تاب آوری اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود

[ad_1]

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن تاب اوری اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب افزایش قیمت ها می شود و باید مشخص شود در بودجه چه برنامه ای برای جبران این گرانی ها دیده شده است.

موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمیسیون تلفیق هنوز تکلیف مسائل زیادی را مثل ارز ۴۲۰۰، مالیات، تولید، ارزآوری، حقوق ها، اشتغال و صندوق ها مشخص نکرده و به جمع بندی نرسیده است، اظهار کرد: وقتی کمیسیون تلفیق هنوز نه شاخص های کلان را بررسی کرده و نه تبصره ها را نمایندگان به چه چیزی می خواهند رای بدهند؟ نباید کار به این سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: تورم ۴۵ درصد است، اما اعلام شده متوسط حقوق ها ۱۰ درصد افزایش می یابد و این تصمیم موجب نارضایتی شده است. بودجه رتبه بندی معلمان در بودجه باید دیده شود.تکلیف همسان سازی حقوق ها باید مشخص شود. همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی هم باید دنبال شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن تاب آوری اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱، تصریح کرد: هنوز تکلیف ارز ۴۲۰۰ مشخص نیست. قرار است این یارانه حذف شود، ولی مشخص نیست چه مقدار یارانه و به چه دهک هایی از به مردم تعلق می گیرد. در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر یارانه می گیرند و در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تکلیف کسانی که یارانه نمی گیرند چیست؟ الان نماینده ادوار مجلسی داریم که ۷ میلیون تومان حقوق می گیرد و یارانه هم دریافت نمی کند. این نماینده پیشین زیر خط فقر است. از سویی دولت چرا خط فقر را اعلام نمی‌کند؟ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب افزایش قیمت ها می شود و باید مشخص شود در بودجه چه برنامه ای برای جبران این گرانی ها دیده شده است.

خواندن
چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

وی خاطرنشان کرد: قرار است صندوق توسعه استانی تشکیل شود. تکلیف مازاد درآمد مالیاتی، فروش اموال و دارایی ها و واریز وجوهات به این صندوق ها مشخص نیست.

ثروتی در پایان با اشاره به اینکه قرار بود دولت در بودجه قانون نویسی نکند، گفت: لایحه بودجه بیش از ۱۰۰ حکم دارد که بیشتر آن جدید بوده و قوانین قبلی دور زده می شود. کمیسیون تلفیق هم هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است و مشخص نیست نمایندگان باید به چه چیزی رای بدهند؟ ابهام در بودجه ۱۴۰۱ زیاد است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبر مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *