برنامه دانشگاه آزاد برای تبدیل ایده های تحقیقاتی به محصول

[ad_1]

معاون پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید از بازار شروع کنیم و سپس به سمت نوآوری، فناوری و علم برویم، گفت: مسائل فنی در دانشگاه ارائه می شود و بر همین اساس است. این سیستم به همین منوال ادامه خواهد داشت.”

دکتر. روح الله دهقانی فیروزآبادی در گفت وگو با ایسنا وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می توان پژوهش را به محصول یا شرکت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل کرد، گفت: نوآوری ما تا کنون باعث ایجاد فشار برای فناوری بوده است. بنابراین ما با علم شروع کردیم، سعی کردیم آن را به فناوری تبدیل کنیم، سپس خلاق شد و بعد به یک محصول تبدیل شد. اما در حین فروش محصول می بینیم که هیچکس آن را خریداری نمی کند.

وی تصریح کرد: سیستم فناوری و نوآوری در وهله اول باید شاه ماهی قرمز باشد یعنی در ابتدا از بازار شروع شود. بیایید با نیاز شروع کنیم، سپس به سراغ نوآوری و فناوری برویم و سپس علم را تعریف کنیم. اما تاکنون این اتفاق در کشور رخ نداده است.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: در سطح دوم دانشگاه آزاد اسلامی می خواهیم روند انجام تحقیقات و مشتری پژوهی در امور فنی را روشن کنیم.

وی توضیح داد: یعنی در یک استان گیاهی بود که اسانس داشت. ما این موضوع را تعریف کرده ایم و در حال بررسی نحوه تبدیل این محصول مهم بعدی به محصول هستیم. یعنی ابتدا باید مشکل را تعریف کنیم، سپس خلاقیت و فناوری را تعریف کنیم.

خواندن
حقیقت غیرقابل انکار در مورد ورق سیاه فولاد مبارکه که هیچکس به شما نمی گوید

دهقانی فیروزآبادی گفت: در این صورت به جای اینکه از مفهومی به بازار برویم، از بازاری به مفهومی دیگر می‌رسیم و یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که در یک سیستم فنی؛ بگذارید این اتفاق بیفتد.

وی در خصوص بزرگترین مشکل شرکت های تحصیلکرده گفت: بزرگترین مشکل شرکت های تحصیلکرده کمبود مشتری است. زیرا در ابتدا با بازار شروع نمی کردند.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد تاکید کرد: .

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *