آیا مراجعه به مشاور خانواده هدر دادن پول است؟

[ad_1]

اگرچه تصور مردم از دریافت خدمات مشاوره و مشاوره در چند دهه گذشته به شدت تغییر کرده است، اما به ندرت شاهد این تصور منفی از مراجعه به روانپزشک و مشاوره گرفتن هستیم، اما هنوز ایده هایی وجود دارد که به سراغ مشاور رفته و هزینه مشاوره را پرداخت می کند. روانشناسی «پول جیبی» را برای مقابله با مشکلات خانوادگی می داند.

به گزارش ایسنا. در میان برخی از مراجعه به روانشناس و پذیرش خدمات مشاوره هنوز رگه ای از “خجالت” وجود دارد، به طوری که یا مردم فکر نمی کنند “باهوش” هستند، و آنهایی که سالم نیستند نیازی به مشاوره ندارند یا به این دلیل که آنها هستند. به دنبال مشاوره صبر می کنند، مشکل خود را در ابتدای جلسه درمان حل می کنند و به نتایج مطلوب می رسند، از ماندن خودداری می کنند و بیهوده در این راه هزینه می کنند.

همچنین بسیاری از افراد بر این باورند که تا زمانی که خانواده و دوستان صمیمی پیرامون خود در مورد به اصطلاح «انتخاب و سرخوردگی» بحث می‌کنند، نیازی به پرداخت چنین هزینه‌هایی نیست و تخصص و دانش کارشناسان و افراد غیرحرفه‌ای نیز وجود دارد. فروتنی و نادیده گرفتن بی طرفی روانشناس و بهبود قضاوت و ارائه راهکارهای موثر از آن.

به گفته رئیس اداره مشاوره و مشاوره کشور، علاوه بر هزینه زندگی و مشاوره، استفاده از این خدمات. “مبلمان” برای افراد پیش می آید و بخشی از افراد صرفاً به دلیل عدم توانایی پرداخت از پذیرش خدمات بهداشت روان سرباز می زنند و گاه به روانشناس مراجعه می کنند و مشاوره غیرعلمی دریافت می کنند اما برخی از افراد از خدمات مشاوره ای و شرکت در کلاس ها و جلسات مشاوره بهره مند می شوند. گرفته می شوند. “پوسیدگی”.

خواندن
چوب و زغال از جنگل های بلوط بویراحمد را با کامیون های سرد خرد کنید

با این حال، پس از مدت ها فرهنگ سازی برای لزوم استفاده از خدمات مدیتیشن و مشاوره، به نظر می رسد که دیگران فقط مجاز به ارائه مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره قبل از طلاق هستند (که طبق قانون الزامی است). زوج هایی که هیچ مشکلی در زندگی مشترک خود ندارند با روانشناس برای شناخت رابطه خود و جلوگیری از بروز ابهامات و اختلافات نه تنها به بهبود روابط زوجین کمک می کند، بلکه از تشدید اختلافات موجود و در نهایت رهایی جلوگیری می کند. در ضمن می توان گفت مراجعه به روانشناس و دریافت مشاوره بعد از ازدواج و در حین رابطه برای زوج هایی که مشکل جدی و خاصی بین خود ندارند بسیار مفید است.

ترس از ورود به مطب روانشناسان به دلیل صحبت های مردم

دکتر. مژگان احمدپور، مردم شناس و استاد دانشگاه وی در این باره به ایسنا گفت: استفاده از خدمات سلامت روان همچنان مشکلات فرهنگی زیادی وجود دارد که من توصیه می کنم و می توان گفت هنوز استفاده از این خدمات در بین مردم جا افتاده است. “در بسیاری از موارد می بینیم که وقتی افراد وارد می شوند. مطب ها یا کلینیک های اعصاب و روان به اطراف نگاه می کنند تا کسی که آنها را می شناسد در حین ورود به مطب روانپزشک نتواند آنها را ببیند. البته این امر دلایل مختلفی دارد از جمله برچسب هایی مانند «روانی» که به افرادی که به مطب روانشناس مراجعه می کنند و دیگران داده می شود.

درد و اندوه با اقوام و راه حل های نامطلوب

وی گفت: برخی از افراد تمایلی به صرف هزینه های مشاوره ندارند و مشاوره خانواده را جدی نمی گیرند. ما این فرصت را داریم و با هم مشورت می کنیم. در موضوعات مختلف مستثنی نیست. اما افراد بیشتر برای مشاوره به دوستان خود مراجعه می کنند تا به متخصصان و به اصطلاح بیماری قلبی و در بسیاری از موارد اقوام و دوستان به آنها توصیه های نادرست می کنند که فقط اوضاع را تشدید می کند. او انجام می دهد.

خواندن
زارعی: ایجاد منطقه آزاد در استان مازندران از ضرورت های اجتناب ناپذیر است

مشاوره پس از ازدواج را نباید نادیده گرفت

احمدپور تاکید می کند که همه افراد نیاز به مشاوره دارند و حتی خود روانشناسان در مواقعی که مشکلی پیش می آید به روانشناسان دیگر مراجعه می کنند و به آنها توصیه می شود که از فکر و تفکر در مورد موضوع بپرهیزند و بتوانند منطقی تصمیم بگیرند. لزوم مشاوره خانواده بعد از ازدواج نیز توضیح داده می شود: روانشناس و مشاور نوعی مربی و راوی است. اگرچه بحث در مورد راهبردهای زناشویی و زندگی باید از زمان آشنایی و مشاوره قبل از ازدواج آموزش داده شود تا تعادل ازدواج و خطوط قرمز و تفاوت ها و شباهت ها را بدانید، اما بعد از خدمت مشاوره بعد از ازدواج و زندگی مشترک غافل نشوید.

به گفته این روانشناس، حتی زوج هایی که با هم رابطه خوبی دارند و مشکل جدی ندارند، باید برای جلوگیری از اختلافات احتمالی به روانشناس مراجعه کنند و انتظارات و افکار خود را در مورد زندگی مشترک و یافتن راه حل توضیح دهند.

این استاد دانشگاه افزود: فردی که به روانپزشک مراجعه می کند در واقع فرد سالمی است زیرا تشخیص داده می شود در چه زمینه ای مشکل دارد و نیاز به درمان دارد. همچنین زوجین باید با روانشناس و مشاور حرفه ای مشورت کنند تا از تعارضاتی که در هنگام داشتن یک رابطه خوب و ایمن رخ می دهد دوری کنند، دچار تعارض نشوند، زندگی را رها نکنند، با زوجین در ارتباط باشند، برای اختلافات موجود راه حل پیدا کنند. .

احمدپور در پایان سخنان خود خطاب به این زوج گفت: اگر در همان روز خشم بین شما و همسرتان بروز کرد، حتما هر هفته به مدت یک ساعت و نیم جلسه خانوادگی برگزار کنید تا ناامیدی و بلاتکلیفی برطرف شود و مشکل حل نشده ای که در دل شما وجود دارد نیز وجود ندارد. منجر به عصبانیت شود.. ما از طرف مقابل انتظار داریم رفتار خود را بدون ابراز رنجش اصلاح کند و این یک اشتباه است. در مورد نگرانی های خود با همسرتان صحبت کنید و به او گوش دهید، انگار که اشتباه می کنید.

خواندن
خدمات پس از فروش آلتون (7)

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *