وزارت علوم در نظر دارد یک راه حل 3 ساله برای دو برابر کردن تعداد منابع آموزشی تکمیل کند

[ad_1]

معاون فناوری و نوآوری وزیر امور خارجه حذف نظم و قانون، اصلاح قوانین و ساده سازی صدور مجوز را از جمله راهکارهای تحقق شعار امسال و دوبرابر شدن تعداد شرکت های تحصیل کرده عنوان کرد.

دکتر. علی خیرالدین در گفت وگو با ایسنا وی با اشاره به سال 1401 به‌عنوان سال «حتمی، منبع دانش، اشتغال‌زایی» رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: کارفرمایان نشان می‌دهند که مسئولان باید به این جنبه از نظام آموزشی اقتصادی توجه جدی داشته باشند. . .

وی اقتصاد آموزش‌محور را یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد فوق، در سال 1404 باید سهم اقتصاد آموزش‌محور از تولید ناخالص داخلی به 50 درصد می‌رسید، اما اکنون به 3 درصد رسیده و باید برای افزایش آن به بیش از 5 درصد تلاش کنید.

خیرالدین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دوبرابر شدن تعداد شرکت های متکی به دانش، گفت: در این راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه های ویژه ای در موضوعاتی از جمله حمایت از تولیدات شرکت های تحصیلکرده دارد. .

وی ادامه می دهد: مفاهیم فناوری با فناوری TRL یک تا چهار فناوری باید محصولات آزمایشگاهی آنها معرفی شود و سپس این محصولات در پارک های علمی و فناوری به تولیدات متخصصان برسد.آموزش صنعتی و تولید تعداد زیادی کنفرانس که در این راستا کار وزارت.

معاون علمی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در این راستا این وزارتخانه برنامه های متنوعی در زمینه موضوعات مرتبط دارد، گفت: نقش آن در تسهیل و ترویج فناوری ها و گونه های جدید در کشور است. . کشور و در این راستا به دنبال همکاری های بین المللی هستیم.

خیرالدین تعداد پارک های علم و فناوری کشور را 49 پارک عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 224 مرکز توسعه و حدود 10 هزار و 600 مرکز فناوری در کشور راه اندازی شده و 6 هزار و 700 شرکت آموزش و پرورش در کشور راه اندازی شده است. از این تعداد 4500 شرکت تولیدی و خدماتی وجود دارد که باید این شرکت ها را افزایش دهیم.

خواندن
فروش لوله پی وی سی لیست متخصصان در نیازیتو

وی تعداد شرکت های دارای آموزش در پارک های علم و فناوری را بالغ بر 1700 شرکت دانست که باید توسط وزارت علوم مدیریت شود و ابراز امیدواری کرد که با حمایت شرکت های آموزش و پرورش، این طرح برای فارغ التحصیلان در استان ایجاد شود. کشور. پاک کردن.

ارائه پشتیبانی فنی برای توسعه فنی

خیرالدین همچنین با تاکید بر اینکه شرکت های تحصیلکرده نزدیک به 400 هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد کرده اند، خاطرنشان کرد: فرصت های شغلی آموزشی در پارک های علم و فناوری ایجاد شده است که باید این تعداد افزایش یابد و برنامه های مختلفی در زمینه آموزش و پرورش داریم. استخدام مبتنی بر اشتغال در وزارت علوم در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام وزیر علوم جایزه «گرنتین فناوری» را نمونه ای از این برنامه ها برشمرد و یادآور شد: در این دوره به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از 10 میلیون تا 80 تومان کمک هزینه تعلق می گیرد.

وی ارائه کمک های فنی به فارغ التحصیلان را برای ارائه فناوری از اجرای مقالات و مقاطع تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: همچنین طرح «دستیار فناوری» از 3 ماه گذشته اجرا شده است و پارک های علم و فناوری میزبان دانشجویان بودند. ماندن.

خیرالدین در این خصوص توضیح داد: در این برنامه دانشگاه ها دانشجویان علاقه مند به هنرهای خلاقانه خود را به پارک های علم و فناوری معرفی می کنند و این گروه از دانشجویان 6 ماه حقوق دریافت می کنند.

به گفته وی دانشجویان مقطع کارشناسی یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد، دو میلیون تومان، پایه سه تومان حقوق دریافت می کنند.

خواندن
رژیم غذایی درمان کننده نقرس را بشناسید

وی افزود: طراحی این برنامه امکان ورود دانش آموزان به محیط کار را فراهم می کند.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در شرکت های آموزش محور

معاون فناوری و فناوری وزیر علوم یادآور شد: همچنین طرح بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مؤسسات آموزشی از طرح‌های وزارت علوم است که در آن شرکت‌های تحصیل‌کرده ترغیب می‌شوند تا به دانشجویان ارائه کنند. اجرای این برنامه از یک طرف عملکرد آنها را ارزیابی می کند و از طرف دیگر دانش آموزانی را در صنعت آموزش می دهد.

خیرالدین ادامه داد: هدف ما از اجرای این برنامه کمک به توسعه مشاغل با ارائه تسهیلات به ویژه مراکز علمی است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این مراکز منجر به ایجاد شرکت های خوداتکاء و ایجاد اشتغال می شود.

برنامه های تسویه بدهی

معاون وزیر علوم در پاسخ به این سوال که این وزارتخانه چگونه با افزایش سرمایه گذاری در پارک های علم و فناوری در راستای توسعه خدمات شرکت های متکی به آموزش و پرورش گام بر می دارد، گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی از علم و فناوری حمایت می کند. پارک ها و رشته های تخصصی علوم.» و فناوری زیر مجموعه معاونت فناوری وزارت علوم ارزش خوبی دارد که فعلاً نمی توانم بگویم اما میزان آن قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه این وجوه علاوه بر بودجه پارک شامل حقوق بازنشستگی نیز می شود، افزود: درآمد پارک ها در ابتدا 9 درصد افزایش داشت اما این میزان در مجلس افزایش یافته است.

خیرالدین افزود: علاوه بر این، گرنت فناوری می‌تواند به حامیان مالی شرکت‌های خصوصی مانند شرکت‌های تحقیقاتی و فناوری، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های بزرگی مانند سایپا و ایران خودرو برسد، بنابراین امیدواریم بتوانیم حمایت بیشتری از شرکت‌های تحصیل‌کرده داشته باشیم. “

خواندن
طراحی سایت شما، ساخت وب سایتی جذاب، کامل و حرفهای

وی تاکید کرد: اطمینان داریم با تبدیل شدن به سال “تولید، آموزش، اشتغال زایی”، پیشرفت خوبی در حوزه فناوری و افزایش بیانات فنی و نوآوری در کشور خواهیم داشت: در روزهای اخیر ، مقامات و رئیس جمهور متعهد به توسعه و توسعه شرکت های متکی به خود با سیستم های نوآورانه و فناورانه بوده اند.

دو چالش بزرگ آموزشی

معاون فناوری و فناوری وزیر صنعت، کشاورزی، ساختمان و نفت را از بخش‌های اصلی فناوری کشور عنوان کرد و افزود: منتظر اجرای طرحی هستیم تا شرکت‌های بزرگ تحصیلکرده وارد این حوزه‌ها شوند و از آنها حمایت کنیم.

وی در خصوص بازدید خود از شرکت های تحصیلکرده گفت: در این بازدیدها شاهد بودیم که شرکت های تحصیلکرده با دو چالش عمده آب و فروش محصولات آموزشی مواجه هستند.

خیرالدین گفت: متأسفانه نظام اقتصادی سنتی برای دستیابی به محصولات دانش بنیان با مشکل مواجه است، از سوی دیگر، صدور مجوزهای مناسب برای عرضه محصولات به شرکت های تحصیل کرده، زمان می برد. بنابراین شرکت ها به ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارند تا مجوز فروش محصولات خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: از این رو برای تحقق هدف بیان شده مقام معظم رهبری مبنی بر تکثیر شرکت های صاحب نظر، باید آثار عام المنفعه را حذف کنیم، قانون را اصلاح کنیم و صدور مجوز را ساده کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *