برای حل مشکل تلفن همراه باید دکل ارتباطی را ارتقا دهیم

[ad_1]

ایسنا/ فر رئیس ارتباطات فارس گفت: در بسیاری از نقاط شیراز مشکل آنتن دهی داریم و باید آنتن دهی برای بزرگنمایی آنتن داد اما شهروندان بدون فکر مضر بودن کابل، نصب آن را تایید نمی کنند. در حالی که این ایده معتبر نیست.»

فرشید ایزدی در نشست خبری روز چهارشنبه 24 فروردین ماه و در پی سلسله جلسات مدیران، اظهار داشت: 38 این شهر امیدواریم نصب شود، گفت: باید در برخی نقاط شیراز آنتن دهی شود.

وی افزود: در برخی از نقاط شهر مشکل آنتن دهی داریم و نصب تقویت کننده آنتن ضروری است اما مردم محلی به دلیل اینکه این دکل ها را خطرناک می دانند اجازه نصب این دکل ها را نمی دهند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات فارس ادامه داد: سال گذشته حدود 34 هزار تلفن ثابت در استان ارائه کردیم و در حال حاضر تعداد تلفن های فعال در آن استان به یک میلیون و 580 هزار تلفن رسیده است.

به گفته ایزدی، کابل فیبر نوری به طول 271 کیلومتر تا کنون در استان اجرا شده است که از سوی دولت به عنوان طرح توسعه خدمات ضروری اعلام شده و توسط بهره برداران در حال انجام است.

وی همچنین اعلام کرد که فناوری های جدید اینترنت از جمله VDSL و FTTH جایگزین فناوری های قدیمی از جمله ADSL خواهد شد.

رئیس ارتباطات فارس ادامه می دهد: پهنای باند به سه قسمت ADSL، VDSL و FTTH تقسیم می شود، فناوری FTTH پیشرفته ترین فناوری دنیاست که فیبر نوری در یک خانه ادغام می شود.

ایزدی ادامه داد: در حال حاضر 24 هزار و 576 سرویس FTTH در استان موجود است که از این تعداد 7 هزار و 260 مشترک در حال سرویس و عملیاتی هستند که در سال گذشته 2 هزار و 389 مشترک فعال شدند.

خواندن
حمل گاوصندوق در تهران (5)

وی خاطرنشان می کند: در حوزه VDSL که برد کوتاهی دارد اما از ADSL بزرگتر است در استان در مجموع 8 هزار پرونده تشکیل شده که 5 هزار مورد آن در حال انجام است.

رئیس ارتباطات فارس همچنین تصریح کرد: در بحث اینترنت پرسرعت ADSL نیز 499 هزار پورت تایید شده در استان با 242 هزار کاربر تلفن همراه داریم و در حال انتقال آن به آخرین فناوری اینترنت VDSL هستیم.

ایزدی در خصوص ساخت بندر 20 میلیونی پرسرعت گفت: دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار اجرای طرح عظیم اینترنت پرسرعت 20 میلیونی هستند که برنامه ریزی شده است. از اواخر دولت اجرا شد.»

وی افزود: در بحث صفحات همراه اول در حال حاضر یک هزار و 845 صفحه در سراسر استان داریم که از این تعداد 557 صفحه در شیراز و هزار و 288 صفحه در شهرستان ها است.

رئیس ارتباطات فارس در خصوص اخراج 170 نفر از کارکنان مخابرات استان نیز گفت: این گزارش صحت ندارد و سال گذشته شاهد بازنشستگی 163 نفر از کارکنان این مجموعه بودیم که 16 نفر از مدیران آن بودند.

ایزدی در ادامه همایش با سوالاتی از اصحاب رسانه مبنی بر گرانی اینترنت، سرعت پایین اینترنت، تعداد دکل ها، ناپایدار بودن خدمات تلفنی در برخی نقاط شیراز، عدم ارتباط با استان صحبت کرد. حاكميت، مشكلات شبكه عمومي 117، عدم آنتن دهي داهي در برخي نقاط شيراز و عدم بيمه كارگران خصوصي مخابرات پاسخ داده است.

او گفت که اکثر این مشکلات با کمک دولت و بخش خصوصی قابل حل است.

رئیس کل ارتباطات فارس همچنین تصریح کرد: در مذاکرات مالیاتی در حال انجام، خطوط تلفن طی 12 سال گذشته تغییر نکرده است، اما برای تامین خطوط و تجهیزات نیاز به تغییراتی است، توسعه شهری از سیار پیشرفته تر است، تلفن سریع است و منابع باید تامین شود. برای توسعه شهری در دسترس قرار گرفته است. و روستاها..

خواندن
زلنسکی از بایدن برای بازدید از اوکراین دعوت کرد/ نخست وزیر اوکراین: ماریوپول هنوز نگفته است

ایزدی افزود: برای ارائه امکانات رفاهی در بازی های قطر هر جا که فیبر نوری داشته باشیم مشکل پذیرش نداریم و در صورت تعریف مکان در مواقع ضروری امکانات فراهم می شود.

وی تصریح می کند: در استان فارس 100 میلیارد دلار به مشترکان خود بدهکار هستیم و برخی از مشترکان پس از قطع ارتباط پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *