مشکلات کندانسور پلیت برای یخچال ها

علت داغ شدن بدنه یخچال و راهکار رفع آن چیست؟
کندانسور پلیت , خرید کندانسور کولر گازی, خرید کندانسور یخچال, قیمت کندانسور پلیت, خرید کندانسور پلیت

توجه : این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمانهای مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف ۲/۸ متر، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضا یا بنای مورد نظر ارائه گردیده است.

به منظور محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی، در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته میشود.

تمامی کولر گازی ها دارای گارانتی اصلی شرکتی بوده و همانطور که مشاهده می فرمائید تنوع موجودی کولر گازی ها نسبت به تمام فروشگاه های دیگر بالاتر می باشد، بدین منظور و جهت سهولت در خرید شما به راحتی با یک تماس محصول مورد نظر را انتخاب کرده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید کولرهای گازی باید مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت کولرهای گازی است که بر حسب BTU عنوان می شود، مثلا کولر گازی اسپلیت ۱۸۰۰۰، دارای ظرفیت ۱۸۰۰۰ BTU است. Th is po᠎st w​as written with GSA Conte nt  G᠎en​erat or  D em oversion .

اسپلیت تقلبی با عنوان کولر گازی بانه یا قاچاق شناخته شده است. هرکدام از این یونیت ها به کمک لوله های مسی با یکدیگر ارتباط دارند.

4. چنانچه لوله کشی و کابل کشی بین پنلهای داخلی و خارجی بر اساس کولر اسپلیت معمولی یا اینورتر قبلاً انجام شده باشد، پیش از سفارش یا خرید کولر اسپلیت ، باید سایز یا قطر دقیق لوله های مسی اجرا شده و همچنین طول مسیر لوله گذاری بین پنل داخلی و خارجی (کندانسور) را جهت مشاوره خرید بهتر به کارشناسان ما اعلام فرمائید.

Con tent h as  be en creat​ed  wi th the help of GSA C᠎ontent᠎ G᠎enerat or᠎ Demov᠎er sion .

۳٫ قبل از انتخاب هر یک از مدلهای کولر گازی و اسپلیتهای زیر به موضوع تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی آن توجه نموده و همچنین آمپر برق مصرفی آن را با آمپر(A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه فرمائید.

همچنین وزش شدید باد به سطح کندانسورهای هوایی ایستاده می تواند هرگونه کاهش ظرفیت حاصل از روشن و خاموش نمودن یا کاهش سرعت فن ها را منتفی سازد.

2. هنگام نصب پنل بیرونی یا کندانسور کولرهای گازی و اسپلیت سعی کنید با در نظر گرفتن حداقل فاصله پنل داخلی و پنل بیرونی یا کندانسور محلی را انتخاب نمائید که حتی المقدور سایه باشد تا با توجه به کمتر بودن دمای محسوس هوا در سایه نسبت به آفتاب ، علاوه بر کاهش موثر مصرف برق ، راندمان خنک کنندگی دستگاه کولرگازی اسپلیت نیز افزایش یابد .در غیر اینصورت بهتر است برای پنل بیرونی از سایبان های مخصوص استفاده نمائید.

نمیتوان به همین راحتیها انتخاب کرد . » در بخش بعدی همین مقاله جوابتان را پیدا خواهید کرد. در سردخانه دو مداره بایستی پس از تخلیه سردخانه (بالای صفر یا زیر صفر) در یکی از این حالات و تغییر به حالت دیگر (بالای صفر یا زیر صفر) اتاق سردخانه را با مواد نانو ضدعفونی و شستشو کرد که پس از بارگیری مجدد باعث بو گرفتن محصول جدید نشود.

خواندن
Article 037

اگر فقط می خواهید یک دفتر یا اتاق کوچک را راحت خنک کنید، نیازی به خرید سیتم های گران تر ندارید.

مناطق بزرگ – اگر می خواهید یک خانه بزرگ، یک فروشگاه تجاری یا فروشگاه کوچک یا یک طبقه اداری یا ساختمان بزرگ را خنک کنید، باید واحدهای کولرگازی دارای کندانسور آبی را خریداری کنید.

امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی ، مصرف کننده ها به دنبال کالاهایی با قیمت پایین تر و ارزانتر هستند که با کمترین هزینه کالای مورد نظر خود را خریداری نمایند.

از آنجا که در سیستمهای دارای آیس بانک ، برودت در تمام طول شبانه روز تولید و ذخیره می شود، لذا در طی ساعات پیک مصرف برق، نیاز به مصرف زیاد جریان الکتریسیته نمی باشد و قسمت عمده ای از برودت مورد نیاز از محل ذخیره شبانه تامین می شود و لذا در صورت استفاده از کنتور برق زماندار که هزینه برق مصرفی در طی ساعات پیک مصرف را با تعرفه بسیار بیشتر از ساعت نیمه شب محاسبه می کند، هزینه برق مصرف شده کاهش چشمگیری می یابد.

اما در صورتی که حس کردید این دما بیشتر از حد همیشگیاش شده پس وقت آن رسیده که علت داغ شدن بدنه یخچال را پیدا کنید.

سپس بر اساس فضای موجود و یا کاربرد کندانسور ، نوع آن مشخص شود . به طور کلی تمامی کولرهای گازی و اسپلیت ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می کنند.

معابر سمت صفحه با هدرهای ورودی و خروجی تنظیم شده در بالا و پایین صفحه ها متصل می شوند. شما میتوانید با سر زدن به سایت سولار مکانیکال علاوه بر بررسی انواع کولرگازی به خرید رادیاتور، خرید پکیج دیواری و خرید لوازم یدکی پکیج بپردازید.

یکی از انواع قطعات در کولر گازی و اسپلیت برد کندانسور می باشد. حال میرویم به یکی از محبوب و رایجترین نوع کولر گازیها، این نوع کولر گازی خود به دو قسمت تقسیم میشوند.  Th is w᠎as g​en erated with G SA C on᠎tent Gen​er᠎ator Dem oversion.

می توان با قرار دادن یک دمپر تنظیم هوا در خروجی فن که به وسیله موتور حساس به دمای محیط با فشار تقطیر کنترل شده یا به وسیله مکانیزمی که مستقیما با فشار مبرد در کندانسور عمل می نماید ظرفیت کندانسور را در حد پایدار قابل قبولی کنترل نمود ولی این نوع کنترل کننده ها و دمپرها با مشکلات مکانیکی و الکترونیکی ناشی از خوردگی ،تجمع گرد و غبار و انجماد مواجه هستند.

ابتدا بهتر است با کار کلی این وسیله آشنا شوید. پس از اینکه این گاز به مایع تبدیل شد حال با خروج این مایع از کندانسور، دچار افت شدید میشود.

پس از افت فشار مبرد حالت دو فازی پیدا کرده و سپس وارد اپراتور شده و با جذب گرما دوباره به گاز تبدیل شده و باعث خنکی محیط میشود.

تنها نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که باید با توجه به ابعاد، کولر گازی پنجرهای را خریداری کنید.

اگر یک کولر گازی اسپلیت خریداری کرده اید باید از یک متخصص برای نصب ان کمک بگیرید. چه نوع کولر گازی باید خریداری کنیم؟

خواندن
دیدار ۲ روزه هیات‌های طالبان و آمریکا در دوحه

یونیت داخلی این نوع اسپلیت داخل سقف کاذب نصب می شود و از چهار جهت مختلف هوای مطبوع را در فضا پخش می کند.

آنها نیاز به نصب و راه اندازی تخصصی و فضای زیادی دارند، بنابراین اگر بودجه کافی ندارید و فضای مناسبی را در اختیار ندارید و این ممکن است گزینه ای ایده آل برای شما نباشد.

گاهی اوقات کولرهای گازی بدون گارانتی نیز بدون گاز خنک کننده هستند و باید برای پر کردن این گاز نیز هنگام نصب هزینه کنید.

5. با توجه به تجمع هوای گرم در زیر سقف ، درصورتیکه محل نصب پنل داخلی اسپلیت روی دیوار فاصله بیشتری(مثلاً ۳۰ سانتی متر) از سقف داشته باشد، انرژی کمتری جهت خنک کردن هوای زیر سقف مصرف شده (کاهش مصرف برق) و جریان هوای خنک بیشتر و راندمان خنک کنندگی بیشتری در سطح برای ساکنین ایجاد می گردد.

اطلاعات بیشتر ارتباط بهتر را تسهیل می کند. کنترل سرعت و فشار از طریق کنتور – کنتور به سادگی یک مکانیزم برای چک کردن را ارائه می دهد که سرعت حرکت مایع مبرد را از طریق سیستم کنترل می کند.

این کولرهای گازی همانطور که انتظار دارید کار می کند و عملکرد مطمئنی را ارائه می دهد. BTU (British Thermal Unit) واحد استاندارد اندازه گیری انرژی گرمایی در تجهیزات تهویه مطبوع است و به مقدار گرمایی گفته می شود که می تواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه (از ۶۰ درجه فارنهایت به ۶۱ درجه فارنهایت) برساند.

دمای مبرد وارد شده به کندانسور می تواند 90 تا 105 درجه فارنهایت بالاتر از دمای محیط اطراف باشد. در هنگام خرید اسپلیت گارانتی از مهمترین مؤلفه هایی است که باید در نظر گرفته شود گارانتی نوع تقلبی یا بانه ای زیر نظر شرکت های وارد کننده می باشد و گاها این شرکت ها ثبات ندارند در صورتیکه اسپلیت اصلی را تنها یک شرکت وارد کرده و با گارانتی معتبر عرضه می شود به عنوان مثال برند ال جی با گارانتی گلدیران، سامسونگ با گارانتی سام سرویس، اجنرال و گری با گارانتی تهویه نیا می باشد، گارانتی اصلی علاوه بر نصب، سلامت دستگاه و قطعات را بر عهده دارد.

به عنوان مثال ممکن است به جای تعبیه کمپرسور ۲۴ هزار، کمپرسور ۱۸ هزار تعبیه شده باشد. پروسه خنک کردن کولر گازی این گونه است که گاز مبرد در داخل کمپرسور متراکم شده و با فشار به سمت کندانسور منتقل میشود.

البته کولر گازی اسپیلت فضای بسیار بیشتری نسبت به نوعهای دیگر میگیرد اما با این حال از مدلهای قبلی بسیار محبوبتر است.

اما یکی از معایب این کولر گازی نسبت به دوتای قبلی این است که نمیتوانید این نوع را حمل کنید و بسیار سنگین هستند.

یکی از نقاط ویژه این کولر گازی داشتن چرخ برای حمل کردن آن است. بیشتر خانواده های ایرانی در فصل گرما از کولر آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده میکنند.

راندمان کندانسور تماسی از کندانسور سطحی بیشتر است و این، به آن علت است که در کندانسور تماسی مانعی بین دو سیال وجود ندارد و دو سیال کاملاً با یکدیگر به تعادل حرارتی میرسند.

خواندن
حمل پیانو در اصفهان

کولر گازی ایستاده به دلیل قدرت بالای پرتاب و توانایی سرد کردن محیط به سرعت زیاد، بیشتر در سالنهای وسیع و بزرگ نصب میشود.

چون کولر گازی پرتابل به همراه یک لوله خرطومی پلاستیکی است در نتیجه برای تخلیه گرمای موتور و تولید کردن سرما نیازی به نصب و لوازم خاصی نداشته است.

برای خرید کولر گازی خود تنها کافی است تا با تیم پشتیبانی آذین سرویس تماس بگیرید و اطلاعات و ویژگی های محصول مورد نظر را اعلام نمائید، در نهایت خرید خود را به راحتی به صورت اینترنتی ثبت کنید.

بنابراین اگر در حال خرید کولر گازی جدید هستید، باید بودجه، فضای مورد نیاز برای خنک کردن، میزان فضای در دسترس؛ هزینه های نگهداری، قبض آب و برق، ظرفیت خنک کنندگی و غیره را در نظر بگیرید و نیاز های خود را با گزینه های موجود در بازار مقایسه کنید.

8. در نظر گرفتن محلی برای تخلیه قطرات آب خروجی از پنل داخلی اسپلیت ها ضروری است. تبرید: کندانسورهای آبی معمولا در تونل های انجماد و سردخانه ها کاربرد دارند که در ظرفیت های مختلفی طراحی می شوند.

۶٫ انواع کولر گازی ایستاده که عموماً با استفاده از برق سه فاز کار می کنند در مکانهایی مانند سالن ها ، رستوران ها ، فروشگاه های بزرگ ، مساجد و …

چیلر ، انواع چیلر ، چیلر چیست ، ساخت چیلر ، چیلر جذبی و … در ادامه با انواع کولر گازی آشنا خواهید شد.

در کولرهای اسپلیت امروزی، کمپرسور روتاری بیشترین کاربرد را دارد و نوع اسکرال با وجود عملکرد بهتر، خیلی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

با استفاده از نرم افزار محاسبات اقتصادی شرکت رادین گستر سینا جهت چیلر تراکمی70 تن در صورتی که از سختی گیر رزینی استفاده شود هزینههای انرژی ذیل به پروژه تحمیل میگردد.

در گوشههای هر صفحه مجرایی جهت ورود و خروج سیال گرم و سرد در نظر گرفته شده است و موقعیکه صفحات روی هم فشرده میشوند این محلهای سوراخ شده در یک خط مستقیم قرار میگیرند.

دفع و تا حد تقطیر و تبدیل مبرد به مایع آن را سرد میکند. سیستم آب گردشی آب خنککن مورد نیاز کندانسور را تأمین میکند و از این رو به صورت واسطهای عمل میکند که توسط آن گرما از چرخه بخار به محیط دفع میشود.

از مهمترین نکاتی که باید قبل از خرید به آن توجه کنید؛ ظرفیت مورد نیاز کولر گازی است. موسوم است. در هنگام خرید کولر گازی، در کاتالوگ آن به ضریب E.E.

در این مقاله سعی کردیم تا در خرید کولر گازی و خرید اسپلیت به شما کمک کنیم. همین امر موجب شده که افراد بسیاری کولر هایی با کمترین کیفیت به صورت قاچاق از مرزهای کشور از طریق بازارچه های مرزی وارد بازار نمایند.

همانطور که در یخچال از روش تبدیل گاز به مایع با کمک افزایش فشار که در نهایت تولید سرما می کند، در کولر گازی هم همین فرایند رخ می دهد.

مشاوران فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا کولر گازی متناسب با نیاز و بودجه شخصی شما را ارزیابی می کنند و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می کنند.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *