نقش تیم حقوقی و مشاور خانواده چیست؟

[ad_1]

مرکز وکلا، پزشکان عمومی و مشاوران خانواده در سال 1381 بر اساس بند 187 تأسیس شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس چارچوب «امنیت حقوقی» مصوب 28 مهر 1381 از سوی مقام معظم رهبری، اصلاح نظام حقوقی سه طرف به ویژه قوه قضائیه برای تأمین انصاف و انصاف مردم ضروری است. و حقوق اجتماعی، رعایت دقیق و «تعیین موازین اسلامی مناسب در کلیه امور حقوقی از قبیل حقوق، دعاوی، تجربه با مسئولین و نظارت و پیگیری مستمر اقدامات قانونی»، گسترش نظام معاضدت حقوقی «مشاوره» و گسترش فرهنگ حقوقی و حقوقی در جامعه».

اصلاح نظام حقوقی و نظام حرفه ای به عنوان جزء لاینفک نظام حقوقی کشور به قوه قضائیه واگذار شده است. 187 قانون توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری سوم اسلامی ایران (مصوب 1379) یکی از مراحل نظام حقوقی در این فرآیند است.

«انجمن وکلا، متخصصان و مشاوران خانواده» در سال 1381 بر اساس ماده 187 و آیین نامه اجرایی رئیس کل دادگستری در تاریخ 1381/6/13 تشکیل شد.

ماده 187 قانون اجرايي تشكيل مركز و محتويات آن، سيستم صدور مجوز، برگزاري آزمون، نظارت بر فعاليت اعضاي انجمن و ساير موارد كانون را در ضوابط و مقررات تعريف كرده و بر بخش مشاوره و مديريت نظارت دارد. . مهارت

این مرکز که در زمینه ارائه خدمات حقوقی، پزشکان عمومی و مشاوره حقوقی فعالیت می کند، بر اساس قانون حمایت از خانواده مصوب 1392 و آیین نامه های آن، در زمینه مشاوره خانواده تخصص بیشتری کسب کرده است.

رئيس مؤسسه توسط رئيس قوه قضائيه منصوب مي شود و ناظر امور مركز زير نظر معاون اول قوه قضائيه با حضور ساير اعضاي ديوان عالي كشور و مقامات ارشد يك دستگاه مي باشد. – مقامات ارشد قضایی در هر استان یک هیئت حاکمه متشکل از نمایندگان وکلای استان و یک کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان خبرگان استان وجود دارد.

خواندن
استفاده از ورق‌های مختلف در صنعت خودروسازی جایگزین برای همه

به گفته حسن عبدلیان پور، رئیس کانون وکلا، کارشناسان حقوقی و مشاوران حقوقی خانواده، معاضدت حقوقی زیربنای کار وکلای مرکز است که شامل مشاوره و کارشناسی می شود.

به گفته عبدالیان پور، بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه، مقدمات راه اندازی سامانه «هوشمند» و تکمیل آن تا دو ماه دیگر در حال انجام است. در سراسر کشور متخصص باشید.

یکشنبه 15 فوریه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس اداره حقوقی در جمع کانون وکلا و کارشناسان سخنرانی کرد.در اسرع وقت نسبت به ساماندهی فرآیند و کارشناسی در مراحل قانونی و حصول اطمینان از سطوح شفاف کارشناسی اقدام و کارشناسی شود.

رئیس قوه قضائیه همچنین به وکالت دستور داد تا در جهت کاهش هزینه های دعاوی، مشاوره و ارتقای حرفه ای مردم به ویژه اقشار ضعیف گام بردارد.

محسنی اژه ای آسیب شناسی مراحل و مراحل مختلف در کانون وکلا، مسئولان حرفه ای و مشاوران حقوقی خانواده را ضروری دانست و به مسئولان این مرکز توصیه کرد که غفلت نکنند و رسانه ها و فناوری های نوین دستاوردهای خود را به اطلاع عموم برسانند. ملت

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *