حج به کانون تهذیب معنوی و کمک به تسهیل آن وظیفه همه مسئولان است

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی زیارت رضا(ع) را کانونی برای تبلیغ معنویت در کشور می داند و کمک به تسهیل آن را بر عهده همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی می داند.

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار با مدیران اجرایی استان خراسان رضوی که در حرم امام رضا(ع) برگزار شد، بر اهمیت روحیه ده سال آخر ماه مبارک رمضان تاکید کرد. ائمه اطهار(ع) را ده سال آخر ماه مبارک رمضان می دانند و بیشتر ساعات آن را به عبادت و تلاوت قرآن و ذکر خدا می گذرانند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت به شهر و کشوری را که در گرو ولایت و قدرت خداوند علیو بن موسی الرضا (ع) بوده است، عنوان کرد: آیا رضا (ع) است. ). اگر دفن حضرت سیمینو الحجج (ع) در این کشور نبود امروز شهری مثل مشهد نبود.

تولیت آستان قدس رضوی، شهر مشهد را خدمتی شایسته دانست و به فضل الهی به زائران و مجاوران مرتد حضرت (ع) گفت: حج هیچ تأثیری در مقام عالی ندارد. نیاز امام در زندگی و یادگیری و همچنین زندگی در آرامش.

وی با تاکید بر اینکه سفر زیارتی مشهد تعطیل نیست، گفت: سفر به مشهد با سفر به شهرهای توریستی متفاوت است; مردم نه برای سیاحت بلکه برای زیارت به مشهد سفر می کنند. از این رو بر همه مسئولان امری ضروری است که موانعی را که ممکن است مانع برگزاری حج شود، رفع کنند تا مردم را از این حرم تجلیل کنند.

رئیس جمهور آستان قدس رضوی گفت: اجرای احکام حج نه تنها کار آستان قدس است، بلکه بر هر مسئولی که در جمهوری اسلامی کار می کند واجب است زیرا حج توصیه اسلامی است.

خواندن
بهترین توصیه شما می‌توانید همیشه دریافت درباره ورق سیاه ۱۵ میلی متر رول عرض ۱.۵ فولاد مبارکه (2)

وی گفت: مدیران و متولیان خراسان رضوی و مشهد علاوه بر مسئولیت قانونی خود برای تامین امنیت بهتر، نظارت بر بازار و خدمات رسانی بهتر مردمی در صورتی که به دلیل کوتاهی در انجام وظایف محوله باعث ایجاد سردرگمی در اذهان زائران شود. سفر به کشور مشهد به گونه ای که در آینده به این شهر سفر نکند بر عهده قوه قضائیه است و در روز قیامت به خاطر قطع یک انسان از آن پاسخگو خواهند بود. امام به قدرت خدا.

وی ائمه اطهار(ع) را به نجات بشریت در دنیا و آخرت دعوت کرد و به دیدار خود با رئیس جمهور در سفر اخیر هیئت دولت به استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: فرهنگ و سایر نیازهای عمومی. شما مسئله حکومت را می دانید، حج را هم یک امر حکومتی می دانید; موضوع حج بر عهده همه مسئولان کشور است چرا که این فانوس دریایی مرکز الهام مردم است.

در پایان حراست آستان قدس رضوی از دولت و تمامی مسئولان استانی و شهرستانی در کنار آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به زائران کشور تقدیر و تشکر کرد.

مدیریت استان در جوار حضرت رضا (ع) است.

در ابتدای این دیدار یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به بررسی سیاست استان پیرامون امام علی بن موسی الرضا(ع) پرداخت و گفت: سیدنارضا(ع). فلسفه ایجاد شهر مشهد است. بنابراین تمامی کاوش های اشیای این شهر باید نزدیک محور فرهنگ رضوی باشد.

وی در ادامه افزود: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در مشهد متناسب با فرهنگ رضوی و حفظ کرامت حضرت رضا (ع) ضروری است. وظیفه اصلی و اساسی کلیه بخشهای مرتبط با خدمات رسانی به زائران می باشد.

خواندن
نحوه ثبت نام رایگان مشتری در کمیته خیریه

استاندار خراسان رضوی گفت: حتی در زمینه زیرساخت های شهری نیز معتقدیم این زیرساخت ها باید در راستای خدمت رسانی به مجاوران و زائران امام رضا (ع) باشد؛ شرایط سفر آسان و ارزان به بار امام رضا (ع) .

همکاری آستان قدس و مسئولین شهرستان ستودنی است

همچنین در این مراسم سیدعبدالله ارجعی شهردار مشهد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه محلی مشهد در حوزه های مختلف، از همکاری آستان قدس رضوی در اجرای پروژه ها و پروژه های شهری تقدیر کرد. توجه قدس رضوی به باز شدن در کمک کرده است. از بلوار بصیرت شهرک شهید رجایی که پس از 23 سال ساخته شده است تشکر و قدردانی می نمایم.

تکمیل پروژه‌های ناتمام، بهبود حمل‌ونقل عمومی، تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌آهن، روشی بی‌نظیر برای تخصیص فضاهای فرهنگی و اجتماعی برای بانوان، ارائه تسهیلات ویژه برای جانبازان و معلولان در حوزه خدمات منطقه، ارتقای پارک‌های محلی، بهسازی . ایستگاه های آتش نشانی، تمرکز بر بهداشت شهری و برق، و غیره، در برنامه های دولت محلی به خوبی اجرا شده است.

مشکلات مردم شناسایی و اولویت حل آنهاست

محسن داوری فرماندار مشهد نیز از تلاش استاندار برای تامین آرامش، نظم و ثبات در مشهد خبر داد و گفت: باید برای رفع مشکلات اعتماد عمومی ایجاد شود، منزوی و در اولویت قرار گرفته اند تا بتوانیم با آن برخورد کنیم. آنها با کمک دستگاه های مناسب

به گزارش ایکنا به نقل از آستان قدس رضوی، وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های استاندار مشهد در ایام نوروز، گفت: یکی از مشکلات زائران در آن ایام نوروز، پارکینگ است که بالغ بر 10 هزار جای پارک در نظر گرفته شده است. در عین حال تردد زائران محدود شده و تدابیر امنیتی به ویژه در برابر سرقت اعمال می شود.

خواندن
بوریس جانسون به امارات و عربستان سعودی سفر خواهد کرد

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *