بیمارستان ولایت مشهد افتتاح شد

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی بیمارستان ولایت مشهد امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان ولایت به عنوان مرکز سوانح و خدمات جراحی عروق با زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع و با ظرفیت ۲۲۰ تخت بستری در پنج طبقه و با هزینه‌ای بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان به منظور گسترش خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه قرار است در مرحله نخست و در طبقه همکف(اورژانس و در قالب ۱۰۰ تخت) برای خدمت‌رسانی احتمالی به بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گیرد و پس از پایان همه‌گیری کرونا در حوزه تخصصی خود و خدمات‌رسانی به بیماران تروما و جراحی عروق فعالیت خواهد داشت.

از ویژگی‌های این بیمارستان می‌توان به اجرای تمام فرایندهای اجرایی به روش الکترونیکی اشاره کرد که این اقدام در میان مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاخص به حساب می‌آید. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال ۱۳۸۹  با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: عملیات احداث این بیمارستان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۳۹۲ متوقف اما در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.

وی بیان کرد: بیمارستان ولایت طبق استانداردهای روز دنیا با زیربنای ۲۳ هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است.

خواندن
کارگاه آموزشی آگاهی کودکان اتیوپی برگزار خواهد شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این بیمارستان تمام بیماران سوانح و امداد پذیرش خواهند شد و در شرایط شیوع موج ششم کرونا به‌ طور موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی نصب دستگاه‌های هواساز و برخی تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها و تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تانک‌های اکسیژن را از اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی عنوان کرد.

کیانی گفت: این مرکز درمانی که دارای واحدهای پاراکلینیکی و بخش‌های اورژانس، ۶ بخش بستری، هشت اتاق عمل و چهار بخش ICU است، ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.

هم‌اکنون ۶۲ بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است.

بیمارستان ولایت مشهد افتتاح شد

انتهای پیام

[ad_2]
خبر مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *