پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ماسک برای خرید توییتر

[ad_1]

ایلان ماسک، تاجر ثروتمند اعلام کرده است که حساب کاربری شخصی‌اش در توییتر باید برای ارتقای آزادی بیان بازطراحی شود و ۴۳ میلیارد دلار پول نقد برای این شبکه اجتماعی ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک، دومین سهامدار فعلی در توییتر به تد تاک در ونکوور گفت: فکر می کنم بسیار مهم است که جایی وجود داشته باشد که آزادی بیان تضمین شود.

ماسک این پیشنهاد را روز چهارشنبه در نامه‌ای به هیئت مدیره در توییتر ارائه کرد و روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام شد. پیشنهاد 54.20 دلار به ازای هر سهم، 38 درصد بالاتر از قیمت نهایی سهام توییتر در 1 آوریل است، آخرین روز معامله در شرکت قبل از اینکه ماسک 9.1 درصد از سهام را در توییتر خریداری کند.

ماسک که به گفته فوربس با 273.6 میلیارد دلار ثروتمندترین مرد جهان است، یک روز پس از اعلام تصاحب سهام این شرکت، پیشنهاد پیوستن به توییتر را رد کرد.

ایلان ماسک در سخنرانی در Ted Talk به یک کودتای احتمالی اشاره کرد که این کمیسیون به توییتر منتقل می شود و مستقیماً آن را به سهامداران می دهد.

به گفته منابع اعلام شده، توییتر با رهبری «گلدمن ساکس» و «ویلسون سانسینی گودریچ و روزتی» در حال ارزیابی این تصمیم است.

سهام توییتر روز پنجشنبه 1.7 درصد بسته شد.

سهامداران توییتر هنوز راضی نیستند. شاهزاده سعودی الولید بن طلال با انتشار پستی در حساب کاربری خود در توییتر خود را یکی از بزرگترین و قدیمی ترین سهامداران توییتر معرفی کرد و گفت که پیشنهاد ارائه شده توسط ماسک ارزش شرکت را کاهش داده است و او پیشنهاد خرید آن را رد کرد.

خواندن
پروژه آب شرب دیواندره به 50 میلیارد اعتبار نیاز دارد

در همین حال ماسک در توییتی اعلام کرد که پیشنهاد او بهترین و آخرین پیشنهاد است و اگر هیئت مدیره او را رد کند، در سرمایه گذاری خود تجدید نظر خواهد کرد.

ماسک از توییتر و سیاست‌های آن انتقاد کرده و اخیراً نظرسنجی‌ای در توییتر برگزار کرده و از کاربران می‌پرسد که آیا معتقدند توییتر به اصول آزادی بیان پایبند است یا خیر. بیش از 70 درصد از دو میلیون نفر به «نه» رأی دادند.

آگراوال: توئیتر هوستج خرید ایلان ماشین را پیشنهاد نمی کند

مدیر عامل توییتر پاراگ آگراوال به کارکنان خود اطمینان داده است که توییتر در نتیجه پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت ربوده نخواهد شد.

منبعی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفت که آگراوال کارکنان را تشویق کرده است تا با پاسخ دادن به سوالات کاربران توییتر به سرویس پیام‌رسانی Slack، تمرکز کنند و به آن‌ها گفته است: «به‌عنوان یک کارمند، همه چیزهایی که اتفاق می‌افتد» ما کنترل می‌کنیم.

این نشست پس از انتشار اخباری مبنی بر پیشنهاد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای خرید توییتر به مبلغ 43 میلیارد دلار منتشر شد.

آگراوال به کارکنان توییتر گفت که آژانس به بررسی پیشنهاد ماسک ادامه خواهد داد اما نمی تواند جزئیاتی را ارائه کند.

در یک جلسه پرسش و پاسخ، یکی از کارمندان از نحوه تصمیم گیری شرکت برای ارائه یک صندلی در هیئت مدیره شرکت پرسید و گفت: “آیا توییتر همه سرمایه گذاران را به هیئت مدیره خود دعوت خواهد کرد؟” آگراوال پاسخ داد که کمیسیون به نفع سهامداران عمل می کند.

خواندن
ترازوی دیجیتال هوشمند خانگی چیست، چه تفاوتی با ترازوی معمولی دارد؟ اصفهان

به گزارش رویترز، این مقام ارشد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعریف ایلان ماسک از آزادی بیان چیست و آیا معنای آن با رویکرد توییتر به این موضوع همخوانی دارد یا خیر، پاسخ مستقیمی نداد و گفت: بهبود سلامت بحث روی توییتر تمرکز دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *