نحوه تشخیص پیامک های جعلی

[ad_1]

ایسنا/ اصفهان رئیس یگان تحقیقات و پیشگیری پلیس فتا استان اصفهان از نحوه کشف پیامک های جعلی خبر داد.

سرهنگ مصطفی پیرمرادیان روز چهارشنبه 26 بهمن ماه در یک پایگاه اطلاع رسانی در خصوص بررسی پیامک ها و رمزهای جعلی به همت مرکز رسانه ای منطقه ای اصفهان، اظهار داشت: مجرمان اینترنتی متفاوت هستند و مجرمان سنتی. مجرمان سایبری افراد تحصیلکرده و تحصیلکرده ای هستند که مرتکب جنایات شنیع می شوند، برخلاف مجرمان سنتی که معمولاً نادان، نادان یا متوسط ​​هستند.

وی افزود: فرهنگ و شگرد مجرمان سایبری بیشتر از مجرمان سنتی است. مجرمان سایبری در مقایسه با مجرمان سنتی که ابزار و تجهیزات قدیمی دارند، اغلب با استفاده از ابزارها و فناوری های جدید مرتکب جنایت می شوند. مجرمان سایبری معمولا جوان و جوان هستند و نیازی به شریک یا قاطر ندارند. جرم مجرمان سنتی گاهی اتفاق می افتد، اما مجرمان سایبری نیازی به زمان و مکان خاصی ندارند.

رئیس یگان تحقیقات و پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداری پیامکی یکی از رایج ترین کلاهبرداری های امروزی است که این روزها بیشتر از کلاهبرداری رایج شده است، با کلیک بر روی این لینک، مزاحمان بزرگتر می شوند. به پیامک های شخصی دسترسی داشته باشید و می توانید حساب های بانکی را دانلود کنید.

پیرمرادیان تصریح کرد: برای پی بردن به صحت این پیامک ها باید به مواردی توجه کرد. ابتدا پیامک های جعلی با یک شماره ارسال می شود که یک شماره تلفن همراه معمولی است. لازم به ذکر است که سازمان های خدماتی و دولتی از طریق شماره تلفن همراه پیامک ارسال نمی کنند و با مشاهده پیامک از هر دولتی یا گروه خدماتی، صد در صد تقلبی بودن آن را می دانید.

خواندن
بازارهای مالی به نام مردم به کام کانال‌داران!

وی افزود: موضوع دوم نظارت بر مسیر در پیامک است که با آنالیز مساحت آن می توان جعلی بودن مسیر را تایید کرد. نام دولت و سازمان های خدماتی “.ir” است و هرگاه لینکی از یک سازمان دولتی به دامنه دات کام مشاهده کردید متوجه کلاهبرداری آن می شوید.
رئیس یگان تحقیقات و پیشگیری پلیس فتا استان اصفهان افزود:

پیرمرادیان در ادامه توضیح داد: پس از دریافت پیامک های جعلی و کلاهبرداری، وقتی روی لینک کلیک می کنیم، باید نرم افزار جمع آوری کننده پول برای نصب آن نصب شود. در اینجا نیز باید توجه داشت که هیچ ارگان دولتی برای نصب نرم افزار پول دریافت نمی کند در حالی که پیامک های سازمان ها و سازمان های دولتی و خدماتی معمولا حاوی توصیه های آموزشی است.

به گفته وی، سایت های پرداخت جعلی را به راحتی می توان شناسایی کرد که با رصد آدرس و مکان سایت می توان آنها را شناسایی کرد.

رئیس یگان تحقیقات و پیشگیری پلیس فتا اصفهان با بیان اینکه مزاحمان پس از فشردن روش پیامک جعلی پیام های تلفنی شما را وارد می کنند، بیان کرد: در این صورت فرد مزاحم می تواند به حساب های بانکی افراد دسترسی داشته باشد. به گیرنده شما شماره شما برای افراد دیگر ارسال خواهد شد.

پیرمرادیان افزود: روند ارسال پیام های جعلی متفاوت است. آنها گاهی از آن استفاده می کنند و گاهی اوقات از مواردی مانند تخفیف هدیه، سوء استفاده یا ممانعت از ماشین یا تبلیغات استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مراکز خرید اینترنتی نیز تحت تأثیر کلاهبرداری قرار گرفته اند، افزود: توصیه می کنیم برای مشاهده جزئیات سایت و در صورت لزوم، وب سایت هایی که دارای علامت «e» هستند را بررسی کنید و مطمئن شوید که روی آن کلیک کنید. ، می توانید به مرکز خرید اینترنتی آمینتا مراجعه کنید.

خواندن
تولد روزانه ۳ تا ۵ نوزاد با کم شنوایی شدید/«نقشه شنوایی» کشور ترسیم می‌شود

رئیس یگان تحقیق و پیشگیری پلیس فتا استان اصفهان در پاسخ به این سوال که چگونه می توان یک سایت را شناسایی کرد، گفت: باید بدانیم که نمی توان دو آدرس را از قبل ارائه کرد، یکی در اینترنت نیست. در رابطه با پرداخت نیز لازم به ذکر است که آدرس سایت مطابق تصویر زیر می باشد.

نحوه تشخیص پیامک های جعلی
در معرفی ابزار ضد فیشینگ این بانک به آدرس https://antiphish.center.ir می گوید: با دسترسی به این افزونه می توانید سایت های فیشینگ را پیدا کنید.

پیرمرادیان در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع ارزهای رمزنگاری شده پرداخت و گفت: ارزهای رمزپایه یک ارز الکترونیکی هستند که این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار است و «بیت کوین» محبوب ترین ارز رمزنگاری شده شناخته شده امروزی است.

وی افزود: بیت کوین 48 درصد از ارزهای دیجیتال موجود در بازار است و بر روی پلتفرم بلاک چین توزیع می شود و امنیت، صرفه جویی، سرعت و شفافیت از مزایای ارزهای دیجیتال در بلاک چین است. از ویژگی های ارزهای دیجیتال می توان به فریب عمومی، شفافیت، عدم وجود واسطه و نوسانات اشاره کرد.

پیرمرادیان در توضیح کیف پول یا ولت که در بحث ارزهای رمزنگاری شده رایج است، گفت: رمز یک کیف پول خاص را نباید در اختیار کسی قرار داد. اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، دیگر نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

وی با بیان اینکه بیش از 13 هزار ارز رمزنگاری شده وجود دارد که بسیاری از آنها کلاهبرداری هستند، تصریح کرد: برای شناخت کلاهبرداری در ارزهای رمزپایه باید بدانیم که ابتدا کلاهبرداری در این زمینه بسیار رایج است. برای اطلاع از این موضوع باید سایت را برای تایید جستجو کرد، زیرا به هر ارزی نمی توان اعتماد کرد.

خواندن
راه نور یک هنجار اجتماعی برای دانش آموزان است

پیرمرادیان ادامه می دهد: به دلیل اینکه ارزهای رمزنگاری شده دارای شبکه اجتماعی هستند، امکان ایجاد سایت جعلی در این بین وجود دارد. بهینه سازی موتور جستجو تقلبی است. مهمترین شکل کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی اعتماد است.

رئیس واحد تحقیقات و پیشگیری پلیس فتا معاونت انتظامی استان اصفهان افزود: گاهی اوقات ماینینگ ابری با استفاده از تاکتیک‌های پونزی یا طرح‌های مختلف کلاهبرداری می‌شود و در روش‌های جستجو باید توجه داشت که اکثر آنها. آنها قول می دهند در فضا سود ببرند.» گفتند در یک قرارداد بهداشتی نیست. معمولا یک دامنه جستجو می شود و اگر به دنبال کلید خصوصی هستید باید بدانید که این یک کلاهبرداری است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *