کسبه همدان جایی برای اقامه نماز ندارند و مجوز ندارند

[ad_1]

ایسنا/ همدان مدیرکل اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در برخی از اقشار محل اقامه نماز داریم اما در بیشتر آن ها نداریم، گفت: نمازخانه روی نقشه قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم در نشست خبری روز پنج‌شنبه، ۲۵ فروردین‌ماه، در خصوص نظارت و ارزیابی در حوزه اقامه نماز توسط وزارتخانه‌های اجرایی و دولت، اظهار کرد: در این راستا وزارت کشور. دارای تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز ارزیابی و نظارت بر دستگاه هاست.

حسنی حلم ادامه می دهد: درک تشکیل شورای اقامه نماز بخشی از محور سنجش نماز قوه مجریه است که در آن مسئولان باید شورای اقامه نماز استان و شهرستان را در همه حال انجام دهند و قوه مجریه نماز دارد. .

وی ادامه داد: بررسی تبر اقامه نماز جماعت نیز در دستگاه های اجرایی به این شیوه رصدی مد نظر است که خوشبختانه امروز در 96 درصد ارگان ها وضعیت نمازخانه ها خوب است.

مدیرکل اقامه نماز استان با تاکید بر اینکه مدیران باید تمام تلاش خود را برای دعا برای کارکنان و جامعه به کار گیرند تا بتوانند در نماز جماعت و سالن کنفرانس حضور پیدا کنند، افزود: در این راستا فرمانداران و سازمان ها موظف هستند مطلع شده است. موضوع نمازخانه ها را جدی بگیرید تا زمانی که نمازخانه روی نقشه دیده نشود اجازه ساخت خانه های جدید داده نشود.

مدیرکل ستاد اقامه نماز استان همچنین از برگزاری دهه مبارک فجر در نوبت صبح در استان خبر داد.

وی گفت: این جشنواره در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی از شنبه 1400 لغایت دهه فجر 1401 برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این مراسم برای عموم مردم برگزار شد، افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره پس از قبولی در سطح استان وارد عرصه بین المللی خواهند شد.

خواندن
باهوشتر؛ سریعتر و بهتر - ایسنا

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی سراسری نماز در استان گفت: در این جشنواره بالغ بر 2200 شغل از نقاط مختلف کشور در زمینه های فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی، اشعار، منابع تاریخی ایجاد شده است. عکس‌ها، نوشته‌ها و کتاب‌ها.»

وی یادآور شد: در این جشنواره 34 نفر از سراسر کشور برگزیده می شوند که در اختتامیه جشنواره که 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود، تجلیل می شود.

حسنی حلم همچنین از بزرگداشت راه روشن بنیاد غدیر استان خبر داد: این جشنواره که در نهج البلاغه به منظر حضرت علی (ع) برگزار می شود، از روزهای آینده آغاز و در سال های بعد به پایان می رسد. و ولایت

وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ علوی در حوزه های مختلف فرهنگی، ادبی، علمی و پژوهشی برگزار می شود.

مدیرکل ستاد اقامه نماز استان همدان از راه اندازی پژوهش سرا در 450 مدرسه در همدان خبر داد و گفت: امسال در 450 مدرسه در اجرای اقامه نماز 120 خانه، مدرسه و مسجد فعالیت می شود. جلسات و دعوت از دانش آموزان و 30 جلسه نماز دانش آموزی و سخنرانی دعا از جمله فعالیت های این ستاد توسط فرهنگ و آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه اجلاسیه استانی و شهرستانی اقامه نماز در سال جاری نیز برگزار می شود، افزود: فرهنگیان در پردیس دانشگاه فرهنگیان به تدریس اقامه نماز خاصه می پردازند و روسای 320 مهدکودک، 200 مربی زن، 320 دوره تربیت معلم مدارس استثنایی. پرستاران و پرستاران بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی نیز امسال دوره های آموزشی ویژه ای را برای ائمه جماعات و مسئولان مساجد برگزار کرده اند.

خواندن
روش آزمایش شده و درست برای ورق شادولاین در جزئیات گام به گام

حسنی حلم در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی در سراسر کشور در سال جاری خبر داد و گفت: مسابقه بزرگ ترتیل نیز در سیره حضرت علی (ع) در حال برگزاری است که با استقبال خوبی مواجه شده و در پایان این مسابقه خاتمه می یابد. ممکن است.

وی از تشکیل جمعیت امدادی مسجد دادو خبر داد و گفت: با راه اندازی این نهاد به مساجد نیازمند و یا در مناطق کمتر شناخته شده کمک می کنند، سال گذشته 20 مسجد یک میلیون تومان به تام 250 و مبلغ کمک کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *