وزرای خارجه ایران و موریتانی بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند

[ad_1]

وزرای خارجه ایران و موریتانی تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه شنبه شب در گفت و گوی تلفنی با محمد سالم والد مرزوق وزیر امور خارجه موریتانی، حلول ماه مبارک رمضان و انتخاب وی را به عنوان وزیر امور خارجه تبریک گفت. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با موریتانی استقبال می کند.

احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ایران، توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های آفریقایی را یکی از موضوعات کلیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: ایجاد روابط با کشورهای غرب آفریقا و شمال آفریقا. بدین ترتیب. “

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به مسائلی که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از آتش بس در یمن استقبال می کند و امیدوار است که تمرکز خود را بر رفع فعالیت ها بگذارد. و یمن استدلال.”

وزیر امور خارجه موریتانی در بخشی دیگر از این گفت وگو با تشکر از حمایت موریتانی از مردم مظلوم فلسطین، گفت: ما از دیدن حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان متأسفیم و امیدواریم فلسطینی ها این کار را انجام دهند. مردم از جهان اسلام حمایت خواهند کرد.» آزادی تاریخی خود را بدست آورید.

محمد سالم فرزند مرزوق وزیر امور خارجه موریتانی در گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان به همتای ایرانی خود خواستار روابط مستحکم و واقعی بین دو کشور شد. منافع مشترک.

محمد سالم فرزند مرزوق با تاکید بر حمایت مردم مظلوم فلسطین از موضوع فلسطین بر موضع دو کشور تاکید کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که راه حلی پایدار برای بحران یمن پیدا شود.

خواندن
برای جلوگیری از انتشار این ویروس پشه های آلوده را رها کنید!

وزیر امور خارجه موریتانی همچنین ابراز امیدواری کرد که دو کشور به رایزنی و پیگیری روابط دوجانبه ادامه دهند و دو کشور روابط دوجانبه را بیش از پیش توسعه و گسترش دهند.

وزرای امور خارجه ایران و موریتانی همچنین بر لزوم تداوم تبادل نظر در مورد روابط دوجانبه و همچنین موضوعات مهم مربوط به جهان اسلام و دعوت از یکدیگر به کشورهای متبوع خود تاکید کردند.

وزیر امور خارجه موریتانی نیز سلام خود را به آقای ابراهیم رییسی ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *