اگر مدیریت نشوند، ممکن است به بیراهه رها شوند و راه درست را گم کنند

[ad_1]

او گفت: “اگر غفلت ما ادامه یابد، ممکن است بخشی از زندگی خود را برای همیشه از دست بدهیم.”

حسن اکبری در گفت وگو با ایسنا وی درباره موضوع پناهندگی خصوصی در کشور گفت: در شرایط سخت، هوشمند و منحصر به فردی قرار داریم و هیچ گونه شانسی برای نجات هیچ گونه ای که در خطر هستند نداریم. اگر غفلت ما ادامه یابد، ممکن است برخی از دارایی های ما برای همیشه از دست برود.

اکبری افزود: بخشی از مشکلات ما مربوط به مسائل حقوقی است. ما باید مقررات موثری برای جلوگیری از انقراض حیات وحش وضع کنیم که این امر مستلزم همکاری قانونگذار و سایر قانونگذاران است.

وی ادامه داد: بخشی از مشکل حفاظت از حیات وحش مربوط به اعتبارات اختصاص یافته به محیط زیست است. ارزش‌های ما باید درونی باشند و ابزارها به ما کمک کنند یا باید راهی برای کسب درآمد پیدا کنیم. راه سوم این است که یک حفاظ را بر دوش مردم بگذاریم و با ما همکاری کنیم. برای جمع آوری منابع دولتی برنامه ریزی های متعددی انجام داده ایم و با بسیاری از ارگان های دیگر نیز صحبت کرده ایم اما به نظر می رسد منابع بیشتری در دسترس نباشد.

اکبری با بیان برخی از اقداماتی که باید برای حفاظت از محیط زیست دولت انجام شود، گفت: اگر بخواهیم از کمبود منابع دولتی استفاده کنیم باید با نهادهای خصوصی و دولتی و مردم همکاری کنیم. همکاری مستلزم بهره مندی آنها از حیات وحش است. در عین حال، نه تنها انسان ها سود نمی برند، بلکه حیوانات وحشی نیز سودی می برند. سالانه میلیاردها تن زباله در زمین های کشاورزی و دام هدر می رود که قابل بازپرداخت نیست. در سفری که اخیرا به مازندران داشتم متوجه شدم که 50 درصد بازدید مردم از مردم منطقه به دلیل آسیب به گونه هایی مانند پلنگ است.

خواندن
طراحی و ساخت ویلا گروه معماری هورمان

وی افزود: برای نظارت بر غرامت و بیمه این افراد اقداماتی انجام داده ایم اما تا آن زمان توانایی پرداخت خسارت را از دست داده ایم و انتظار همکاری از سوی مردم نداریم.

اکبری در پایان گفت: یکی دیگر از راهکارهای حفاظتی، گسترش مناطق خصوصی است که بر اساس سیستم فعلی به افزایش تعداد حیات وحش کمک کرده است، البته در این طرح اشتباهاتی نیز وجود دارد که باید با آن مقابله کرد. ما باید منابع درآمدی مردم را به سمت گردشگری زیست محیطی سوق دهیم. صدور مجوز نیز راهی برای کسب درآمد است، اما ما نمی خواهیم به شکارچیان سودجو که صرفاً برای لذت شکار می کنند، مجوز شکار اعطا کنیم. هدف از صدور مجوز، ایجاد پناهگاه امن برای جوانان است، اما اولویت اول ما بیش از هر چیز، حفاظت از حیات وحش است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *