مهندسی طرح و ساخت دامون (2)

مهندسی طرح و ساخت دامون
کمپرسور فراسکلد

این کمپرسور ها مجهز به کنترل ظرفیت به صورت 4 مرحله ای هستند. کمپرسور سردخانه دانفوس در دو مدل پیستونی و اسکرال ساخته و روانه بازار سرمایش گردیده است. موتور سردخانه بوک بسته به نوع روغن مورد استفاده در آنها (روغن مینرال و یا روغن پلی اولستر) در دو سری معمولی (سازگار یا گاز R22) و سریX (سازگار با گازهای R404A، R407C، R134a و …) طراحی و روانه بازار می گردند. گاز R22 عمدتا با روغن های معدنی و سایر گازهای مبرد مانند R134a و R404A و R407C و R410A با روغن های غیر معدنی مانند روغن پلی اولستر (POE) سازگار هستند. بطور کلی روغن کمپرسور سردخانه در دو دسته ی معروف معدنی (مینرال) و پی اُ ای (POE) یا پلی اولستر (Polyolester) تقسیم بندی می شود. موتور سردخانه رفکامپ با دو رنج دمایی زیر صفر و بالای صفر طراحی و ساخته می شوند. تا ۳۰- درجه سلسیوس) طراحی و ساخته می شوند. رنج دمایی کمپرسور منیروپ سری NTZ دانفوس از ۴۰- تا ۱۰- درجه سلسیوس است. رنج دمایی کمپرسور منیروپ سری MTZ دانفوس براساس نوع مبرد مورد استفاده متفاوت است. این کمپرسور با انواع مبرد ها سازگار بوده و در چند مدل با ظرفیت های متفاوت تولید می شود.

کمپرسور فراسکلد

رنج دمایی این سری ها و هم چنین روغن مورد استفاده در آنها با یکدیگر متفاوت است. کمپرسورهای اسکرال مور د استفاده در سیتم های سردخانه معمولا دارای صدای کمی هستند که از بازه قدرت ۱.۵ تا ۳۰ اسب بخار برخوردار هستند. از مهم ترین انواع کمپرسورهای سردخانه کوپلند می توان به انواع پیستونی آنها که از ۱.۵ اسب بخار تا ۷۰ اسب بخار هستند اشاره کرد. کمپرسور سردخانه کوپلند که عمدتا بصورت پیستونی و با رنگ مشکی تولید می شوند سابق بر این با نام کمپرسور سردخانه DWM شناخته میشدند که با رنگ طوسی تولید میشدند. موتور منیروپ سری MTZ دانفوس خصوصا با گاز 404A معمولا برای کاربردهای زیر صفر نظیر سردخانه های نگهداری مواد پروتئینی و گوشت مورد استفاده قرار می گیرد. ردنج دمایی سردخانه بالای صفر معمولا برای شرایط نگهداری ۰ تا ۴ درجه سلسیوس، سردخانه زیر صفر برای شرایط نگهداری ۱۸- و سردخانه با رنج دمایی دیپ فریز برای شرایط ۴۰- درجه سلسیوس طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسور سردخانه بنا به نوع کاربری مورد استفاده و محصولی که قرار است در آن نگهداری شود، بطور کلی در سه دسته بالای صفر، زیر صفر و دیپ فریز تقسیم بندی می شوند. کمپرسور سردخانه بوک در سه سری بالای صفر، زیر صفر و دیپ فریز طراحی و ساخته می شود.  A rtic le has be᠎en gen er ated ᠎by GSA Con᠎te nt  Gen​erat​or ​DE MO᠎!

خواندن
هیچ مانعی برای توسعه روابط آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان وجود ندارد

تا ۳۰- درجه سلسیسوس عمل می کنند. کمپرسورهای اسکرال سری LLZ سازگار با گاز 404A بوده و در بازه ی دمایی ۱۰- تا ۴۰- درجه سلسیسوس عمل می کنند. گارانتی کمپرسور سردخانه معمولا توسط شرکتی که وظیفه نصب و راه اندازی سردخانه رو بر عهده گرفته است انجام می شود. کمپرسور سردخانه بیتزر سهم بزرگی از بازار صنعت سرمایش ایران را به خود اختصاص داده است. اخیرا این دسته از کمپرسور های ایتالیایی به بازار ایران راه پیدا کرده اند. کمپرسور سردخانه رفکامپ ساخت کشور چین است. کمپرسور سردخانه بوک که عمدتا بصورت رفت و برگشتی و با رنگ آبی تولید می شود، ساخت کشور آلمان است. کمپرسورهای اسکروی مورد استفاده در سیستم های سردخانه نیز عمدتا از نوع سمی هرمتیک اسکرو هستند که بیشتر در سیستم های رک سردخانه مورد استفاده قرار می گیرند. کمپرسورهای اسکرو از توان های ۳۵ اسب بخار به بالا موجود هستند. این کمپرسورها از ظرفیت ۲ تا ۱۰ اسب بخار طراحی و تولید شده اند. از ویژگیهای این کمپرسورهای میتوان به قابلیت کنترل ظرفیت 50، 75 و 100 درصد و همچنین قابلیت جداسازی روغن داخل کمپرسور در سه مرحله و همچنین راندمان بسیار بالای آنها اشاره کرد. همچنین میزان صدای تولید شده توسط این کمپرسورها بسیار پایین است. Artic᠎le has be en gener ated with GSA  Content  Ge᠎ne rator  DE​MO​!

بهترین روش محاسبه قدرت کمپرسور شناسایی میزان ظرفیت برودتی از روی کاتالوگ سازنده و بر مبنای دمای اواپراتور و کندانسور است. هر چه که میزان وجود این قطعات در تعمیرگاه ها بیشتر باشد تمایل به استفاده از آن برند افزایش می یابد. از مهم ترین انواع کمپرسورهای سردخانه بیتزر می توان به انواع پیستونی آنها که از ۱.۵ اسب بخار تا ۷۰ اسب بخار هستند اشاره کرد. کمپرسور ۱.۵ و ۳ اسب هم بصورت تک فاز و هم بصورت سه فاز و سایر کمپرسورها بصورت کاتالوگ کمپرسور فراسکلد سه فاز هستند. کمپرسور ۱.۵ اسب بخار هم بصورت تکفاز و هم بصورت سه فاز و کمپرسورهای بالاتر از ۱.۵ اسب بخار بصورت سه فاز هستند. این کمپرسورها از ۱.۵ تا ۱۳.۳ اسب بخار و از تک سیلندر تا ۸ سیلندر ساخته میشوند. کمپرسور سردخانه رفکامپ از ۳ اسب بخار تا ۵۰ اسب بخار موجود هستند. در حال حاضر قطعات کمپرسور dwm کوپلند، قطعات کمپرسور اسکرو بیتزر، قطعات کمپرسور پیستونی بیتزر، قطعات کمپرسور فراسکلد، قطعات کمپرسور رفکامپ، قطعات کمپرسور بوک در بازار ایران به خوبی موجود هستند. کمپرسورهای کامپکت اسکرو فراسکلد نیز در دو دسته سردخانهای و تهویهای که در انواع چیلرهای تراکمی کاربرد دارد، طراحی میشوند. موتور سردخانه زیر صفر و بالای صفر رفکامپ بسته به نوع روغن مورد استفاده در آنها (روغن مینرال و یا روغن پلی اولستر) در دو سری معمولی (سازگار با گاز R22) و سری E (سازگار با گازهای R404A، R407C، R134a و …) طراحی و روانه ی بازار میگردند.

خواندن
طراحی و ساخت ویلا گروه معماری هورمان

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *