شارژ بی سیم الکترونیک زیر آب با کمک امواج اولتراسونیک

[ad_1]

مطالعه محققان کره جنوبی نشان داده است که می توان از امواج فراصوت برای شارژ زیردریایی های بی سیم استفاده کرد.

بر اساس وب سایت رسمی موسسه علم و فناوری کره جنوبی (KIST)، با افزایش جمعیت و پیشرفت در فناوری پزشکی، تعداد بیمارانی که از دستگاه های الکترونیکی کاشته شده مانند مانیتور ضربان قلب و دفیبریلاتور استفاده می کنند، در سراسر جهان در حال افزایش است. در حال حاضر باتری دستگاه های کاشته شده با جراحی در حال تعویض است که می تواند عواقب سلامتی را به دنبال داشته باشد. اکنون روش جدیدی برای شارژ و انتقال برق از طریق تلفن های همراه پدیدار شده است که می تواند برای شارژ باتری دستگاه های غوطه ور مانند سنسورهایی که برای نظارت بر ماهیت جریان های زیر آب استفاده می شوند نیز استفاده شود.

موسسه علم و فناوری کره جنوبی اعلام کرده است که یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر. Hyun-Cheol Song، محققی در این مرکز، فناوری ارائه انرژی بی سیم اولتراسونیک را توسعه داد که می تواند در این سایت های تحقیقاتی استفاده شود.

منبع تغذیه و میدان مغناطیسی را می توان برای انتقال انرژی بی سیم استفاده کرد. منبع تغذیه در حال حاضر در گوشی های موبایل و هدفون های بی سیم استفاده می شود. با این حال، کاربرد این روش محدود است. چون سیم های برق نمی توانند از آب یا فلز عبور کنند در نتیجه شارژ کوتاهی ایجاد می شود. علاوه بر این، این روش را نمی توان به راحتی برای شارژ وسایل پزشکی کاشته شده در بدن استفاده کرد. زیرا حرارت ایجاد شده در هنگام شارژ مضر است. میدان مغناطیسی مستلزم آن است که فرکانس های متحرک مولد میدان مغناطیسی و فرستنده یکسان باشد. علاوه بر این، خطر تداخل با سایر فرکانس های شبکه بی سیم مانند وای فای و بلوتوث وجود دارد.

خواندن
حضور مشترک سپهر الکتریک در نمایشگاه سومین صنعت پتروشیمی کشور

بنابراین، تیم تحقیقاتی موسسه علم و فناوری کره جنوبی، فراصوت را به عنوان یک روش انتقال انرژی به جای سیم های الکتریکی یا میدان های مغناطیسی اتخاذ کرده است. روش «سونار» که از اولتراسوند استفاده می کند، در شرایط زیر آب استفاده می شود. ایمنی استفاده از سونوگرافی در بدن انسان در کاربردهای مختلف پزشکی مانند تشخیص اندام یا جنین ثابت شده است. با این حال، روش های فعلی انتقال صدا به دلیل راندمان پایین در انتقال صدا به راحتی قابل معامله نیستند.

این تیم مدلی را توسعه دادند که امواج اولتراسوند را با استفاده از “اصل تریبوالکتریک” می پذیرد و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که به لرزش فرکانس پایین اجازه می دهد تا به انرژی الکتریکی کارآمد تبدیل شود.

با افزودن یک ماده فروالکتریک به یک ژنراتور تریبوالکتریک، راندمان انتقال انرژی اولتراسونیک بسیار بهبود یافت، از کمتر از یک درصد به بیش از چهار درصد. علاوه بر این دستگاه تازه اختراع شده در تبدیل انرژی و تولید گرما بسیار موثر بوده است.

دکتر می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که دستگاه های الکترونیکی را می توان با سونوگرافی شارژ کرد. ترانه. اگر پایداری و عملکرد دستگاه در آینده بهبود یابد، می توان از این فناوری برای روشن کردن حسگرهای ضربه ای یا حسگرهای بی سیم در اعماق دریا استفاده کرد که معمولاً جدا کردن آنها دشوار است.

این مطالعه در مجله Energy & Environmental Science منتشر شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *