چرا دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه ها دچار اضطراب می شوند؟

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی مشاور آموزش و عملیات مرکز مشاوره جهاددانشگاهی گفت: تجربه و عدم آگاهی دانشجویان از ماهیت افتتاح دانشگاه ها آنها را در موقعیتی نامطمئن قرار داده است.

دکتر نجمه آزادفر به بررسی و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات تحصیلی و شغلی دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه ها در طرح «ترس برگردان» پرداخت و توضیح داد: با توجه به ماهیت بیماری قلبی تخلیه شده و کلاس های آموزشی تشکیل شده است. تقریباً دو سال ادامه دارد و اکنون پس از افتتاح دانشگاه ها. پله به پله می رویم؛ این باعث اختلال می شود و زمانی که ایجاد می شود، دانش آموزان در آن فرو می روند.

وی افزود: برای موفقیت این تغییر باید برنامه ریزی هایی انجام شود تا بتوانیم به سلامت از مرحله ای به مرحله دیگر حرکت کنیم. تجربه و آگاهی از شرایط یکی از اقداماتی است که باید برداشته شود. شاید بی کفایتی و عدم آگاهی دانش آموزان از موقعیت، آنها را مضطرب یا مضطرب کرده است. بنابراین این دوره گذار استرس و فشار بیشتری را بر مردم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش خود را برای مقابله با آن بیشتر کنیم، گفت: مردم به دلیل عدم آگاهی نسبت به شرایط نگران هستند و راه حل آن کسب اطلاعات و تخصص از این محیط ناآشنا است.

وی گفت: دانشجویان قبل از ورود به کرونا خودشان در کلاس ها شرکت می کردند و این تجربه را داشتند، اما اکنون به دلیل کرونا دو سال است که به تحصیلات تکمیلی عادت کرده اند و این موضوع بعد از بازگشایی دانشگاه ها باعث نگرانی شده است. . استرس و اضطراب بیش از حد می تواند منجر به مشکلات شود.

خواندن
ارتش جهان شد - ایسنا

آزادفر خاطرنشان می کند: اما باید توجه داشت که دوره های حضوری مزایا و معایبی دارد و اگر این مرحله گذار را بدانیم و همه جوانب موضوع را در نظر گرفته باشیم، نگرانی و استرس به طور مستقیم کاهش می یابد. «پس باید روی جنبه‌های مثبت موقعیت تمرکز کنیم تا نگران نباشیم، اضطراب می‌تواند برای ما مشکل‌ساز باشد و باعث شود از دیگران فاصله بگیریم و غصه بخوریم.

وی گفت: زمانی که کلاس‌های مجازی ایجاد می‌شود، یکی از مشکلاتی که دانش‌آموزان با آن مواجه می‌شوند، تعامل است و مشکلات روانی زیادی ایجاد می‌کند زیرا محیط اجتماعی افراد بیشتر از افراد است. در آن کلاس های مجازی تعامل اجتماعی کاهش می یابد و حتی گاهی اساتید به صورت آنلاین تدریس می کنند و دانش آموزان نمی توانند به راحتی با استاد خود ارتباط برقرار کنند.

مشاور آموزش و خدمات مرکز مشاوره جهاددانشگاهی افزود: برای اینکه دانشجویان در کلاس درس با استرس مواجه نشوند باید سیاست های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را با علم بازنویسی کنند چرا به دانشگاه آمده اند. و کجا هستند آنها می خواهند بروند آنها همچنین باید خودشان درس ها را طراحی کنند و برای خودشان برنامه ریزی کنند.

آزادفر می‌گوید: در دوران کرونا امتحانات بسیار کاربردی بود و دانش‌آموزان با کمک دیگران به سؤالات پاسخ می‌دادند و حتی کتاب باز می‌کردند و شاید حضور در کلاس برای برخی سخت باشد، اما توصیه می‌کنم دانش‌آموزان با هم درس بخوانند و کمک متقابل باشند. «در دوره های سخت با آنها برخورد کنید تا در ایام امتحانات با مشکل مواجه نشوند. بنابراین دانش آموزان باید برنامه ریزی کنند تا این برنامه تفکر را برای محیط جدید خود توسعه دهند تا دچار استرس نشوند.

خواندن
طراحی سایت شما، ساخت وب سایتی جذاب، کامل و حرفهای

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *