جوش آرگون چیست و چه کاربردی دارد؟

جوش آرگون چیست و چه کاربردی دارد؟
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

3- جلو گیری از زنگ زدگی در طول انبار داری باید به این نکته توجه داشت که سیم های مصرفی نباید کندگی مس روی آنها باشد ولایه مسی نباید تخریب شده باشد. یکی از معایب این فرایند را می توان لایه های اکسیدی بر روی سیم جوش دانست. فرایند خاص به فرایندی اطلاق میشود که کیفیت و نتیجه آن وابستگی بسیاری به مهارت اپراتور آن داشته و جهت اجرای آن به دستورالعملهای تایید شده نیاز باشد. تا به حال تعدادي از قطعات و اتصالات فلزي مهم و ايمني دربدنه خودرو در اثر ايجاد بعضي عيوب در فلز جوش يا منطقه مجاور آن شكسته شده و موجب خسارات مالي و جاني فراواني شدهاند. دراثر سوختن و بخار شدن ايجاد دود سفيدي ميكند كه مشكلات تنفسي و عدم رويت كامل عمليات جوشكاري را براي شخص جوشكار به وجود ميآورد. با توجه به عدم وجود سرباره، جرقه و دود، نیاز به پاکسازی بسیار کمتر از دیگر شیوه های اتصال است.

جوشکاری آرگون

جوشکاری CO2 جرقه کمی ایجاد می کند و این امکان وجود دارد که سیم جوش مستمرا تغذیه شود و اینگونه لازم نیست برای اینکه الکترود را تعویض کنید، زمان صرف کنید. دستگاه جوشکاری CO2 نیازی به الکترود ندارد و توسط سیم جوش تغذیه میشود که همین موضوع میتواند روند جوشکاری را تا حد بسیار زیادی تسریع کند. 15- رطوبت بيش از حد لباس کارگر يا عرق کردن بيش از حد و لباس خيس، مقاومت الکتريکي را کاهش و امکان شوک ناشي از تجهيزات جوشکاري را بوجود مي آورد.دستکش ها، پيش بند ها، محافظ ساق دست، ژاکتها بايد خشک و سالم باشند. در برخی موارد، دستگاه های اینورتر حرارت بیش از حد نیاز را تولید می کنند که این امر در جوشکاری آرگون، می تواند داغ شدن الکترود ها را به همراه داشته باشد. در زمان انجام عملیات جوشکاری حرارت بالا ایجاد شده و باید با استفاده از وسایل خنک کننده های متفاوت این حرارت را کنترل کنیم. ​This ​post w as gen erated ​by G SA C ontent G ener at or D emoversi​on !

خواندن
لواندوفسکی، مسی و صلاح ۳ نامزد نهایی مرد سال فیفا

با ایجاد دو شیار در لبه های اتصال ، یک دره کوچک برای شکل گیری استخر جوش ایجاد می شود. آرگون همچنین به علت اینکه یک گاز بی اثر است در جوشکاری برقی و برش کاری و به عنوان روکش برای تولیدات تیتانیوم و دیگر عناصر واکنش دهنده مورد استفاده قرار می گیرد و یک عامل حفاظتی برای رشد کریستال های ژرمانیوم و سیلیسیوم می باشد.نام جدید این فرایند G.T.A.W و نام آلمانی آن WIG می باشد. از اسپری CO2 در تمامی جوشکاری ها با گاز CO2 استفاده می شود که کاربرد آن در جوشکاری فلزات سخت و غیر سخت در تمامی ضخامت ها می باشد. به نظر میرسد که آرگون برای محیطهای آبی خطرناک نباشد. با این حال، اگر یک بطری آرگون تحت فشار را سوراخ کنید، ممکن است به دلیل آزاد شدن فشار، منفجر شود. فاصله سيم آزاد زياد شود. 14- اشعه جوشکاري مي تواند از فاصله 40 فونتي به چشم صدمه برساند و باعث سوختگي شود (خصوصا وقتي که از يک ديوار رنگي منعکس شود) پس بنابراين بايستي فاصله ايمن رعايت شده و يا از عينک محافظ استفاده شود. در اين نوع جوشکاری از سيم جوش بعنوان فلز پرکننده استفاده می شود و سيم جوش شبيه جوشکاری با اشعه اکسی استيلن در جوش تغذيه می شود. Conte nt h as been cre​ated by G​SA  Co ntent Gene ra to r DE MO​.

از آنجا که تزریق فلز پرکننده از خارج قوس انجام میشود اغتشاش در جریان قوس به وجود نمیآید. نگهدارنده الکترود که گرم مي باشد را در آب خنک نکنيد. 1- فنريت خود را در اثر گرم شدن از دست نداده باشد. 7. وزن خالص محصول حدود ۱۰۰ گرم است. این ویژگی برای سیلندر قابلیت تحمل فشار گاز تا ۲۰۰ بار را فراهم کرده است به همین دلیل از این نوع کپسول گاز برای نگهداری گاز های خالص مانند گاز هیدروژن، اکسیژن، ارگون و یا هلیوم استفاده می شود. برای بیشتر جوشهای میگ جریان الکتریسیته، جریان مستقیم یا DC است و همیشه سیم جوش مثبت و قطعه فلزی منفی است. از این جریان همچنین می تواند در آرگون اتوماتیک آلومینیوم یا منیزیم در هنگام استفاده از هلیوم به عنوان گاز محافظ استفاده کرد. الکترودهای زیر کونیوم دار به عنوان بهترین نوع الکترود برای جوشکاری آلومینیوم و منیزیم مورد استفاده قرار می گیرند که مزایای هر دو الکترود قبلی را دارا می باشند.

خواندن
قدیروف: روسیه در حال جنگ با بقیه جهان است

فرآیند جوشکاری میگ، جوشکاری با الکترود مصرفی شدنی فلزی و گاز محافظ خنثی نامیده می شد و توسط گازهای خنثی هلیم و آرگون برای جوشکاری آلومینیوم به کار می رفت. در جوشکاری CO2 از فرآیند جوشکاری با گاز محافظ استفاده میشود؛ در این فرآیند گرما توسط قوس بین الکترود و قطعه بوجود میآید. گازهای محافظ مخلوط برای بهتر شدن خصوصیات قوس معرفی شده است. در حالی که گازهای زیر گروه2 که دارای محتوای هیدروژن بالاتر(H)هستند برای برش و پشتیبانی پلاسما استفاده می شود. به عبارت دیگر گاز نجیب آرگون تمایل برای واکنش شیمیایی ندارد اما با گازهای دیگر مخلوط میشود و همین امر درصد اکسید شدن فلز را تا حدود زیادی کاهش میدهد. گاز کربن دی اکسید در ترکیب با گاز های دیگر تاثیر بهتری بر بهبود چقرمگی محل جوش خواهد داشت. همچنین، محصول دارای جدول راهنمای گزینش، میزان تیرگی لنز می باشد، ویژگی های الکترود مشخص شده است و میزان آمپر متناسب با برق از دیگر ویژگی های محصول به شمار می رود. الکترود خالص، توریم دار و زیر کونیوم دار که هر کدام با توجه به قابلیتهایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *