راهنما شیر برقی کستل چه کاربردی دارد (2) سایت من

شیر برقی کستل چه کاربردی دارد
شیر برقی, شیر برقی کستل

بطور کلی می توان گفت، شیر برقی یا سلونوئید ولو سیم پیچی است که در اطراف یک هسته آهنی پیچیده شده است. این شیرها به طور کلی دارای دیافراگم هستند و همینطور یک اتصال جریان الکتریسیته دارند که برای رسیدن به سطح ولتاژ مناسب تنظیم می شود. به علت اختلاف فشار دو طرف دیافراگم، دیافراگم بالا رفته و سیال میتواند از ورودی به خروجی جریان پیدا کند. حال شیرهای برقی باعث بالا رفتن دقت در اندازه و وزن مواد داخل بسته بندی می شوند. وقتی جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می شود؛ این میدان مغناطیسی نیرویی به سمت بالا روی پیستون وارد کرده و باعث باز شدن روزنه یا در اصل همان شیربرقی می شود. با تغییر دادن ولتاژ ورودی به سلونوئید، می توان میزان باز و بسته بودن شیر را از طریق ایجاد تغییر در مسیر های عبور سیال مدیریت کرد؛ که این امر در نهایت باعث کم و زیاد شدن شدت جریان سیال در خطوط لوله می شود. بدین طریق مسیر جریان باز و بسته می شود.  This con​tent h as been done by G SA Con​tent Generator DEMO!

یا سلونوئید ولو (valve solenoid) نمایش داده شده است.

شیر برقی یا همان شیر الکتریکی و یا نام دیگر آن به نام سلونوئید ولو که بیشتر شناخته شده است، یکی از شیرهای صنعتی است و در صنایع مختلف برای جریان های سیال استفاده می شود. امروزه در طیف بسیار وسیع و گسترده ای از فرایند های صنعتی در صنایع مختلف از شیر برقی استفاده می شود. یکی از قطعاتی که امروزه بطور گسترده در بخش صنایع، بخصوص در صنعت تبرید و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرد، شیر برقی یا سلونوئید ولو (valve solenoid) میباشد. در شکل زیر اجزاء شیر برقی یا سلونوئید ولو (valve solenoid) نمایش داده شده است. در نتیجه، شما باید اطمینان حاصل کنید که پارامترهای عملیاتی شما در همه موارد، زیر رتبه بندی مشخص شده قرار دارند. در نمودار زیر تعداد واحدهای تولید شیر برقی در کشور به تفکیک استان آمده است . با ساختن یک سیم پیچ و اتصال جریان برق به آن می توان یک آهنربای الکتریکی ساخت که شیرهای برقی هم به همین صورت ساخته شده اند. کاربرد شیرهای سروو در صنعت بسیار به چشم می خورد و گسترده است و بی شک دلیل آن را می توان دقت بالای آن دانست.

خواندن
سومین همایش جمهوری خواهان برگزار می شود

شیر برقی کستل

Data was cre ated by GSA C ontent Gener᠎ator Dem ov᠎ersi​on!

نیروی مغناطیسی باعث حرکت خطی هسته شده و بنابراین شیر برقی انرژی الکتریکال را به حرکت خطی تبدیل می کند. در واقع شیر برقی شیری است که با اعمال نیروی الکتریکی عمل می کند و به یک مکانیزم برقی که جریان سیال را قطع و وصل می نماید متصل است و میزان جریان سیال را تنظیم یا قطع و وصل می کند. بنابراین شیر برقی انرژی الکتریکال را به حرکت خطی تبدیل میکند.شیربرقی وسیله ای الکترومگنتیک است که برای کنترل گاز یا سیال استفاده میشود.کنترل شیر برقی با استفاده از جریان الکتریکی در کویل شیر برقی کنترل میشود. از این مدل شیر برقی در دستگاه های قهوه ساز و یا ماشین لباسشویی استفاده می شود. بهتر است بگوییم شیر برقی یک کنترل کننده الکترومکانیکی محسوب می شود. شیر برقی یا سلونوئید ولو، یک شیر کنترل کننده الکترومکانیکی میباشد. این شیر برقی ها با توجه به طریقه عملکرد با فرمان از راه دور کنترل می شوند. شیر برقی های مورد استفاده در سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک را میتوان با فرستادن فرمان الکتریکی باز و بسته نمود و میزان این تغییر از صفر تا صد درصد متغیر می باشد.

نحوه کار شیر برقی در کولر گازی به این صورت است که به محض تنظیم دستگاه به حالت گرمایش با کمک ریموت کنترل دستگاه، برد کولر گازی به بوبین شیر برقی این فرمان را ارسال می کند که مسیر رفت و برگشت گاز مبرد کولر را تغییر دهد. از جمله کاربردهای این شیر ها را می توان در شبکه های گازرسانی نام برد. افزایش دقت : از گسترده ترین کاربردهای شیربرقی می توان در خطوط تولید و بسته بندی کارخانه های مواد غذایی نام برد. یا به عبارتی می توان گفت که این شیرها پس از قطع جریان برق یا در حالت عادی باز هستند. با توجه به بسته بودن مجرای شیر پس از جریان، می توان از این شیرها در موتورخانه ها استفاده کرد. این عملگر ها شیر ها را به صورت خطی و دورانی باز و بسته میکنند و دارای سه نوع الکتریکی , هیدرولیکی و نیوماتیکی می باشند که نوع نیوماتیکی پر استفاده ترین عملگر می باشد. در صورتی که شیر برقی آبیاری را به کنترلرهای آبیاری وصل کنید، به راحتی میتوانید با برنامهای که به آن میدهید، زمین و گلخانه را آبیاری کنید.

خواندن
حقیقت غیرقابل انکار در مورد ورق سیاه فولاد مبارکه که هیچکس به شما نمی گوید

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لیست شیر برقی کستل لطفا از سایت ما دیدن کنید.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *