چرا باید در کروناویروس ماسک بزنیم؟

[ad_1]

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، استفاده از ماسک در زمان شیوع این بیماری در جامعه به ویژه در فضاهای سرپوشیده مانند اتوبوس، مترو، مغازه ها و سایر اماکن عمومی، بستگان ضروری است.

به گزارش ایسنا. استفاده از ماسک برای حامل اهمیت بیشتری دارد. اما از آنجایی که افراد مبتلا به بیماری قلبی می توانند بدون علامت باشند، مهم است که همه از ماسک صورت استفاده کنند.

دکتر فرشید رضایی – رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در خصوص چرایی استفاده از ماسک در درمان بیماری های عروق کرونر قلب می گوید: اهمیت ماسک صورت در همه کشورها شناخته شده است اما خوب برای دانستن بیشتر در مورد موضوع. ماسک های صورت و تکنیک های مناسب

به گفته وی، یکی از راه های عمده شیوع بیماری قلبی، ریختن ذرات ریز در هنگام تنفس (حتی آرام) و صحبت و آواز خواندن (به ویژه با صدای بلند و دسته جمعی) و سرفه یا عطسه است. مطالعات نشان می دهد که اکثر افراد مبتلا به بیماری قلبی هیچ علائم تنفسی ندارند. از سوی دیگر، در مراحل اولیه بیماری، افراد مبتلا هیچ علامتی ندارند، اما حتی در چنین مواردی، بیماری از طریق قطرات و راه‌های هوایی کوچک منتشر می‌شود و می‌تواند باعث بیماری دیگران شود. بنابراین ممکن است برخی بدون اینکه بدانند حامل باشند.

رضایی گفت: با توجه به موارد فوق، برای جلوگیری از شیوع این بیماری، لازم است همه افراد در مواقع ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در جامعه به ویژه فضاهای سرپوشیده مانند اتوبوس، زمین مترو، مغازه ها و مکان هایی که افراد غیر انسانی هستند. اقوام اینجا هستند.” ماسک درست کن استفاده از ماسک برای حامل اهمیت بیشتری دارد. اما از آنجایی که افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب می توانند بدون علامت باشند، استفاده از ماسک صورت برای همه مهم است.

خواندن
شهادت مرزبانان ناجا در حین عملیات

در صورت داشتن ماسک چه حدی برای توجه به انزوای عمومی وجود دارد؟

وی ادامه می دهد: با توجه به شرایط حاکم بر انسان از نظر بیماری ها، استفاده از ماسک و ایزوله در عموم و احتمال شیوع بیماری، باید توجه داشت که در ملاقات با فرد سالم با فرد بیمار در صورت داشتن هر یک از آنها آن را دریافت نکنید ماسک و کمتر از 2 متر، خطر انتشار ویروس بسیار زیاد است. در تعامل فرد سالم با ماسک با بیمار بدون ماسک، اگر کمتر از 2 متر باشند، خطر انتشار ویروس همچنان بالاست.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، رضایی گفت: در تعامل فرد سالم بدون ماسک با بیمار و ماسک اگر کمتر از 2 متر باشند، احتمال انتشار ویروس در حد متوسط ​​است. همچنین در تماس با فرد سالم و ناسالم، اگر هر دو ماسک داشته باشند و از دو متر بیشتر نباشد، احتمال سرایت بیماری کاهش می یابد. در نهایت، در تعامل با یک فرد سالم و ناسالم، اگر هر دو ماسک صورت داشته باشند و بیش از دو متر از هم فاصله داشته باشند، احتمال شیوع بیماری بسیار کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: همچنین احتمال انتقال ویروس در منزل تقریبا به صفر است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *