اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

[ad_1]

بازداشت ۱۳۰ نفر در اعتراضات اصفهان و انتصاب دادستان جدید نظامی تهران از جمله اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته بود.

مهمترین  اخبار حقوقی هفته گذشته ایسنا را در این گزارش مرور می کنید:

تدوین برنامه تحولی در دادسراهای کشور به زودی پایان می‌یابد

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با بیان اینکه برنامه تحولی در دادسراهای سراسر کشور در دست تدوین است و تدوین آن به زودی پایان می‌یابد، گفت: از دادستان جدید تهران انتظار داریم با فوریت و در کوتاهترین زمان برنامه تحولی در دادسرای تهران را ارائه کند.

دادستان کل کشور گفت: هر کسی از یک قاضی یا یک کارمند، فسادی را به صورت مستند سراغ دارد به بنده گزارش دهد و مطمئن باشید آن را رسیدگی خواهیم کرد.

منتظری در مراسم معارفه حجت الاسلام صالحی به عنوان  دادستان نظامی استان تهران گفت: جایگاه نیروهای مسلح در کشور به گونه‌ای است که امروز افتخاری برای کشور بوده چرا که نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف سنگربان و نگهبان این کشور هستند.

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

رفع ابهام‌های شورای نگهبان در رابطه با طرح «ساماندهی صنعت خودرو»

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت که این شورا نسبت به طرح «ساماندهی صنعت خودرو» هیچ ابهام و ایراد شرعی یا قانونی ندارد.

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

روال بورس عادی نیست

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: مسأله بورس از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور در گذشته دنبال شده است، اما به نظر من کفایت نمی‌کند و عقیده دارم بسیاری از موضوعات را اگر یک‌بار دنبال شوند و سپس رها شوند ما به نتیجه مطلوب خود نخواهیم رسید.

رییس دستگاه عدلیه با قاضی کرمانی که در جریان نجات یک متهم از خودکشی دچار آسیب از ناحیه مهره‌های کمر شد، به صورت تلفنی گفت و گو کرد و جویای احوال وی شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قضات نباید مصلحت‌اندیش باشند بلکه باید تا آنجا که می‌توانند در فهم قانون دقت داشته باشند، گفت: اگر در تفسیر یک ماده قانونی با مصلحت اندیشی عمل شود، تعدی از وظیفه صورت گرفته است.                              وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت زندانیان به عنوان اولویت دستگاه قضایی گفت: زیبنده نیست این تعداد زندانی داشته باشیم. 

خواندن
راه های ساده برای کنترل سطح کلسترول

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

تشکیل کمیته اقدام مشترک برای نظارت بر بازار

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با اشاره به تشکیل کمیته اقدام مشترک برای نظارت بر بازار، گفت: این کمیته هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و امیداواریم در بازار تأثیرگذار باشد که البته تأثیری هم در نرخ مرغ و تخم مرغ داشته و قیمت‌ها تثبیت شده است.

وی گفت: علت احساس فساد وجود فساد است اما علت دیگر، آن است که مردم از حکومت جمهوری اسلامی انتظار وجود فساد ندارند اما گاهی وضعیتی مثل تحریم‌های ظالمانه پیش می‌آید که باعث می‌شود مردم حساس‌تر شوند.

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

بازدید دادستان تهران از واحدهای کشیک دادسرا

علی صالحی دادستان جدید تهران به همراه معاون نظارت و بازرسی از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و نیز انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تهران بازدید کرد.

دادستان تهران در جلسه بررسی عملکرد شعب ویژه رسیدگی به جرایم اخلال‌گران در نظام اقتصادی نیزگفت: قضات به‌دلیل سنگینی کار، تمایلی برای کار در مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی ندارند.

آزادی ۵ هزارو ۴۲۱ زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای سال

سیداسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به همت خیرین نوعدوست تعداد ۵ هزار و ۴۲۱ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

محکومیت هشت نفر در پرونده کرسنت/ بازداشت ۱۳۰ نفر در اعتراضات اصفهان

ذبیح الله خداییان در نشست خبری هفته گذشته در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه «هفته گذشته اخباری مبنی  بر دستور رهبر انقلاب در رابطه با پرونده عراقچی منتشر شد. آیا این موضوع صحت داشت؟ در صورت صحت موضوع اکنون قرار است چه اتفاقی در این پرونده رخ دهد؟» گفت: در مواردی که تقاضاهایی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود، هر زمانی که رهبری دستوری صادرکرده همیشه بر اجرای قانون تاکید داشتند و اینکه حقی از کسی  چه در مرحله صدور و چه در مرحله اجرای حکم ضایع  نشود. در همین مورد تاکید بر اجرای قانون و اینکه  حق محکوم علیه تضییع نشود تاکید شد.

خواندن
شارژ گاز یخچال در تعمیرگاه مجاز دکتر آچار تهران 100% تضمینی

وی افزود: محکومان تقاصای اعاده دادرسی کردند و پرونده در دیوان عالی مطرح می شود و ما منتظریم که دیوان عالی چه تصمیمی اتخاذ می کند. می دانید  اگر دیوان عالی  اعاده دارسی را  وارد دانست رای نقض می شود  و اگر وارد تشخیص ندهد رای تایید و اجرا می شود

خداییان همچنین از بازداشت  ۱۳۰ نفر در اعتراضات اصفهان خبر داد و گفت:  ۱۳۰ نفر بازداشت شده بودند و قرار برایشان صادر شده بودند و برخی بلافاصله آزاد شدند و دیروز هم اکثر آنها آزاد شدند. جز افرادی که تیراندازی مسلحانه داشتند بقیه با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده بودند.

خداییان در سمت رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: گاهی ملاحظه می‌شود برخی افراد که مترصد فرصتی برای مطرح کردن خود هستند، در جهت تضعیف اقتدار کشورمان و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم، با دشمن هم‌نوا شده و با بکاربردن عناوین عام، همه مسئولان را مفسد معرفی می‌کنند، درحالی‌که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند که فساد سیستماتیک در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: ایران در مبارزه با مفاسد مخفی کاری ندارد.

صدور مجوز اعمال مدرک تحصیلی دوم برای کارکنان اداری قوه قضائیه

محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از موافقت رئیس قوه قضائیه مبنی بر اعمال مدرک دوم تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری قوه قضائیه مشروط به پیش‌بینی رشته و مقطع تحصیلی بالاتر در شرایط احراز شغلی مورد تصدی خبر داد.

رفع اطاله دادرسی مهم‌ترین هدف دادگستری استان تهران است

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مجموعه دادگستری استان تهران یک هدف اصلی را دنبال می‌کند که آن اجرای سند تحول و ماموریت‌های محول شده است و در این مسیر اولویت‌هایی داریم که نباید از آن غافل شویم.

خواندن
شهرستان های چهارمحال و بختیاری در استان نارنجی کرونا

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

تاکید رهبری بر تصویب قانون برای دادگاه‌های اقتصادی موضوع «استجازه»

حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه با اشاره به پایان مهلت قانونی استجازه (کسب اجازه از رهبری برای برگزاری دادگاه‌های ویژه اقتصادی با مقررات خاص) تا پایان شهریورماه و تمدید مجدد آن با اذن رهبری گفت: تاکید مقام معظم رهبری آن است که این موضوع به صورت قانون در بیاید و در این زمینه موضوع را به مجلس شورای اسلامی منتقل کرده‌ایم.

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

 بیش از ۱۰ میلیارد یورو رای صادر کرده‌ام

قاضی مسعودی مقام سرپرست سابق مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد یورو رای صادر کرده‌ام، بر تعریف استاندارد مشخصی از لحاظ کمیت رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد.

اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

۱۴ برنامه در دستور کار داریم

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: مطابق با حکم انتصاب رئیس قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری اجرای سند تحول قضایی در دوران تحول و تعالی به عنوان یکی از ماموریت‌های مورد توجه مرکز آمار و فناوری اطلاعات خواهد بود.

 باید اهمیت بیشتری به نسل دانشجو بدهیم

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان ضمن تبریک روز دانشجو در هفته گذشته گفت: روز دانشجو، روز بسیار مبارکی است و  باید اهمیت بیشتری به نسل دانشجو بدهیم.

انتهای پیام 

[ad_2]
خبر مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *