بال ولو آلفا پترو استیل پاسارگاد (2)

بال ولو آلفا – پترو استیل پاسارگاد
بال ولو

این پدیده ضربه قوچ نام دارد. شیر های کامل در کاربردهای ضربه ای گرم نیز مشخص شدهاند و در آن افت فشار در سراسر ولو بسیار مهم است. Manually operated ball valves یا شیر توپی های های با عملگر دستی می تواند به سرعت بسته شود و در نتیجه یک خطر ضربه آب وجود دارد. جریان از طریق این شیر، یک سایز لوله کوچکتر از اندازه لوله شیر است و در نتیجه جریان کمی محدود است. در نتیجه از محبوبیت بیشتری به عنوان شات آف و سپس شیر گیت برخوردار هستند. هر دو نوع شیر ، که از لحاظ ساختار و نوع اتصال قطعات با هم تفاوت دارند، دارای عملکرد مشابه می باشند. این اصطلاحات مربوط به راهی است که به وسیله آن توپِ شیر و قسمتهای داخلی آن، از طرف پهلو (ورودی جانبی) یا از بالا (ورودی بالا) قابل دسترسی باشند. بر این اساس بال ولو ها به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت هستند از شیرهای دارای ورودی جانبی یا ساید انتری (Side Entry Ball Valves) و شیرهای دارای ورودی بالایی یا تاپ انتری (Top Entry Ball Valves). در بال ولو های ورودی جانبی یا ساید انتری ، توپی آن از طرفین وارد میشود، که به معنی این است که هنگام تعمیر اجزای داخلی (تریم) باید شیر را از خط لوله خارج کنیم. Po᠎st h as be​en g᠎en er at ed  by GSA ​Content Genera᠎to r DEMO​.

در توپی ترنیون برای آب بندی اول از اورینگ و برای آب بندی دوم از گسکت گرافیتی اسپیرال وند استفاده می شود که در این صورت به هیچ وجه در اتصالات بدنه نشتی به بار نخواهد آمد. بال در شیر های ترنیون ثابت و دو سیت رینگ شناور هستند که در راستای محور بال حرکت می کنند. برخی از شیرآلات با کیفیت بالا دارای طراحی توپ ترنیون هستند. وظیفه ی اصلی همه ی این محصولات، تنظیم جریان سیالات و گاز ها است، اما از لحاظ نحوه کارکرد با هم تفاوت دارند. سیالات نیمه مایع معمولاً به سفت شدن تمایل داشته و داخل حفرههای شیر را مسدود میکنند که این امر گشتاور عملیاتی شیر را افزایش داده و در برخی موارد شیر را از کار میاندازد. سایزهای تولیدی BALL VALVE 542 از سایز 16 تا سایز 63 میلیمتر می باشد. در ball valve های با پورت کاهش یافته، جریان از طریق شیر، یک سایز لوله کوچک تر از اندازه لوله شیر است که باعث جریان محدود شده است. بال ولو فول پورت که بیشتر به نام فول بور شناخته می شود، شیر هایی هستند که توپی آن ها سایز بیشتری دارند بدین معنی که سایز روزنه توپی هم اندازه با سایز خطوط لوله می باشد و منجر به اصطکاک کمتری می شود. Th is h as be​en gener ated with G​SA  Conte​nt Gener ator Demov᠎er si on​!

خواندن
زلنسکی از بایدن برای بازدید از اوکراین دعوت کرد/ نخست وزیر اوکراین: ماریوپول هنوز نگفته است

هنگامی که شیر در موقعیت بسته قرار دارد و باز شدن شروع می شود، انتهای کوچک “V” باز می شود و اول اجازه می دهد کنترل جریان پایدار در این مرحله برقرار شود. گیت ولو که با نام شیر کشویی یا شیر گیت نیز شناخته می شود، مکانیزمی چرخشی دارد و با چرخش فلکه ای گرد که روی آن قرار دارد، باز و بسته می شود. این نوع از دنده ها به شیر اجازه می دهند که از دستـه کوچکتری استفاده کنند ولی نیروی حاصل از آنها به اندازه یک شیر بزرگ می باشد. همچنین از نظر کاربرد و کیفیت کاملاً با هم برابری می کنند. • بال ولو میتواند کاملاً باز یا کاملاً بسته باشد و نمیتوان به صورت نیمه باز/بسته از آن استفاده کرد. طراحی آب بندی به گونه ای است که برای آب بندی اولیه از اورینگ و برای آب بندی ثانویه از گسکت گرافیتی اسپیرال وند استفاده می شود که هیچ گونه نشتی در اتصالات بدنه نخواهد داشت . This w᠎as cre᠎ated wi th GSA Con tent G ener ator  DEMO .

گازی) برای سیال های گاز و مایع بسیار مناسب است.

در بال ولو از عملگرهای مختلفی برای کنترل مستقیم یا غیرمستقیم در شیرآلات صنعتی استفاده می شود.اما به طور کلی نمی شود در سیستم های کنترلی از این قطعه استفاده کرد. بعضی از شیرهای توپی – بال ولو ها مجهز به یک محرک می باشند که ممکن است با عملگر پنوماتیک یا موتور (الکتریکی) عمل کنند. یک شیر کنترل پنوماتیک همچنین به نشان دهنده موقعیت ( پوزیشینر) مجهز است که سیگنال کنترل را به موقعیت محرک تبدیل کرده و شیر را متناسب با آن باز می کند. عملگر، شیر را به صورت نیوماتیکی (با هوا) و یا توسط موتور الکتریکی کنترل میکند و آن را در موقعیت مناسب قرار میدهد به نحوی که جریان سیال عبوری به صورت دقیق و متناسب با تغییرات فشار و سطح سیال میباشد. شیر توپی یا بال ولو (شیر گازی) برای سیال های گاز و مایع بسیار مناسب است. از شیر توپی برای کنترل جریان فقط زمانی که سیال گاز باشد میتوان استفاده کرد. بال مهم ترین قسمت بال ولو می باشد و وظیفه عبور سیال رو به عهده دارد که معمولا از جنس استنلس استیل تولید می شود. از لحاظ قطعات سازنده، شیرها به دو دسته ی Split Body و Fully welded Body تقسیم می شوند.

خواندن
برش آهن، مس، فولاد، استیل (5)

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *