اینشورا; راهی برای تامین امنیت فکری و رفاه کشاورزان

[ad_1]

ایسنا/ زنجان معاون فنی جهادکشاورزی طارم گفت: پوشش بیمه ای بر روی فعالیت های کشاورزی کار می کند و در صورتی که شرایط محیطی بر کیفیت و عملکرد محصول تاثیر بگذارد، خسارت پرداخت می کند.

فرهاد اکبری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص بیمه محصولات کشاورزی شهرستان طارم، اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی اغلب شاهد آسیب های زیست محیطی به محصولات کشاورزی هستیم و این عوامل تولید را تحت تاثیر قرار می دهد که منجر به تامین آنها می شود. ایمنی و ریسک تولید بیشتر برای کشاورزان.

وی افزود: کشاورزان می توانند با گرفتن بیمه سلامت روان، امرار معاش و تولید کنند و در این راستا به نمایندگی های زیر نظر بانک کشاورزی مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیمه محصولات در مزرعه کار می کند و در صورت تاثیر عوامل محیطی بر کیفیت و عملکرد محصول غرامت پرداخت می کند، گفت: طی چند دهه گذشته نیاز به بیمه محصول کم بوده است، بنابراین بیمه را تراز کنید. وی گفت: در شهرستان کاهش یافته است اما امسال با اقدامات دولت کار بیمه کشاورزان بهتر شده و از طریق کلاس های آموزشی و … اطلاع رسانی کرده ایم.

اکبری با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی بیمه کشاورزی را در دوره بیمه ارائه می کند، ادامه داد: در بحث بیمه، الگوهای راهبردی زیادی مطرح شد و در طارم نیز زیتون و انار از محصولات باغی بود. در صورت وجود تقاضا برای سایر محصولات، بیمه تامین می شود، اما به دلیل کمیاب بودن مزارع طارمی، کشاورزان به دنبال محصولات دیگر نیستند.

خواندن
چاپ فلکسو یگانه

به گفته معاون فنی جهادکشاورزی طارم برف در این شهرستان باعث شده حدود 10 تا 15 درصد از شاخه های زیتون که اکثرا بزرگ هستند شکسته شود و قطعا در بحث گلدهی تاثیری نخواهد داشت. جوانه ها اما میزان خسارت اکنون ممکن است، “این یک حدس و گمان نیست و تنها پس از رشد درختان تایید خواهد شد.” در حال حاضر تنها مشکل زیتونکاران طارم، بحث باغداری است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *