بازگشایی مرزهای استرالیا به روی دانشجویان بین المللی

[ad_1]

تقریباً دو سال پس از بسته شدن دانشگاه‌های استرالیا به روی دانشجویان بین‌المللی در پی شیوع کووید-19، دانشجویان خارجی به آرامی به دانشگاه‌های استرالیا بازمی‌گردند.

به گزارش ایسنا، او به نقل از Conversion.com. یکی از اثرات اپیدمی وبا بر سیستم آموزش عالی جهان این است که به دلیل بسته بودن مرزهای کشور و لغو بسیاری از پروازها، دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند نمی توانند برای ادامه تحصیل به کشورهای خود سفر کنند.

این امر منجر به خسارات مالی برای دانشگاه های مختلف در سراسر جهان شده است.

اما دو سال پس از تعطیلی دانشگاه و برنامه ایمن سازی بین المللی، دانشجویان بین المللی برای تحصیل به کشورهای خود باز می گردند.

تا دسامبر 2021 بود که دولت استرالیا مرزهای خود را به روی دانشجویان بین المللی باز کرد.

سپس در شش هفته اول بازگشایی مرزها، تعداد دانشجویان استرالیایی به 29856 نفر افزایش یافت. اما این تعداد هنوز 300000 دانشجوی بین المللی کمتر از قبل است و نزدیک به 147000 دانشجو در خارج از استرالیا در حال دریافت ویزا هستند.

اما نکته جالب اینجاست که فقط مؤسسات آموزشی استرالیا نیستند که با نگرانی به ارزش بازگشت این دانش آموزان نگاه می کنند.

دانشجویان بین المللی بخشی جدایی ناپذیر از نیروی کار در بسیاری از صنایع استرالیا هستند. دولت استرالیا در تلاش است تا با صدور ویزا و کاهش محدودیت‌های دسترسی کارکنان، دانشجویان بین‌المللی را به بازگشت تشویق کند.

در استرالیا، کاهش محدودیت‌های مرزی در دسامبر 2021 باعث بازگشت بدنه دانشجویان بین‌المللی شد.

در پایین ترین سطح، 248750 دانشجوی بین المللی در استرالیا وجود دارد. این کاهش 57 درصدی نسبت به اپیدمی قبلی و پایین ترین سطح از سال 2007 است.

خواندن
Article 037

از زمان بازگشایی مرزها، تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی از کشورهای دیگر به استرالیا مهاجرت کرده اند.

تعداد دانشجویانی که از هند و نپال به استرالیا بازگشته اند به طور چشمگیری افزایش یافته است. دانشجویان هر دو کشور بیش از 50 درصد از افزایش را در شش هفته گذشته به خود اختصاص داده اند.

در مقایسه، دانشجویان بین المللی چینی سریعتر به استرالیا بازگشتند. بیش از 86000 نفر از آنها خارج از استرالیا هستند. این تقریباً 60٪ از تمام دانشجویان استرالیایی است که هنوز در خارج از کشور هستند.

البته این به معنای عدم بازگشت دانشجویان چینی به استرالیا نیست. چین از زمان باز شدن مرز شاهد افزایش تعداد دارندگان ویزای دانشجویی بوده و به نزدیک به 5500 نفر رسیده است. این نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان چینی جدید برای ویزا درخواست داده اند و برای آنها ویزا صادر شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *