در اصلاحیه قانون آیین دادرسی کیفری، احکام صادره برای جرایم اقتصادی همخوانی دارد

[ad_1]

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف تدوین اولین اصلاحیه قانون جزایی اقتصادی تلفیق قواعد حاکم بر جرایم اقتصادی و مقررات است، گفت: رفع برخی خلاءهای قانونی فعلی یکی از مزایای آن است. از این برنامه

به گزارش ایکنا به نقل از سایت ایسنا، به نقل از روابط عمومی اندیشکده مجلس شورای اسلامی، بابک نگهداری، رئیس این پژوهشکده علت آن را تشریح کرد که نخستین پیش نویس اصلاحات اقتصادی ابتدا در شورای پژوهشی تدوین شد. مجلس شورای اسلامی. مرکز. او باور نکردنی است. مثلاً قانون مجازات تأثیر مغایرت و تشریع مصوب 1315 یا منع مداخله وزرا، نمایندگان مجلس و کارمندان در روابط دولت و کشور مصوب 1337 و قانون مجازات در مشارکت در دولت. در سال 1348 معاملات به تصویب رسید.وی ضرورت اصلاح قوانین در این زمینه را بیان کرد.

وی افزود: جدا از قوانین قدیمی مربوط به جرایم اقتصادی، مجازاتی که برای برخی از این ارزش‌ها در این متون قانونی پیش‌بینی شده است، فاقد اعتبار است. معرفی شده است.«تا حد امکان حذف شده است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس یکی از اهداف دستور کار اصلاحات را تجمیع قوانین حاکم بر جرایم اقتصادی و ساماندهی آن دانست و گفت: در حال حاضر جرایم اقتصادی مشمول یکسری قوانین است و این امر می تواند منجر به رودانی شود. در واقع جرایم اقتصادی یکی از ارکان حقوق کیفری خاص است در حالی که این سند به دنبال پیوند جرایم عمده اقتصادی است.

وی در خصوص ضوابط درج شده در این برنامه توضیح داد: مشاهده شده که عدم حضور مرتکبین موضوع این متن است و ممنوعیت آمیزش بخشی از آن است که ممکن است اضافه بر اصل باشد. عذاب نده.”

خواندن
برف و مه در جاده های زنجان

وی افزود: ارائه خدماتی مانند گزارش سالیانه دادگاه تجدیدنظر و کمیسیون تحقیق برای نظارت بر بندهایی از این سند از جمله همکاری در معاملات دولتی و ارائه ضمانت های استخدامی برای شکستن این رویه.

وی در خصوص معنای بیان شده در این برنامه خاطرنشان کرد: در این متن تلاش شده است تا اصطلاحاتی که بعضاً مورد مناقشه قرار می گیرند و سرپوش فعالیت مجرمانه از جمله دعاوی حقوقی مانند دستگاه های دولتی، دلالان تعریف شود. روابط عمومی. شرکا، شرکا، شعب و نمایندگان خدمات عمومی هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس رفع برخی خلأهای قانونی را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: در حال حاضر فقط پول و دارایی در نظر گرفته شده است، سود است و سود آن از دید قانونگذار پنهان است. ممکن است برای مردم مهمتر باشد و آنها تمام تلاش خود را برای دستیابی به آنها انجام خواهند داد.

وی افزود: یکی از رفتارهایی که می تواند مایه تبعیض و اقدام قضایی عادلانه باشد که به نفع یکی از طرفین و یا ضرر رساندن به یکی از آنها توصیه می شود. تخصص «ممنوع است. اگرچه این رفتار ارتباط مستقیمی با جرایم اقتصادی ندارد، اما در مواقعی مانند تأثیر می تواند مؤثر باشد.

وی گفت: در جرایم اقتصادی یکی از اقداماتی که باید انجام شود افزایش هزینه جرم برای متخلف است که با تامین سهم در مجازات می توان به این مهم دست یافت. به همین دلیل در این متن باید میزان حکم به نسبت مال مکتسبه قید شود و بنابراین هر چه این اموال بیشتر باشد میزان حکم نیز بیشتر می شود. در حال حاضر طبق قانون، قاضی می تواند بدون توجه به میزان دارایی های کسب شده برای جرایم اقتصادی تصمیم بگیرد و بین صد هزار تا یک میلیون تن رشوه تفاوت وجود دارد، ما قدم برداریم.

خواندن
خرمشاهی: موضوع خودرو مهم و ملی است

در نهایت رئیس مرکز پژوهش های مجلس از ارسال اولین پیش نویس اصلاحیه ضوابط اقتصادی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *