عملکرد کندانسور کولر گازی سرمایش,پخش قطعات لوازم برودتی

عملکرد کندانسور کولر گازی – سرمایش,پخش قطعات لوازم برودتی
کندانسور

آب از محل ذخیره پایین پمپ میشود و قبل از اصابت به کف آن به یک کندانسور اسپری میشود. لوله خارجی محل عبور آب سرد است. کندانسورهای سطحی بزرگ در فرآیندهای تقطیر در مقیاس صنعتی برای سرد کردن بخار تقطیر شده به مایع به کار میروند. مقدار گرمایی که توسط سیستم آب گردشی دفع می شود از گرمای تبدیل شده به کار مفید در چرخه بخار بیشتر است. مقدار گرمای دفع شده در نیروگاههای در حال کار کنونی اعم از نیروگاههای قدیمی یا جدید،۵و۱ تا ۳ برابر کار مفید خروجی از این نیروگاهها است. البته این عدد با لحاظ نمودن راندمان تبخیر 100 درصدی برای برج می باشد که در عمل راندمان برج بین 60 الی 80 درصد خواهد بود لذا تبخیر آب به ازای هر تن سرمایی را حدود 600 لیتر در ساعت در نظر می گیرند. با توجه به اینکه دما و رطوبت هوای عبوری از برج افزایش می یابد بدیهی است میزان تاثیر برج خنک کن تا حد زیادی به درجه حرارت مرطوب هوای ورودی بستگی دارد و با کاهش آن افزایش می یابد . اگر دما به پایین تر از نقطه تنظیم (معمولا بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد) برسد. 4ــ هوا از لا به لای ذرات آب در حال ریزش از شیپوره پاشش آب عبور می کند و با تبخیر بخشی از آب سرمایش مناسبی ایجاد می کند در صورتی که بادزن و شیپوره های پاشش آب خوب کار کنند آب در مقایسه با دمای مرطوب هوای خروجی چند درجه خنک تر می شود.

خواندن
قیمت و شرایط تولیدی مبل در چهاردانگه

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه باید در فواصل منظم انجام شود.

معمولا اختلاف دمای تقطیر با دمای آب ورودی کندانسور در کندانسورهای آب خنک حدود ۱۰ درجه سانتیگراد و اختلاف دمای آب ورودی با خروجی کندانسور حدود ۵ درجه سانتیگراد میباشد. درون برج های خنک کن که از بدنه آهنی ساخته می شود از بالا به پایین و در فواصل مساوی تعداد زیادی تخته به صورت افقی قرار می گیرد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه باید در فواصل منظم انجام شود. که در مقاله ” تعمیر کولر گازی ” به 0 تا 100 این نوع تعمیر پرداختیم که باید حتما بدانید. کندانسور کولر گازی نباید در مکانی که گرم می باشد و یا در معرض گرد و غبار زیادی است نصب شود و همچنین دقت کنید نصب کندانسور به هیچ وجه نباید در مکانی که پر تردد می باشد انجام شود و باید حتما یک فضای آزاد برای اطراف این کندانسور در نظر گرفته شود تا در این صورت اطمینان کافی را از عملکرد مناسب کولر گازی داشته باشید. البته گاهی اوقات برعکس این حالت نیز وجود دارد و مایع خنک کننده (مانند آب) از درون پوسته و سیال گازی داغ از درون مجموعه لوله ها جاری می شود. همانطور که متوجه شدید و در قسمتهای قبل هم اشاره کردیم، تعمیر کندانسور کولرهای گازی کاری به شدت تخصصی میباشد و علاوهبر مهارت، نیاز به تجربه و امکانات، لازم دارد.

هدف عملکرد کندانسور افقی تبدیل ماده از حالت گاز به مایع جهت انجام مکانیزم خنک کاری است که نقش اصلی در ایفای عملکرد صحیح چگالنده کرسی برعهده کویلهای سیستم میباشد. برج های خنک کن از نظر جنس بدنه نیز به دو دسته بدنه آهنی و فایبرگلاس تقسیم بندی می شود. این فشار برابر است با فشار اشباع مربوط به دمای بخار در حال چگالش که مقدار آن به نوبه خود به دمای آب خنک کن وابسته است. کندانسور سطحی یا کندانسور تماس غیر مستقیم همانند مبدلهای حرارتی سطحی، نوعی کندانسور است که در آن مانعی بین دو سیال سرد و بخار وجود داشته باشد و تماس منبع سرما و بخار، غیر مستقیم میباشد. کندانسوری که در برج تقطیر تعبیه شده است، یک مبدل حرارتی است که در داخل لولههای آن یک مایع سرد مانند آب در جریان است. هم زمان با ریزش آب از تخته های بالا بر روی تخته های پایینی مقداری از ذرات آب تبخیر شده و امکان سرد شدن آب را فراهم می کنند. توسط پمپ آب از کف برج به بالا منتقل شده و بر روی چوب ها پاشیده می شود. Th is art icle h᠎as  been cre at᠎ed wi th t he he᠎lp ᠎of GSA Content G enerator ᠎DEMO᠎.

خواندن
ربیعی: فشردگی بازی‌های لیگ به ما ضربه زده است

تعداد مسیرها اندازه و کارایی چگالنده را تعیین می کند.

شما به آساني می توانید با جا دادن دست خودتان بر روی بدنه يا قسمتي از موتور فن، گرمای زياد از حد فن را به خوبي احساس نماييد. كندانسورهوايي نصب شده بر روي شاسي كندانسورهوایی هستند كه با كمپرسور و محرك آن بر روي شاسي مشتركي نصب شده و جزء مكمل واحد تقطير خنك شونده با هوا مي باشند. بهتر است بدانید وجود آنتن های تلویزیون بر کارایی مناسب واحد داخلی کندانسور و کارایی مناسب این سیستم اثر نامطلوبی می گذارد پس بهتر است با این عوامل تولید کننده نویز حداقل ۳ متر فاصله داشته باشد. وظیفه اصلی چگالنده عبارت است از مایع کردن بخار خروجی از توربین و از این طریق باز یافت آب تغذیه با کیفیت بالا جهت استفاده مجدد در چرخه . با کاهش فشار چگالنده فقط به اندازه چند کیلو پاسکال کار توربین و بازده نیروگاه افزایش و جریان بخار بزرگتر هستند. تعداد مسیرها اندازه و کارایی چگالنده را تعیین می کند. سیستم دفع گرما از نیروگاه که با آب خنک کن گردشی در چگالنده ارتباط پیدا می کند به بررسی خاص و جداگانه ای نیاز دارد. به عبارت دیگر با تبخیر هر گالن آب حدود Btu7800 گرما از برج دفع می شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از فن کندانسور سردخانه دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *