بابک کریمی: کار نجاتم داد

[ad_1]

بابک کریمی با بررسی روزهای سخت دو سال گذشته و اینکه چگونه کارش او را نجات داد، اتفاقاتی را در فیلم های ایرانی بازگو می کند. سینما از کپی آثار کیارستمی و فرهادی فاصله می گیرد. وی همچنین یادآور شد: تا سال گذشته برای آینده بعد از کرونا پیش‌بینی می‌کردیم اما به نظر می‌رسد همه چیز در حال فروپاشی است.

این بازیگر که دو سال در پروژه‌های مختلف کرونا گذرانده است، این روزها دو فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «جنایت بی‌عیب» ساخته شهرام مکری را در سینماها و اینترنت کارگردانی می‌کند. «احمد تنها» اثر حسین مهکام و «فقر آهنین» ساخته آزاده. آبادپور.

او حدود دو سال پیش در فیلم ایتالیایی «زندگی در پیش رو» با سوفیا لورن همبازی بود و اخیراً توسط احمد بهرامی به عنوان یکی از بازیگران «شهر خاموش» در گفت وگو با ایسنا معرفی شد، جدیدترین فیلم خود را به نمایش گذاشته است. در جشنواره فیلم فجر او در حال حاضر در سینما حضور دارد و از سالی که سختی های زیادی را پشت سر گذاشت می گوید.

«مرد بازنده» فیلم فرانسوی نمی سازد

ابتدا بابک کریمی درباره بازی در «مرد بازنده» که فیلمی در ژانر پژوهشی است و در فیلم های ایرانی بسیار کم ساخته می شود، گفت: در کل به نوع فیلم های ایرانی توجه نکنید. انقلاب اسلامی، فیلم‌های ایرانی واقعی‌تر و شاعرانه‌تر شدند و «سبک» در این هنر جایی نداشت. در تکوتوک فیلم‌های ساخته شده از این ژانر (از نوع پلیسی) بیشتر کپی برداری از فیلم‌های اروپای غربی صورت می‌گیرد و فیلم‌ها ماهیت غربی دارند، در حالی که فیلم‌ها باید مشمئز کننده باشند و نکته مهم ساخت فیلم در ژانر» نباید کپی شود. و یک نسخه ایرانی درست کنید. چیزی که در مورد «مرد گمشده» دوست دارم این است که فیلم ترسناک است، یعنی شخصیت ها واقعی هستند و هیچ عکسی از شخصیت های غربی یا عکس هایی مانند خیابان های فرانسه وجود ندارد.

خواندن
ارتقاء محور قره پشتلو از منطقه نیازمند تایید مالی است

وی با اشاره به اینکه مهدویان یکی از نابغه های این فیلم است، افزود: جدای از این ویژگی هایی که گفتم، از نقشی که در «مرد بازنده» بازی کردم بسیار لذت بردم؛ او مرد خردمندی است که همه چیز را می داند! همچنین می خواستم با جواد عزتی تجربه ای داشته باشم و این اولین همکاری ما در «مرد بازنده» بود که اتفاق افتاد.

نمایش چند فیلم در نوروز خودکشی است

وی در پاسخ به این سوال که وقتی آمار فروش فیلم نشان می دهد مردم صرف نظر از کیفیت بیشتر به فیلم های کمدی می پردازند، برای جلب توجه چه باید کرد؟ وی گفت: با این حال هر فیلمی مخاطب خاص خود را دارد، اما فکر می‌کنم اکران نوروزی به دلیل اینکه مردم وقت آزاد بیشتری دارند و تبلیغات بیشتر تضمین شده است، ممکن است تصور بدی باشد که البته در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد. «در ایتالیا چنین رویه‌ای نمایش فیلم در ایام نوروز است، اما در کشور ما باید توجه داشت که در نوروز اقوام به سینما می‌روند، بنابراین فیلم خانوادگی باید نمایش داده شود، چون می‌آیند. برای سرگرمی به سینما بروید و وقت آزاد خود را بگذرانید. تماشاگران نوروزی مانند تماشاگران کریسمس در اروپا عاشق فیلم های سرگرم کننده این فصل هستند، بنابراین نمایش برخی فیلم ها در نوروز ممکن است در وهله اول اشتباه باشد، زیرا بینندگان بزرگ فیلم ممکن است نتوانند سفر کنند یا به سینما دسترسی داشته باشند. در نوروز شما ندارید. این امر به ویژه در مورد بسیاری از فیلم های نوروزی امسال صدق می کند، از جمله آقای. مهرجویی «لمینور» که در پی نوروز بود. فیلمنامه آنها گاهی بهتر از عید نوروز است زیرا برخی فیلمها کمدی نیستند و اکران آنها در این زمان مانند خودکشی است.

خواندن
لزوم حرکت به سمت عدالت اجتماعی / حذف ارز مورد علاقه در پایان سال جاری

«می‌خواهم زنده بمانم» و «خاتون» ادامه می‌دهد: «اما معتقدم ساختن فیلم‌هایی مثل «مرد بازنده» می‌تواند تفاوت ایجاد کند، سلیقه مردم و مهم این است که باید باشند. ایرانی است. یعنی شخصیت ها و داستان برای مردم واقعی باشد و داستان از کوچه و بازار ما سرچشمه بگیرد که نمونه بارز آن می تواند وب سایت ارتباط نمایشگاهی “من می خواهم زنده بمانم” باشد که کیفیت و نظم در نظر گرفته می شود. چون داستانش ایرانیه.

بابک کریمی: کار نجاتم داد

“بازنده”

وقتی کار ذخیره شد

بابک کریمی در بخشی دیگر از این گفتمان 1400 ساله وقتی نقشه های مختلف او را جلوی دوربین دیدیم، گفت: حقیقت این است که در دو سال اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده ام، چون نقشه هایم را از دست داده ام. پدر (نصرت کریمی) ابتدا دچار سکته قلبی شدید، مادرم را از دست دادم، افسرده شدم، سپس دوستم از من جدا شد، پایم شکست و تقریباً در این سریال ضرری نداشتم، اما این آزمایشگاه . “کار” نجاتم بده بابا. یادم می‌آید به سریال «می‌خواهم زنده زندگی کنم» آمدم و با حال بد رقصیدیم و حال و هوای خوبی داشتیم، اما قلبم آشفته بود. شامل بسیاری از دوستانی که در ایران و ایتالیا دلم برایم تنگ شده بود. به طور کلی، من در دو سال گذشته دو فراز و نشیب بزرگ را پشت سر گذاشته ام.

از سینمای ایران ناامید شده بودم، اما حضور چند سورپرایز خوب بود

«جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» نیز درباره فیلم جدیدش «شهر خاموش» گفت: از فیلم قبلی احمد بهرامی (دشت خاموش) لذت بردم و این فیلم تجربه زیادی دارد. در واقع بعد از مدتی از فیلم های ایرانی ناامید شدم و احساس کردم همه دارند کپی می کنند، احساس می کنم اوضاع بهتر شده است. گاهی همه می خواهند از کیارستمی بزرگداشت کنند و گاهی همه دنبال فرهادی می روند و فکر می کنند اگر فیلمی بسازند که زن و شوهر با آن مشکل دارند، یک ساعت و نیم فریاد می زنند. فرهادی باش! از این جا به بعد اوضاع خیلی ناراحت کننده است، اما به نظرم نسل های جدید در حال افزایش هستند و خیلی جالب است که در این زمان در ایران می توانیم فیلم های شهرام مکری ساخته مرتضی فرشباف و برادران ارک فیلم را ببینیم. پس بیایید وعده چیزهای خوب آینده را ببینیم. ما الان فیلمسازان زیادی داریم که متفاوت کار می کنند و دستمایه های خاص خودشان را دارند. آنها به دنبال جواهرات نیستند و هر کدام به راحتی در حال اجرا هستند. نکته مهم در فناوری فقط دانستن مثلاً فیلمبرداری با دوربین نیست. نکته مهم این است که مسیر خود را از طریق فکر و فلسفه دنبال کنید و افراد کمی با این ویژگی وجود دارند. ما در حال حاضر شاهد اتفاقات درخشانی هستیم و فکر می کنم از نظر سینمایی در دوران خوبی هستیم. بسیار امیدوارکننده است که ما همچنان شاهد فیلم هایی هستیم که تکنولوژی فیلم را با محیطی چالش برانگیز یک قدم جلوتر می برند.

کریمی در نهایت درباره زمان پیش‌بینی‌اش با بهتر شدن جو بعد از کرونا نیز گفت: اوایل کرونا رقص‌های زیادی در اینستاگرام بود که بیشتر آن‌ها را در ایران و ایتالیا دنبال می‌کردم و همین‌طور هم شد. دیدن افراد مختلف از بازیگران و از کارگردان تا فیلسوف که نمی توان در مورد آنها هیچ جا صحبت کرد یا حضور پیدا کرد، ساعت های زنده در اینستاگرام دارد. یعنی این سبک گفتگو که دور از تلویزیون – با ماهیتش – و هر اتفاقی که در خانه می افتد، جالب است. احساس کردم با اینها می توانیم فطرت انسانی را که موضوع نیست و فرصتی برای بحث و گفتگو به مدت دو ساعت بدون مشکل است، احیا کنیم. اما بعد از اتمام قرنطینه و باز شدن همه چیز، به همان سرعت برگشتیم. ما در آن زمان برای آینده بعد از کرونا چشم اندازی داریم، اما به نظر نمی رسد آن چیزی باشد که فکر می کردیم باشد، و من فکر می کنم با وجود اینکه هنوز اوضاع درست برنگشته است، به نظر می رسد که به عقب برمی گردیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *