درنسبت هاي تراكم بالاتر از ١ (6)

درنسبت هاي تراكم بالاتر از ١
کمپرسور سیلندر پیستونی

کمپرسورهای پیستونی و یا کمپرسور های رفت و برگشتی یکی دیگر از کمپرسور ها در صنایع می باشد که همانند همه ی کمپرسور ها هم دارای مزایا بوده و هم دارای معایبی می باشد. کمپرسور های پیستونی و یا رفت و برگشتی از پیستون هایی امورد استفاده قرار می گیرد که به سیله ی یک میل لنگ به حرکت در می آیند. تجهیزات مکانیکی در کمپرسورهای نیمه بسته شامل یک میل لنگ متصل به شفت می باشد که پیستون داخل سیلندر به شکل رفت و برگشتی عمل می کند و باعث مکش، فشرده سازی و در نهایت تخلیه مبرد می شود. در سال 1961 اویلریچ شافلر که یک مهندس مکانیک بود هدایت کمپانی بیتزر را بر عهده گرفت، که پس از مرگ وی در سال 1979 پسرش جانشین او شد. بر اساس شواهد تاريخي يونانيان در ١٥٠ سال قبل از ميلاد مسيح توانستندكمپرسورهاي فلزي بسازند كه در آن از آلياژهاي برنزي استفاده شده بود . دركمپرسورهاي جريان پيوسته (گريزازمركز) ابتدا انرژي جنبشي گاز مورد تراكم افزايش داده شده و سپس بخش اعظمي از انرژي جنبشي آن در يك مجراي گشادشونده بنام حلزونی به انرژي پتانسيل (فشار) تبد يل می شود.

کمپرسور سیلندر پیستونی

كمپرسورهاي تناوبي اساسا ” جزء ماشينهاي با ظرفيت ثابت مي باشند ولي در شرايط خاصي مي توان ظرفيت آن را برحسب شرايط مورد نظر تغييرداد كه شرح كامل روش هاي متداول براي اين منظور در قسمت هاي بعدمقاله ارائه خواهد شد. در قسمت خروجی مبرد از کمپرسور قرار دارد و وظیفه آن باز و بسته کردن مسیر خروج مبرد از کمپرسور سیلندر پیستونی است. سوپاپ ها اساسا یك شیر یك طرفه بوده كه در شرایط عادی (یعنی زمانی که فشار دو سمت آن یكسان باشد) بسته است. پیستون هایی که درون سیلندر کمپرسور باد قرار گرفته اند، به پایین می روند و پایین کشیده شدن آنها، باعث باز شدن شیر ورودی پمپ باد خواهد شد. در مرحله ی بعد سوپاپ ها بسته شده و سیلندر به بالا کشیده شده و گاز توسط سیلندر فشرده می شود. کمپرسور پیستونی رفت و برگشتی دو مرحله و یک مرحله به این دلیل چنین نامگذاری دارند که در کمپرسور پیستونی دو مرحله دو بار مرحله تراکم گاز انجام می شود و در تک مرحله عمل تراکم یک بار صورت می گیرد. Article has ​been c᠎reated by G SA Content Gen erat or D​emover᠎si​on !

خواندن
خدمات برش لیزر (بهترین کیفیت و قیمت) رادوکس

1- از نظر تعداد مراحلی که گاز را فشرده سازی می کند می توان به سه نوع کمپرسور پیستونی برودتی تک مرحله ، کمپرسور پیستونی دو مرحله و کمپرسور پیستوی سه مرحله ای تقسیم کرد. در این نوع سربندی کمپرسور دارای 2 سیم پیچ هم قدرت است و سیم پیچ دوم در کسری از ثانیه بعد از سیم پیچ اول وارد مدار میشود. بزرگترين مزيت اين كمپرسور ها در مقايسه با ساير انواع مورد استفاده در صنايع (دوراني وگريزازمركز) بالا بودن راندمان كلي آن وقابليت دست يابي به فشا رهاي بالا مي باشد.با پيشرفت صنعت، در طي قرون نوزدهم و بيستم تغييرات مهمي در ساختار و طراحي كمپرسورهاي پيستوني حاصل شد و اين امر در درجه اول مديون انقلاب صنعتي و گسترش صنايع شيمائي و پتروشيمي می باشد. اگر بخواهیم نحوه کار کمپرسور هوای پیستونی را به صورت جزئی تر مورد بررسی قرار دهیم آن را به سه مرحله تقسیم بندی می کنیم:مرحله اول عملیات مکش هوا است که به وسیله میل لنگ شروع می شود. This has ​been c​re at ed by G​SA C​ontent ​Gene᠎rator  DEMO !

از سوي ديگر فشار دهش قابل دسترس در اين كمپرسور ها به مقاومت موجود در مقابل جريان گاز بستگي داشته كه توسط عوامل مكانيكي و حرارتي داراي محدوديت هایي ميباشد ولي به سرعت حركت پيستون و خواص گاز مورد تراكم مرتبط نمي باشد. 1. غلبه بر از دست رفت انرژي درهنگام انتقال گازها(نظير خطوط گاز سراسري). یک کمپرسور پیستونی همزمان با رفت و برگشت، عمل مکش و دهش را نیز انجام میدهد. انرژی این کمپرسور ها از طریق نیروی برق تامین می شود که مشابه موتور اتومبیل کار می کند. پس از انجام عملیات فشرده سازی هوا درون کمپرسور باد پیستونی، این هوا با فشار مشخص به بیرون منتقل خواهد شد. برای تهیه و خرید انواع کمپرسور ها می توان از روش های زیر اقدام نمود: مانند خرید اینترنتی، خرید از نمایندگی ها و … در صورتی که قصد خرید و فروش کمپرسور سیلندر کوپلند کولر گازی را دارید، باید بدانید که در فروشگاه سرما سیستم می توانید ابتدا با دریافت لیست قیمت و بررسی و راهنمایی های لازم توسط کارشناسان فروش اقدام به ثبت درخواست خرید کنید.

خواندن
چرا باید در کروناویروس ماسک بزنیم؟

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کمپرسور سیلندر پیستونی بیتزر وب سایت خود باشید.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *