بررسی رابطه تورم و بحران آب در ایران

[ad_1]

یک کارشناس ارشد منابع آب گفت: اقتصاد ایران در شرایط نظام اقتصادی کنونی حاصل گام های مثبت در اقتصاد بازار و شتاب سریع بحران آب و کاهش جمعیت و مهاجرت 30 نفر به کشور است. 50 میلیون از زمین “این یک مسابقه است.

داریوش مختاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای درک رابطه تورم و اقدامات آن بر بحران آب ایران، لازم است ابتدا به دنبال منبع تورم در اقتصاد ایران باشیم تا بتوان بحران را فرا گرفت. وی که از طریق آموزش پزشکی صحبت می کرد، نظارت بر تامین آب ایران را بر عهده داشت و گفت: بنابراین با غلبه بر تورم، می توان به طور موثر به بحران آب پرداخت.

او اضافه کرد؛ پذیرش تک به تک مسائل اقتصادی در نظام اقتصادی کنونی روش تحلیلی مناسبی برای بررسی تورم با اشاره به سیاست های پولی و مالی در اقتصاد کلان ملی است. عوامل کلان اقتصادی می توانند به طور موثر تورم را کنترل کنند. در منطقه اقتصاد کلان، شناسایی روابط کلان بسیار دشوار است.

این کارشناس حوزه منابع آب بیان کرد: ابزارهای اقتصادی مبتنی بر رویدادهای گذشته یا داده های مؤلفه ای که برای شناسایی رویدادهای اقتصادی آتی مورد استفاده قرار می گیرند نیز در حالت نوسان بوده و در دنیای کار و تصمیم گیری فراوان هستند. وی گفت: “اما طبق استراتژی. که با افزایش نرخ بهره در اقتصاد، تقویت و استفاده سریع از منابع طبیعی، تجدیدپذیر و غیر قابل تجدید، افزایش می یابد.”

به گفته مختاری، این اتفاقی است که در اقتصاد ایران افتاده است. بررسی مشکل آب با این لنز هرگز به معنای بی توجهی به مدیریت آب و بازنگری در مقررات آب و اصلاح سیستم مصرف آب در کشاورزی نخواهد بود. قانون اصلاح و بهبود استفاده از آب شرب در مناطق شهری و روستایی نیز به حالت تعلیق درآمده و باید زودتر اجرایی شود.

خواندن
اقتدار نیروهای مسلح خط قرمز ماست/ در برخورد با متخلف هیچ اهمالی وجود نخواهد داشت

وی افزود: عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران متعدد و متنوع است و شامل تورم مورد انتظار، تورم ناشی از نرخ سود بالا، تورم در نتیجه تورم، تورم ناشی از کاهش ارزش ریال و تاثیر آن است. وی با اشاره به افزایش قیمت کالاها، افزایش قیمت کالاها و افزایش قیمت کالاها به دلیل افزایش قیمت، مصالح ساختمانی، گفت: و مقدار آن در سبد معامله گران کم است. که برای اندازه گیری تورم استفاده می شود که در نتیجه افزایش تقاضا از کالاها ایجاد شده است.

این کارشناس ارشد منابع آب ادامه داد: به طور خلاصه اگر تقاضا بیش از عرضه باشد، قیمت عرضه افزایش می یابد یا قیمت بسکتبال نسبت به سال گذشته یا سال های قبل افزایش می یابد. روند تورم مشخص است. در اقتصاد تورمی، همواره در پیش‌بینی اقتصاددانان و افراد جامعه، تورم مورد انتظار است و بنابراین تورم بدون کمبود کالا افزایش خواهد یافت.

به گفته مختاری، تقاضا برای سبد کالا معمولاً منصفانه است و با بی توجهی به توزیع کالا و خدمات و اجرای عدالت در جامعه می توان گفت که حداقل باعث افزایش تورم می شود. در اقتصاد ایران به دلیل کمبود کالا و خدمات نیست و اگر قرار باشد تورم ناشی از کمبود کالاهای اساسی به ویژه مواد غذایی باشد، این امر با کاهش آب و گرمای شدید کشور همراه خواهد بود. کمبود مواد غذایی (تولید مواد غذایی) در سال های آینده.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سود وام یا سپرده بانکی منجر به ناکارآمدی تولید و اشتغال می شود، افزود: با کاهش قیمت کالاها، قیمت کالاها نیز افزایش می یابد. در پی تورم و افزایش قیمت کالاها بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته است.

خواندن
مکانیک شکل دهی ورق های فلزی

رئیس کل منابع آب اظهار داشت: اجرای طرح‌های عمرانی دولت به‌ویژه از طریق فروش وام‌هایی که با هدف کاهش تورم اجرا می‌شود، در نتیجه حجم بالای آن و بی‌نظمی‌بودن آن، ممکن است ناشی از تدوین برنامه کاهش تورم باشد. . در میان مدت تورم ایجاد می کند. بنابراین با تسریع در بهره برداری از منابع طبیعی، هزینه مستقیم استفاده از آن به صورت تصاعدی افزایش می یابد و تأثیر بسزایی در افزایش هزینه های تولید خواهد داشت. مانند کمبود آب نزدیک به یک میلیون مزرعه که در نتیجه عدم پرداخت سرمایه گذاری برای استفاده از این منابع، تقریباً درصد زیادی از کشاورزی را فلج کرده است. در این زمینه، کمبود منابع با تورم همراه است و اقتصاد تورمی را بیش از هر زمان دیگری در آستانه فروپاشی قرار می دهد. در مورد اقتصاد فعلی چه باید گفت.

مختاری با بیان اینکه هر یک از عوامل زیر در نظام اقتصادی کنونی قابل سنجش، ارزیابی و تدوین است، گفت: به محض اینکه اقتصاد غیرسنتی پدید آید، خیر، اقتصاد بسیار مهم و مدیریت آن بسیار سخت است، اما اقتصاد ایران بسیار دشوار است یک منطقه خاکستری تا تاریک که تقریباً همه هنجارهای اقتصادی را حذف می کند. فعالیت های رفتاری را می توان ماده خاکستری اقتصاد ایران نامید. اقتصاد غیر سنتی که جنبه تاریک اقتصاد است نیز به تورم کمک می کند.

وی گفت: بر اساس آمارها یا اظهارات مختلف 30 تا 60 درصد اقتصاد کشور را اقتصاد غیرسنتی تشکیل می دهد. در اقتصاد امروز، بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد، دست کم گرفتن هزینه های محیطی و نابرابری خدمات است که منجر به روشی کارآمد برای دامن زدن به تورم می شود. اقتصاد کنونی به استثنای مالیات، وام های کلان بانکی با بدهی کافی یا عدم پرداخت، و حمل و نقل کالا و پول در دست اقتصاد مدرن است.

خواندن
مت سی ان سی، MAT CNC (2)

به گفته این کارشناس حوزه منابع آب، شاهد هستیم که افزایش قیمت کالاها در اقتصاد ایران دلایل متعددی دارد. به محض افزایش تورم، دقیقاً جایی که افراد فکر می‌کنند می‌توانند ارزش فعلی منابع طبیعی (به ویژه زمین شهری، مناطق ساحلی، منابع جنگلی و منابع دریایی زیر) را افزایش دهند. امروز تورم بر بهره برداری از منابع تاثیرگذار خواهد بود. جایی که غارت منابع طبیعی امروز ارزش واقعی (نه واقعی) آن منابع را در طول سالیان دو برابر کرده است.

مختاری گفت: اگر مطالعه ای در مورد اثرات یک بخش خاص انجام شود، راه حلی برای بحران اقتصادی است و این اقدام تا حد زیادی در رفع مشکل یعنی بحران آب کمک زیادی می کند و بازار را به حال خود رها می کند. یا به گونه ای مداخله کند که در هر فرآیند عادی بازار دخالت کند. هر دو شرایط به یک اندازه برای یک اقتصاد قوی خطرناک هستند.

وی افزود: اقتصاد پررونق ایران نشان داده است که دخالت دولت های اخیر در اقتصاد و عملکرد نظام اقتصادی حداقل از نظر تورم خطرناک است، دخالت دولت در آزادی های مدنی. نقش مداخله در مدیریت تغییرات اقتصادی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *