بوبین شیر برقی پتروکاسپین پاسارگاد

بوبین شیر برقی – پتروکاسپین پاسارگاد
شیر برقی

بنابراین همانطور که انتخاب و نصب این قطعه مهم است، خراب شدن آن نیز می تواند مشکلات بسیاری را برای دستگاه به وجود آورد. قبل از خرید این نوع شیر حتما باید با ویژگیها، عملکرد و انواع آن آشنا شوید تا بهترین شیر برقی پنوماتیک مورد نیاز سیستم خود را انتخاب کنید. در صورت داشتن منبع تولید هوای فشرده انتخاب اکچویتورهای پنوماتیک نسبت به اکچویتورهای برقی به دلیل هزینه پایینتر مقرون به صرفه تر خواهند بود. پنوماتیک در واقع همان هوای فشرده میباشد که توسط یک کمپرسور هوای آزاد دریافت و فشرده میشود. این شیر از شیر دو-دو یک دهانه بیشتر دارد و آن اگزوز یا تخلیه نامیده می شودکه به اتمسفر راه می دهد. دلیل اینکه فشار کاری بر راندمان شیر برقی در کمپرسور باد تاثیر دارد این است که اگر فشار کاری بیشتر از فشاری باشد که فنر تحمل می کند، شیر با مشکل مواجه شده و عمل نخواهد کرد (در واقع ربطی ندارد که سلنوئید فعال باشد یا غیر فعال، هر زمان که فشار کاری بیشتر از فشار فنر شود این اتفاق رخ می دهد.). شیر های هیدرولیک کنترل جهت از لحاظ نوع تحریک به 2 دسته شیر هیدرولیک اهرمی (شیر تحریک دستی) و شیر هیدرولیک تحریک برقی تقسیم بندی می شوند، که شیرهای هیدرولیک دستی بیشتر در هیدرولیک راهسازی در دستگاه هایی نظیر جرثقیل ها به کار گرفته می شوند.

شیربرقی NC یا در حالت عادی بسته: هر دونوع شیربرقی سروو خطی در نوع حالت عادی باز و در حالت عادی بسته وجود دارد. همان طور که گفته شد از شیر برقی برای جلوگیری از انفجار در مشعل ها استفاده میشود.این شیربرقی ها به صورت دو مرحله ای عمل میکنند.به این صورت که ابتدا شیربرقی در مرحله اول به حالت نیمه باز بوده و گاز را با فشار کمی وارد مشعل میکند . در این دو سمت اسپول همواره دو واشر و دو مهره ثابت شده است. از آنجا که آرماتور بدون در نظر گرفتن قطبیت جریان به سمت مرکز سلونوئید کشیده می شود، برای بازگشت آرماتور به موقعیت اولیه یک نیروی خلاف جهت لازم است. این شیر به یک بویین برقی وصل است و با تنظیم میزان جریان هوا در سیستمهای پنوماتیکی برای کنترل و قطع و وصل کردن مسیر عبور سیالات مایع و گاز به وسیله تبدیل جریان الکتریکی و ایجاد میدان مغناطیسی در سیم پیچ به انرژی مکانیکی جهت تغییر وضعیت شیر کاربرد دارد. همانطور که از متن می توان برداشت کرد، انواع شیر برقی یکی از پرکاربردترین قطعاتی است که در کلیه صنایع مرتبط با سیالات مایع و گاز برای کنترل، قطع و وصل جریان سیال می شود از آن استفاده کرد. Artic᠎le h as been c reated wi​th t he ᠎help of GSA​ Conte nt G ener ator D​emoversi on.

خواندن
دادستان اهواز: کسانی که به شدت از سلاح استفاده کنند مجازات خواهند شد.

این شیر ها با توجه به نوع عملکردی که دارند می توان ان ها را از راه دور کنترل کرد. در پروژه های سنگین که مثلا نیاز به هوای فشرده دارند و همچنین در مواردی که نیاز به کنترل غیر دستی جریانی مانند گاز است از این نوع شیر می توان استفاده کرد که می تواند از رخ دادن فجایع بزرگ جلوگیری کند. برای آزمایش کردن مدارهای جدید می توان از این نوع شیربرقی استفاده کرد چون قبل از این که جریان برق متصل شود می توانیم حرکت میله را کنترل کنیم. چند نوع شیر پنوماتیک تولید میشود؟ شیر برقی یا سولنوئید ولو در دو حالت قطع و وصل جریان سیال را کنترل کنند. در برخی موارد خاص: مثلا در پرسهای صنعتی که بروز اشکال در عملکرد شیر برقی میتواند سبب ایجاد ریسک برای اپراتور شود، میتوان از شیرهای دو بدنه استفاده کرد. شیر برقی یا سولونوئید والو از دو قسمت اصلی بدنه و کویل تشکیل شده است. یک شیربرقی چهار راهه میتواند به صورت یک شیر دو راهه عمل کند .یک شیر سه راهه میتواند به صورت یک شیر دو راهه عمل کند. بعد از آن کولر سرمایش را قطع می کند و به حالت گرمایش کار می کند.

بوبین خود از سه قسمت بدنه، سیم پیچ و سنبه تشکیل شده است.

شیر برقی پنوماتیک یک قطعه صنعتی است که با استفاده از اعمال نیروی الکتریسیته فعالیت می کند و وظیفه آن این است که میزان جریان هوا را در یک سیستم پنوماتیک کنترل کرده و قطع و وصل نماید. تمام فعالیت های این شیر توسط ECU کنترل می شود. شیرهای برقی کاربردهای بسیاری در صنعت و ماشین های اتوماتیک دارند. حداقل اختلاف فشار کاری یا MINOPD در شیربرقی: حداقل اختلاف فشار مورد نیاز برای باز بودن شیر برقی است. و به این وسیله مسیر جریان باز و بسته میشود.این شیربرقی ها با توجه به به طریقه عملکرد با فرمان از راه دور کنترل میشوند. نقش برای بسته شدن شیر است که به وسیله فنری کوچک در قسمت پایین جا می گیرد. نقش سوکت نیز در عملکر آن است. بوبین خود از سه قسمت بدنه، سیم پیچ و سنبه تشکیل شده است. شیر برقی باید براساس دستورالعمل سازنده نصب شود زیرا در برخی شیربرقی ها سنبه شیر برقی حرکت افقی و در بعضی دیگر برای حرکت عمودی طراحی میشود. شیر برقی یاید از حرارت دور باشد و تا حدامکان سیم پیچ آن باید در محیط معتدل نگه داشته شود. در بسیاری از موارد لازم است از رویه های ضد انفجار استفاده شود.در مکان هایی که براساس استاندارد مناطق خطرناک مانند محیط های دارای بنزین – نفت – الکل و دیگر مایعات قابل اشتعال قرار میگیرند حتما باید از در پوش ضدانفجار استفاده کنند.

خواندن
بال ولو آلفا پترو استیل پاسارگاد (2)

This h᠎as  been gen erated by GSA  Content G en erator Dem over si​on .

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *