آموزش جوشکاری آرگون یا جوش تیگ ابزار صنعتی دلتا جوش آرگون (2)

آموزش جوشکاری آرگون یا جوش تیگ – ابزار صنعتی دلتا جوش آرگون
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

9. جنس منعطفی دارند و به دلیل قیمت پایین، از محبوبیت بالایی برخوردارند. 3- در کل روند تجهیزات جوشکاری، گران قیمت (در مقایسه با سایر فرآیندها) است؛ زیرا سرعت حرکت قوس و سرعت رسوب فلز جوش کمتر از برخی روش های دیگر است. سیلندر گاز محافظ : کپسول فلزی حاوی گاز محافظ است . این روش را با نام جوشکاری قوس تنگستن با پوشش گاز محافظ یا جوشکاری تیگ (Tungsten Inert Gas) نیز میشناسند. جوشکاری قوس تحت پوشش گازمحافظ (GAS METAL ARC WELDING) درفرایندGMAW,قوس الکتریکی،از تماس سیم جوش(که ازجنس فولاد نرم است که با آب مس روکش شده است) با قطعه کار، برقرار می شود و عمل ذوب و اتصال فلز پایه را انجام می دهد. اما آنچه به طور ثابت باید در جوشکاری آرگون مورد توجه قرار گیرد وجود یک سیستم خنک کننده به علت تولید حرارت بالا در حین کار است این در حالیست که زمان انجام جوشکاری با این روش به نسبت کوتاه تر از سایر روش هاست. Content h as been gener᠎ated ᠎with the help  of G SA C᠎on᠎tent Generat or  Demov​er᠎sion.

زیرا گاز هلیوم باعث شد تمیز کاری لایه اکسیدی نمی شود.

سپس مشعل و مواد مصرفی را به طور یکنواخت روی منطقه ای که می خواهید جوشکاری داشته باشد، بهترین نتیجه ممکن را منتقل می کنید. انتخاب یک گاز محافظ بستگی به چندین عامل دارد، یکی از مهمترین آن نوع قطعه کاری که می خواهید جوش دهید. مخفف AC مخفف Alternating Current است و اگر می خواهید آلومینیوم را جوش دهید ضروری است. علاوه بر این، از آنجا که کیفیت جوش بسیار بالا است، جوشکاری آرگون در صنایع غذایی ضروری (حتی ضروری) است. جوشکاری آرگون تقریبا همیشه با آرگون انجام می شود؛ زیرا این ارزان ترین گاز است. زیرا گاز هلیوم باعث شد تمیز کاری لایه اکسیدی نمی شود. دید بسیار عالی است؛ زیرا در هنگام جوشکاری دود یا بخار تولید نمی شود و هیچ سرباره یا پاششی وجود ندارد که باید بین پاس ها یا روی یک جوش کامل تمیز شود. جوشکاری با لیزر بدون هیچ ماده ی مصرفی اضافه ای دو قطعه را بهم متصل می کند.  Th is da᠎ta has been writt en wi​th the  he lp ᠎of GSA C on​te​nt G en erator Demoversion.

خواندن
لیزر برش فلزات (3)

جوشکاری آرگون

در لوله های جوش خورده ای که ممکن است باکتری ها در پشت آن ها پنهان شوند، هیچ لبه ای وجود نخواهد داشت. مواد ورق نازک به ویژه برای جوشکاری آرگون مناسب است؛ زیرا سرعت جوشکاری نسبتا کم است و شما احتمالا مواد را نمی سوزانید. در جوشکاری co2 اتصالات قطعات فلزی و ایمنی در بدنه خودرو بسیار مهم می باشد و در اثر به وجود آمدن برخی عیوب در محل جوش منطقه مجاور آن، قطعه دچار شکستگی شده و باعث به وجود آمدن خطرات جانی و مالی می شود. جوشکاری فرآیندی است که در طی آن، با استفاده از گرما، فشار و یا هر دو، قطعات مختلف ذوب می شوند و پس از خنک شدن، به یکدیگر متصل می گردند. این حرکت به برخی از تمرینات نیاز دارد: اگر الکترود جوشکاری را به سرعت کافی عقب نکشید، به مواد متصل می شود و باید دوباره شروع کنید. بنابراین بهتر است زمان کمی جوشکاری را در یک نقطه انجام دهید ، به مکان دیگری بروید و بعد دوباره برگردید تا آنچه را که در آن محل، جا مانده است به پایان برسانید. ​This w as creat ed ᠎wi th GSA Content​ Gen erat or D᠎emov ersi on.

جوش کاری آرگون

اگر از رگولاتور با کیفیتی استفاده کنید ، عملیات جوشکاری بهتر و دقیق تر انجام میشود و شما هرگز از خرید رگولاتور برای مخزن آرگون پشیمان نخواهید شد. با این فرآیند جوشکاری نیازی به انجام پس پردازش نیست. نسبت ترکیب انواع گازها در این نوع از جوش کاری، به ابعاد، سرعت، شدت جریان و نوع گازها وابسته است. گاز بی اثر (گاز نجیب) نوعی گاز است که شما باید از آن استفاده کنید. در این فرایند از یک گاز خنثی یا بی اثر مانند آرگون و هلیوم برای حفاظت از حوضچه مذاب و قوس در مقابل اتمسفر استفاده می شود. فرایند جوشکاری قوس تنگستن گاز به دلیل کنترل عالی ورودی گرما، برای اتصال فلزات پایه نازک بسیار مناسب است. خاصیت حفاظتی بسیار خوبی دارد و به طول قوس بسیار حساس است، در موقع استفاده از این گاز باید طول قوس را ثابت نگه داشت، بنابراین در دستگاههای تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که طول قوس باید ثابت نگه داشته شود استفاده از این گاز ایده آل است. به عنوان مثال، DC مخفف Direct Direct است، همان چیزی است که شما برای جوشکاری فولاد یا فولاد ضد زنگ نیاز دارید. مطابق با سازندگان برتر دستگاه جوشکاری Co2 در دنیا ، دستگاه جوشکاری Co2 صرف نظر از ضخامت آن روی فولاد همچنین برای نیکل ، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ و آهن فرفورژه غیره استفاده می شود.

خواندن
برش لیزر ورق فولادی، انواع مختلف برش لیزری، شرکت فولاد داتیس سپاهان

با لمس قطعه کار با الکترود، یک قوس را روشن می کنید.

روش جوشکاری آرگون برای همه فلزات آهنی و غیر آهنی مناسب است که شامل فولاد، فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم، برنز و مس می شود. 1- اشعه ماورا بنفش روشن تر در مقایسه با سایر فرایندهای جوشکاری است. با لمس قطعه کار با الکترود، یک قوس را روشن می کنید. اگر فکر می کنید اغلب با فلز کار می کنید ، ماسک ها واقعاً مفید هستند. اگر می توانید قوس را مشتعل کنید، از آن برای اتصال الکترود تنگستن به قطعه کار و ایجاد استخر مذاب، یک گودال از ماده مایع استفاده می کنید که حتی در هنگام جوشکاری شروع به خنک شدن می کند. این به ویژه برای اتصال آلومینیوم و منیزیم که اکسیدهای نسوز تشکیل می دهند و همچنین برای فلزات واکنشی مانند تیتانیوم و زیرکونیوم که اکسیژن و نیتروژن را حل می کنند و در صورت قرار گرفتن در معرض هوا در هنگام ذوب شدن رویه می شوند، بسیار مفید است. چنانچه هوا یا گاز محافظ در قوس الکتریکی، شرایط گذر به حالت پلاسما را بیابند، قوس الکتریکی مربوطه دارای انرژی حرارتی زیادی خواهد شد به طوری که درجه حرارت قوس به بیش از 20000 درجه سانتیگراد میرسد. اما بدلیل بوجود آمدن برخی مشکلات در دهه ۱۹۳۰، جوشکاری با گاز خنثی و الکترود تنگستن (TIG)ابداع شد که شروع روش جوشکاری با محافظت گاز بود.این روش با وجود اینکه بسیار کند پیشرفت کرد ولی در دهه ۱۹۴۰ توسعه پیدا نمود.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *