بیش از 19 درصد جمعیت زاوه هیچگونه آنتی بیوتیک دریافت نکرده اند

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی مدیر مرکز درمانی شهرستان زاوه گفت: متأسفانه بیش از 19 درصد جمعیت مورد نظر تاکنون هیچ نوع واکسنی که به شدت در معرض ابتلا به ویروس کرونا است، دریافت نکرده اند.

رحمت الله نجفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر چند نوبت سوم واکسن در کاهش خطر سکته قلبی و بستری شدن در بیمارستان بسیار مهم است، اما متاسفانه در زاوه کاهش یافته است.

وی افزود: با وجود اینکه قبل از 5 تا 12 سالگی واکسینه شدیم، در اولین واکسیناسیون به بالای 94 درصد رسیدیم، اما اکنون تعداد واکسن ها کاهش یافته است.

وی گفت: گروهی که در نوبت اول، دوم و سوم به سن 18 سالگی رسیده بودند، حدود 53 هزار نفر تا 75 هزار و 700 نفر بودند.

رئیس مرکز بهداشت زاوه گفت: 128 هزار و 690 دوز واکسن از ابتدای اجرای طرح ایمن سازی واکسینه شده که 54 هزار و 884 درصد اولیه، 48 هزار و 137 دوز ثانویه و 17 هزار و 775 دوز مربوط به سومی بوده است. آنها همچنین حدود 8000 بازدید کننده از شهرهای اطراف بودند که برای ایمن سازی به مراکز و کمپ های ایمن سازی در زاوه مراجعه کردند.

وی گفت: تا کنون 80.62 درصد از افراد مورد نظر به دور اول، 69.32 درصد در رده دوم و 34.41 درصد از افراد مورد نظر به رتبه سوم راه یافته اند. آنها در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر هستند.

واکسن ها به 500 دوز در روز کاهش می یابد

نجفی ادامه داد: با وجود اینکه می توانیم روزانه 5000 واکسن را واکسینه کنیم اما در حال حاضر حدود 500 واکسن در 11 مرکز بهداشت شهرستان در حال واکسینه شدن است.

خواندن
بررسی رابطه تورم و بحران آب در ایران

وی با ابراز تاسف از بعید است که گروه هدف به دنبال دوز سوم باشد، افزود: زیرا بسیاری از شهروندانی که دوز اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، قصد دریافت نوبت سوم را ندارند، زیرا شایعاتی در فضا درباره خطرات مرتبط با آن وجود دارد. واکسیناسیون.» و موارد دیگر در کاهش واکسیناسیون مؤثر بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زاوه گفت: تاکنون حدود 4.5 درصد از واکسن های خود را بین 5 تا 12 سال از جمعیت هدف دریافت کرده اند که رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه استانداردهای بهداشتی و استفاده از ماسک 48 درصد بوده است، رعایت استانداردهای بهداشتی در سطح ادارات را به ترتیب 57 درصد و 45 درصد اعلام کرد، همچنین گفت: شهر زاوه هم اکنون در حالت نارنجی قرار دارد. .

نجفی همچنین گفت: در حال حاضر 70 بیمار در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بستری هستند که 7 نفر از آنها اهل زاوه هستند. اصول بهداشتی در زمان بیماری.

وی تصریح کرد: به دلیل نداشتن بیمارستان در زاوه بیماران قلبی در بیمارستان های 9 دی و امام حسین (ع) تربت حیدریه در 30 کیلومتری شهر بستری می شوند.

بیش از 19 درصد جمعیت زاوه هیچگونه آنتی بیوتیک دریافت نکرده اند

عکس از بیت المال

60 درصد آزمایش خون مثبت است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زاوه در ادامه با اشاره به مثبت بودن بیش از 60 درصد از مبتلایان به کرونا، افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از افزایش 40 تا 45 درصدی ویزیت بیماران خبر داد و از مسئولان و مردم خواست از برگزاری هر گونه جلسه در شهرستان خودداری و هوشیاری خود را افزایش دهند و قوانین اجرا شده است.

نجفی گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان همچنان رو به افزایش است و در حال حاضر 60 درصد آزمایشات انجام شده بر روی بیماران موثر است و برای کنترل عفونت کرونا باید با رعایت موازین بهداشتی تعداد واکسیناسیون در جامعه افزایش یابد.

73 درصد دانش آموزان کلاس سوم را نگرفتند

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای اخیر 70 درصد دانش آموزانی که بار اول و دوم واکسینه شده اند، افزود: تاکنون تنها 27 درصد بار سوم واکسینه شده اند که حدود 73 درصد بار سوم مراجعه نکرده اند. “

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زاوه با ابراز نگرانی از اینکه رعایت موازین بهداشتی در بین دانش آموزان نیز کاهش یافته است، بیان کرد: با وجود اینکه دو هفته پیش تصمیم بر این شد که کلاس ها تقریبا برگزار شود، اما از سه شنبه هفته جاری به توصیه ستاد کرونا قطع شد. در پایه های نهم و دوازدهم و در روستاهایی افتتاح می شود که دانش آموزان به سیستم شاد دسترسی کمی دارند یا اصلاً دسترسی ندارند.

وی تصریح کرد: رعایت موازین بهداشتی در بین دانش آموزان 50 تا 55 درصد و رعایت استانداردهای بهداشتی و تهویه در سطح مدارس حدود 60 تا 65 درصد است.

وی با بیان اینکه 42 مدرسه از 124 مدرسه زاوه در هفته دوم بهمن ماه 93 تعطیل شد، افزود: سوم، البته به سطح رسیده است. اگر جهش در آینده رخ دهد، سلامت عمومی افزایش می یابد، از بستری شدن در بیمارستان یا مرگ بیمار جلوگیری می شود.

بیش از 19 درصد جمعیت زاوه هیچگونه آنتی بیوتیک دریافت نکرده اند

عکس از بیت المال

استفاده از ماسک صورت هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی است

وی گفت: تا رسیدن به مرحله ای که بتوانیم بیماری را کنترل کنیم، مردم همچنان قوانین بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده می کنند و از شهروندان می خواهیم با واکسن کرونا به قوانین بهداشتی پایبند باشند.

نجفی همچنین استفاده از ماسک را یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌داند و می‌گوید: ویروس امیکرون، خطر ابتلا به بیماری‌های خونی جدید.

وی همچنین با تاکید بر تسریع در ساخت بیمارستان 32 تختخوابی زاوه گفت: ساخت بیمارستان 32 تختخوابی زاوه از سال 95 آغاز شده و از طریق این پروژه حدود 80 هزار نفر در این شهرستان از تسهیلات بهره مند می شوند. “کار.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زاوه با بیان اینکه با افتتاح بیمارستان زاوه بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه رفع و محدود می شود گفت: این بیمارستان با مساحت 4110 متر مربع از جمله 3110- متر ساختمان مرتفع زیرساخت و سایر امکانات. با مساحتی نزدیک به 1000 متر مربع اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *