۷۳ هزار هنرجو در هنرستان‌های اصفهان تحصیل می‌کنند

[ad_1]

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: استان اصفهان، ۳۵۰ هنرستان دولتی و ۷۴ هنرستان غیردولتی دارد و بیش از ۷۳ هزار نفر در هنرستان‌های سطح این استان مشغول تحصیل هستند.

پیمان شاهپوری، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، امروز، ۲۸ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان در فرمانداری ای شهر، اظهار کرد: کشور به شدت به توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی به‌عنوان راهکاری برای توسعه کشور نیاز دارد.

وی با اشاره به برنامه جامع توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان اصفهان، تصریح کرد: سند این برنامه، سال گذشته در استان تدوین شد و برای تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۵ـ۹۶، سهم هنرجویان استان در پایه دهم، ۲۲ هزار نفر و در سه پایه حدود ۲۶ هزار نفر بوده است، گفت: این آمار در سال تحصیلی ۹۹ـ۱۴۰۰ به بیش از ۷۰ هزار نفر افزایش یافته است که بالا رفتن تعداد هنرجویان استان را نشان می‌دهد.

۴۳ درصد از دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی هدایت می‌شوند

شاهپوری با اشاره به اینکه طبق آمار، تعداد هنرجویان در بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر، ۴۳ درصد از دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شوند که از میانگین کشوری که ۳۶ درصد است، جلوتر هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون استان اصفهان دارای ۳۵۰ هنرستان دولتی و ۷۴ هنرستان غیردولتی است و ۷۳ هزار نفر در هنرستان‌های استان مشغول تحصیل هستند.

خواندن
طالبان: از زمان بازگشت، هیچ نطامی سابقی اعدام نشده/متهم کردن ما "بی‌انصافی" است، مدرک بیاورید

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این استان باید سالانه ۱۲ هنرستان به مجموع هنرستان‌های خود اضافه کند، گفت: با توجه به بازدید امروز از هنرستان‌های اردستان، وضعیت آموزش‌های فنی و مهارتی در این شهرستان مطلوب ارزیابی شد که نشان از حمایت‌های اعضای شورای آموزش و پرورش از این رشته‌ها دارد.

احداث فضای آموزشی جدید ویژه دختران هنرجو در اردستان ضروری است

شاهپوری گفت: برای تأسیس رشته‌های فنی و مهارتی که در این شهرستان وجود ندارد، باید ابتدا فضای آموزشی و زیرساخت‌های لازم را در هنرستان‌ها ایجاد کنیم. افزایش و توسعه رشته‌های جدید نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی جدید است که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به درخواست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، رشته تأسیسات از سال آینده در یکی از هنرستان‌های اردستان راه‌اندازی خواهد شد. همچنین در صورتی که فضای آموزشی در هنرستان‌ها برای ایجاد رشته‌های جدید فراهم شود، این رشته‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به استقبالی که از ثبت نام در هنرستان دخترانه اردستان وجود دارد و کمبود فضای آموزشی در این مجموعه، حرکت آموزشی کند شده است. بنابراین، احداث فضای آموزشی جدید ویژه دختران هنرجو در اردستان ضروری است. همچنین با توجه به کمبود تجهیزات آموزشی و مهارتی در هنرستان دختران اردستان، این تجهیزات از طریق اداره‌کل نوسازی تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبر مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *