حوادث «کم گرما» در ورزش! – ایسنا

[ad_1]

درد در نتیجه کم آبی بدن و شرایطی ایجاد می شود که در آن بدن قادر به دفع سریع گرمای اضافی نیست و برخلاف تب ناگهانی، گرمازدگی معمولاً در عرض چند روز رخ می دهد.

به گزارش ایسنا، گرمازدگی معمولا آنی نیست و بیشتر در بین ورزشکاران دیده می شود و در حین ورزش خستگی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

علائم درد

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط ایسنا، اولین علائم این بیماری شامل خستگی، ضعف و درد است. احساس خستگی شدید از کار یکی از اولین نشانه های این عارضه است و در عین حال ورزشکار سردرد خفیفی نیز احساس خواهد کرد.

با ادامه ورزش در این حالت ورزشکار به شدت عرق می کند و ضربان قلبش به سرعت افزایش می یابد، احساس سفتی قفسه سینه و تنگی نفس و در نهایت احساس سرگیجه و تحریک پذیری می کند.

با بروز کم آبی بدن ورزشکار آسیب پذیرتر می شود و حتی توانایی بلند شدن از رختخواب را از دست می دهد. اگر کم آبی ادامه یابد، حجم خون به حدی کاهش می یابد که می تواند باعث حملات پانیک شود.

65 درصد وزن بدن را آب تشکیل می دهد که در سه قسمت بدن شامل 56 درصد در سلول ها، 37 درصد در خارج و 7 درصد در سیستم گردش خون ذخیره می شود.

وقتی یک ورزشکار در اثر تعریق، نفس و ادرار آب از دست می دهد، تقریباً تمام این مایع از سلول ها از بین می رود، بنابراین، اگرچه 8 لیوان آب می تواند از بدن دفع شود، اما سلول می تواند. آب کافی برای حفظ جریان خون طبیعی فراهم کنید.

خواندن
8 کارهای بسیار ساده ای که می توانید برای صرفه جویی در ورق سیاه فولادی انجام دهید

اگر بدن به خشک شدن ادامه دهد، سلول ها قادر به جذب آب نخواهند بود و در نتیجه حجم خون به سرعت کاهش می یابد. در این صورت خون کافی برای گردش در بدن وجود نخواهد داشت و در نتیجه دما بالا رفته و ورزشکار در حالت اضطراب قرار می گیرد.

روش های درمان

وقتی گرما بالا می رود استراحت می کند و اگر ورزشکار در این شرایط به ورزش ادامه دهد، بسیار غافلگیر و در بیمارستان بستری می شود. خوشبختانه این وضعیت خطرناک بسیار به ندرت اتفاق می افتد، حتی اگر ورزشکار نتواند آب از دست رفته را برای بدن خود جبران کند.

به محض مشاهده علائم درد، در یک مکان خنک و سایه استراحت کنید و بهترین درمان برای تب، نوشیدن مقدار زیادی آب حاوی مواد معدنی مانند آبمیوه یا نوشیدنی های ورزشی است، زیرا مواد معدنی به بدن شما کمک می کند گرما را جذب کند. . .

تقریباً هر روز یک فرد باید بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشد و توجه داشته باشد که چای یا قهوه نمی توانند جایگزین آب شوند، اما خود باعث آب بیشتری از بدن می شوند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *