفت روسیه باید نشان دهد که آماده دنبال کردن مسیر دیپلماتیک است. وی به مسکو درباره عواقب حمله به اوکراین هشدار داد.

رویترز به نقل از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود، ناتو را تمجید کرد و گفت که این حمله در تلافی همه ما انجام شد و ایالات متحده و متحدانش آماده هستند. اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، آنها پاسخ خواهند داد.

هریس گفت: «ما درک می کنیم و به صراحت اعلام کرده ایم که از دیپلماسی استقبال می کنیم. این به روسیه بستگی دارد که تصمیم بگیرد.

به نظر می رسد اظهارات جو بایدن، معاون رئیس جمهور، پیامی به پوتین می دهد که ائتلاف 30 عضوی ناتو آماده خنثی کردن حملات ادعایی روسیه است. پوتین اخیرا در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت که غرب همیشه بهانه ای برای اعمال تحریم ها علیه کشورش داشته است.

رهبران لتونی، لیتوانی و استونی نیز گفته‌اند که همکاری، گفت‌وگو بین متحدان، اعمال تحریم‌های سخت و تقویت بخش شرقی ناتو تنها گزینه‌هایی است که می‌تواند روسیه را شکست دهد.

رئیس جمهور لیتوانی، گیتاناس ناوسدا، گفت: “امروز، تماشای جنگ، جهان را به تاریکی می اندازد و متاسفانه ما باید آن را بپذیریم.” ما احتمال وقوع یک بحران نظامی در اوکراین را می بینیم. من خواستار حضور دائمی نیروهای آمریکایی در کشورم هستم و تنها راه برای توقف روسیه ایجاد محاصره است.

خواندن
اجرای کار آرامش تابستانی در 9 معبد بروجرد

کامالا هریس در سفر سه روزه خود به اجلاس امنیتی مونیخ روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و دیگر رهبران جهان دیدار خواهد کرد.

این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده نگران است که زلینسکی برای ملاقاتی به مونیخ سفر کند، گفت: نه. این هدف نهایی اوست. این واقعاً به او بستگی دارد که تصمیم بگیرد کجا برود.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *