زلینسکی: حملات به خارکف “تروریسم دولتی” است.

[ad_1]

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار توقف فوری درگیری ها در شرق خارکف شد.

پیش از این نیز یک موشک ساخت روسیه به میدان آزادی در خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین اصابت کرد و دست کم 10 کشته و 35 زخمی برجای گذاشت.

زلنسکی به پارلمان اروپا گفت: “شیطان با موشک، بمب و توپ باید متوقف شود. اقتصاد را نابود کنید. ما باید نشان دهیم که بشریت قدرت دفاع از خود را دارد. هدف از ترور شکست ماست. ما مقاومت را می شکنیم. .

پیش از این فرماندار خارکف مدعی شده بود که نیروهای ولادیمیر پوتین به موشک گراد حمله کرده اند. موشک‌های Grad مسلسل‌هایی هستند که روی کامیون‌هایی نصب می‌شوند که قادر به شلیک چندین راکت به طور همزمان هستند.

اوله سینهوبوف در تلگرام نوشت که نیروهای روسی به “میدان روبروی دفتر دولت منطقه ای” آتش گشوده اند. او گفت که مقامات “اکنون در حال تخمین تلفات غیرنظامیان هستند.” مقامات اورژانس محلی در فیس بوک نوشتند که در حمله به یک اداره دولتی شش غیرنظامی از جمله یک کودک کشته شدند. با این حال، این ادعا هنوز تایید نشده است.

رئیس جمهور اوکراین که از طریق لینک ویدیویی از یک مکان نامشخص در کیف صحبت می کرد، گفت: اوکراین بهترین افراد خود را برای دستیابی به ثبات از دست داده است. ده ها نفر در حملات راکتی در خارکف کشته شده اند و این بهای آزادی است. روسیه روز گذشته به کودکان اوکراینی حمله کرد و 16 نفر را کشت.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

خواندن
توقف قریب‌الوقوع پروازهای رژیم صهیونیستی به دبی به دلیل اختلافات امنیتی

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *