علائم سمت چپ سر چیست؟

[ad_1]

دلایل مختلفی برای سردرد سمت چپ وجود دارد. درک علل و درمان آنها می تواند به فرد در مدیریت درد کمک کند و بداند چه زمانی باید به دنبال درمان خاص باشد.

به گزارش ایسنا. .رآنلاین وی گفت: نزدیک به 50 درصد بزرگسالان در جهان از سردرد رنج می برند. برخی از سردردها جزئی هستند و با درمان های خانگی قابل درمان هستند، اما برخی دیگر جدی تر هستند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. اگر سردرد همراه با بینایی، حالت تهوع یا علائم دیگر دارید، یا اگر در حین سردرد در یک طرف بدن خود دچار جراحت یا ترس شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

این مقاله علائم، علل و درمان سردرد در سمت چپ را بررسی می کند.

علل و علائم فیبریلاسیون بطن چپ

دلایل زیادی برای سردرد وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

میگرن، سردردهای میگرنی، سردردهای گروهی، جراحات، بیماری های التهابی، مشکلات عروقی، مصرف بیش از حد دارو و سینوزیت.

میگرن

درد در سمت چپ سر می تواند باعث میگرن شود. سردردهای میگرنی معمولاً از اطراف چشم ها یا شقیقه ها شروع می شوند و سپس به سایر قسمت های سر سرایت می کنند. علت دقیق میگرن هنوز ناشناخته است. بسته به احتمال شواهد، علت مربوط به عملکرد مغز و رشد اعصاب یا عروق خونی اطراف مغز است.

سردرد اضطرابی

سردرد یک درد شدید و شدید است که از پشت چشم شروع می شود و به پیشانی یا پشت سر سرایت می کند. این نوع سردردها می توانند در یک طرف سر ایجاد شوند، بنابراین می توان آنها را یکی از دلایل درد در سمت چپ سر دانست. علت اصلی سردردهای میگرنی به دلیل تنش عضلانی است. سردردهای اضطرابی معمولاً شدت کمتری نسبت به میگرن دارند اما همچنان ترسناک هستند.

خواندن
سئو سایت فروشگاهی؛ حرفه ای ترین تکنیک های سئو فروشگاهی

سردرد

یکی دیگر از علل شایع درد در سمت چپ سر ممکن است سردرد باشد. سردردهای گروهی بسیار دردناک هستند و شایع ترین علامت آن درد در یک طرف سر است.

سردردهای گروهی در فصل بهار و پاییز اتفاق می افتد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد این بیماری را با سردرد اشتباه می گیرند.

مشکلات زیر

گاهی اوقات درد در سمت چپ سر باعث درد و مشکلات کانال ریشه می شود و می تواند دلایل جدی داشته باشد. مانند زخم ها، بیماری های التهابی و مشکلات خونی.

درمان و پیشگیری از درد در سمت چپ سر

اکثر سردردها را می توان با مسکن هایی مانند ایبوپروفن و آسپرین درمان کرد. اگر درد شما مربوط به میگرن یا اختلالات شدید اضطرابی باشد، پزشک داروهای قوی تجویز می کند.

تغییر سبک زندگی نیز می تواند به کاهش سردرد کمک کند. برخی از این تغییرات مهم عبارتند از:

پرهیز از محرک ها: از مصرف غذاهایی مانند کافئین، الکل و پنیر که سردرد را تشدید می کنند خودداری کنید.

مدیتیشن: یوگا یا سایر تکنیک های مدیتیشن باعث افزایش ثبات جسمی و ذهنی می شود. مدیتیشن می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و سردرد و سردرد را کاهش دهد.

منبع: medicalnewstoday

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *