ایران یکی از 10 کشور برتر جهان از نظر تجمیع بدهی است.

[ad_1]

ایران جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر تنوع زیستی است و اگر به این وزارتخانه ها رسیدگی نکنیم این وزارتخانه ها محکوم به فنا هستند و دانشمندان کشور امیدوارند تا یک تاریخ مشخص شود. روز”. فرهنگ سازی مناسب در جامعه برای حفظ این سرمایه.

به گزارش ایسناتخمین زده می شود که جمعیت جهان در 30 سال آینده از 9 میلیارد نفر فراتر رود و استفاده از روش های جدید کشاورزی برای تامین غذای چنین جوامعی اجتناب ناپذیر است. امکان تولید کارآمد منابع را فراهم می کند.

شاید بتوان گفت فاجعه «واویلیف» که امروز سرچشمه تداوم رشد موجودات و موجودات نامحدود است; به دنیا توضیح دهید که کاهش فقر و گرسنگی بخشی از توسعه تنوع زیستی و منابع طبیعی است.

نیکلای ایوانوویچ واویلوف، زیست شناس و انسان شناس مشهور شوروی و مهمترین وظیفه این بود که مرکز واویلوف را به عنوان محل پرورش گیاهان دریایی تأسیس کند. او بیشتر عمر خود را صرف مطالعه و کشت محصولاتی مانند گندم، ذرت و سایر غلات کرد.

Wawleev در ادامه به مطالعه ژنتیک مندلی پرداخت و گفت که استفاده از گونه های مختلف می تواند عملکرد محصول را برای جلوگیری از گرسنگی افزایش دهد. او بیشتر عمر خود را صرف مبارزه با گرسنگی، جمع آوری بزرگترین مجموعه از گونه ها در جهان کرد و تحقیقات او نقش کلیدی در توسعه موجودات و موجودات داشت.

واویلیف در جریان پاکسازی استالین در سال 1940 زندانی شد و در سال 1943 در اردوگاه های گولاگ از گرسنگی مرد، سه سال بعد، در طول جنگ جهانی دوم.

تراژدی «واویلیف» به همین جا ختم نمی شود. در عوض، مجموعه او، در اطراف لنینگراد، به داستان داستان دیگری منتهی شد. از آنجا که جنگ جهانی دوم در سال 1939 آغاز شد، حدود دو سال بعد، آلمان نازی به مرزهای روسیه رسید، در حالی که دولت شوروی که سرزمین های خود را تحت اشغال آلمان از دست داد، دستور داد همه هنرها و همه هنرها، چیزی گرانبها. مکان های امن تر در شرق، اما مجموعه بزرگی از انواع “Vavilov” را در لنینگراد به جا گذاشت.

آلمانی ها با کمک ارتش فنلاند در شمال توانستند شهر لنینگراد یا سنت پترزبورگ را محاصره کنند. پترزبورگ امروز؛ مرگبارترین حمله برای 872 روز غذا به شهر نرسید و هزاران نفر در جریان حملات هوایی کشته شدند.

در همین حال، همکاران و شاگردان واویلیف که ارزش یک مجموعه اختصاصی را می‌دانند، درها را می‌بندند و از آن محافظت می‌کنند تا مجموعه را از گرسنگی و موش‌ها محافظت کنند.

خواندن
چرا هیچ کس درباره جوشکاری ورق 2 میل صحبت نمی کند و امروز چه کاری باید انجام دهید

این افراد برای مدت طولانی به گندم، ذرت، سیب زمینی، برنج، انواع دانه ها و ریشه هایی که برای تغذیه خود می خوردند دست نمی زدند و در نهایت نه نفر از آنها در یک ساختمان بزرگ، بلکه یک مجموعه، از گرسنگی مردند. از بذرها که امروزه به نام Wawilf شناخته می شود، نقش مهمی در توسعه کشاورزی و زیست شناسی گیاهی داشته است.

منابع بیولوژیکی و زیستی به عنوان گنجینه های بی پایان در سرزمین های توسعه یافته جهان تلقی می شوند و به طور مستقیم با امنیت ملی، امنیت اقتصادی، امنیت غذایی و سلامت عمومی در ارتباط هستند. از این رو ایجاد مراکزی برای حفظ فرآورده های بیولوژیکی و بیولوژیکی برای کشورهای مختلف بسیار حائز اهمیت است، زیرا آنها می دانند که این مراکز نقش مهمی در تحقیقات نوآوری های فناورانه و توسعه نوآوری های فناوری دارند.

آنها همچنین می دانند که توسعه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر بسزایی در بهبود شرایط اقتصادی کشورها دارد.

در پاسخ، پژوهشگاه علوم زیستی ایران پیشنهاد نامگذاری روز فروردین به عنوان روز زمین و منابع طبیعی را به شورای ملی فرهنگی کشور که به تصویب شورای عالی فرهنگی رسیده است، داده است. انقلاب، این روز در تقویم رسمی در سال 2015 وارد شده است.

تاسیس یک مجتمع بزرگ زیستی در ایران

به گفته رئیس انجمن زیست شناسی مولکولی ایران، ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در زیست شناسی است و دارای آب و هوای متنوع و سرشار از گونه هایی مانند گیاهان، جانوران، میکروارگانیسم ها و … است. و زمین شرایط محیطی باعث ایجاد فرصت هایی در کشور شده است.

دکتر. محمود تولایی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایسناوی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد کارشناسان به مجمع عمومی، 15 فروردین را به عنوان روز ملی “منابع ژنتیکی و زیستی” نامگذاری کرده است.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی ایران گفت: ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در زیست شناسی و زیست شناسی است و ایران تقریباً تمام منابع طبیعی اروپا اعم از جانوران و جانوران را در اختیار دارد. “

تولایی تنوع زیستی را اساس بسیاری از فعالیت های تولیدی صنعتی در صنایعی مانند زیست شناسی، تخمیر، مواد معدنی، مواد غذایی و پروبیوتیک ها، دامپروری، بهداشت، تولید واکسن و پزشکی می داند.

خواندن
6 عامل خطر برای کبد

رئیس دفتر بیولوژی مولکولی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 20 منبع بیولوژیکی مختلف تحت کنترل نهادهایی مانند وزارت کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. و صنعت، معدن و تجارت و موسسه علم و صنعت ایران.

وی یادآور شد: بنابراین رسیدگی به این گنجینه امری ضروری است و بهانه تعیین چنین روزی به مدیریت و بهره مندی از این گنجینه ها کمک می کند. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1386 بیان کردند که برای رسیدگی به این موضوع نیازمند راهکار هستیم، شورای عالی انقلاب نامگذاری این روز را به عنوان روز منابع طبیعی تصویب کرده است.

استاد مرکز مردم‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه بقیه‌الله (عج) با بیان جنبه‌های مختلف حفاظت از تنوع زیستی، گفت: زاگرس استان‌های مختلف کشور از جمله و کهگیلویه و بویراحمد را در بر می‌گیرد که مجموعه‌ای از گونه‌های مختلف است. تنوع زیستی گرمسیری کویر ایران، گنجینه ای از گیاهان مقاوم به خشکی است.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق ساحلی علاوه بر بیابان، گیاهان مقاوم به نمک نیز وجود دارد، گفت: کشور و اگر قدر این مکان ها را ندانیم. “، زیان زیادی در قدرت اقتصادی وجود خواهد داشت.

تولایی گفت: به عنوان مثال اکثر داروهای تولید شده در اروپا در حال حاضر گیاهی هستند و اکثر این گیاهان مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند.

این کارشناس مردم شناسی با اشاره به تاریخچه طب سنتی در ایران یادآور شد: از این رو منابع زیستی زیادی در اختیار داریم و این می تواند نیروی بزرگ اقتصادی برای کشور باشد.

نکته مهم در مورد تنوع ژنتیکی حفظ آن است و روش‌هایی که برای حفظ این ذخیره‌گاه استفاده می‌شود نشان داده است که در مورد انقراض گونه‌ها به‌ویژه گونه‌های خاص بسیار مراقب باشیم.» زیرا از بین رفتن این گونه ها در واقع از بین رفتن و از بین رفتن سرمایه خواهد بود.

راهکارهای کاهش تخریب منابع طبیعی

استاد دانشگاه بقیه الله با اشاره به راهکارهای کاهش تنوع زیستی و مواد آلی در کشور گفت: یکی از این راهکارها اجرای نظام مدیریت حفاظت از تنوع زیستی کشور برای حفاظت از منابع طبیعی کشور است.

وی افزود: اگر انبار عظیمی از اشیای قیمتی در کشور داشته باشیم اما این محصولات گواهینامه نداشته باشند، استفاده نمی شود. بیش از 20 هزار نمونه ژنتیکی در کشور به ثبت رسیده است که موضوعاتی مانند طبقه بندی، توسعه روش های علمی برای تشخیص و نحوه استفاده از آنها عاملی است که می تواند در کاهش انقراض این گونه ها موثر باشد.

خواندن
لوله برق پی وی سی چیست؛ لوله خم پی وی سی، ویکی پایپ (2)

وی گفت: امروزه با توسعه سیستم و استفاده از زیست شناسی مولکولی، می توانیم پتانسیل این دارایی ها را بهتر بشناسیم و توانایی خود را برای حفاظت و حراست از دارایی های این کشور افزایش دهیم. بستر. “

تولایی تاکید کرد: اگر قرار است شاهد توسعه پایدار این کشور باشیم، اولویت اول حفظ، حفاظت، درایت و بهره برداری پایدار از این منابع طبیعی خدادادی است و امیدوارم روزی فرا رسد. ارگانیسم به عنوان یک کل منابع طبیعی می تواند منجر به بهبود فرهنگ شود.» جوامع باید در حفظ این سرمایه مؤثرتر باشند.

سوء استفاده ما از محیط زیست و سرمایه گذاری که داریم

تولایی با اشاره به اثرات تخریب محیط زیست بر از بین رفتن تنوع زیستی گفت: البته اگر به این تاسیسات رسیدگی نکنیم، این مخزن ممکن است از بین برود، اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که تمام فسیل ها، مواد معدنی و نفتی . مصرف می شود.» کاهش خواهند یافت، اما اگر به حفظ منابع طبیعی و حیات و انرژی ادامه دهیم، افزایش خواهند یافت. مانند یک محصول گندم، ده ها و صدها هزار گندم از طریق کشت بذر تولید می شود.

وی افزود: هر چیزی که از منابع ارگانیک می خوریم به این معنی است که از این منابع در صنایع دارویی و غذایی استفاده کرده ایم و همچنین به معنای ایجاد اکوسیستم های زیست محیطی و بیابانی جدید و گسترش این منابع است. .د.

تولایی گفت: با مدیریت این دارایی های جاودانه، این وزارتخانه ها برای ما ماندگارتر می شوند.

وی در خصوص وضعیت حفاظت از تنوع زیستی در کشور با بیان اینکه توسعه زیستی پایدار البته مستلزم بررسی آسیب شناسی در این زمینه است، گفت: ما حفاظت، حفاظت و بهره برداری را آن گونه که باید ارائه می دهیم و البته داریم. خیلی چیزها. صدمات به این شکل است و این روزها باید به ما کمک کند تا این آسیب ها را کاهش دهیم و مزایای خود را بهبود بخشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *