گیج فشار یا مانومتر چیست ؟

گیج فشار یا مانومتر چیست ؟
گیج ویکا

امروزه اندازه گیری و کنترل فشار در سیستم های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است که عدم توجه و کنترل مناسب آن خطراتی را در پی دارد. امروزه صنایع مختلفی سراسر دنیا وجود دارند که کنترل فشار در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل شرکت های مختلفی در دنیا در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند. حالا فرض بگیرید که شما برای خرید پرشر گیج ویکا به یک سایت یا فروشگاه مراجعه کردهاید و میخواهید با توجه به نیاز خود یکی از این دستگاهها را بخرید. گروه محدودی از این قطعات در داخل کشور تولید می شود و عمدتا لوازم حساس برای بازدهی بهتر پروژه از محصولات و برندهای معتبر جهانی تهیه می شوند. این ابزار برای اندازه گیری فشار در یک سیستم بسیار مهم است و به همین دلیل با تنوع بالایی از آنها در سطح صنعت روبهرو هستیم. شرکت ویکا(WIKA ) آلمان اکنون در ۴۰ کشور جهان دارای نمایندگی فعال است و از جمله تولیدات آن میتوان به گیج فشار و ترمومتر و ترانسمیترهای فشار نام برد. برای برای انداز گیری این فشار از Pressure Gauge استفاده می شود. این تنوع بالا به شکلی است که ما حتی در اندازه صفحه پرشر گیج هم با تغییراتی مواجه هستیم که میتواند گزینه انتخابی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

گیج فشار ویکا ۱۱۱.۱۰.۱۶۰ برای خطوط پنوماتیک مناسب است. مانومترهای برند ویکا به صورت عقربه ای یا آنالوگ، به هدف اندازه گیری و نمایش فشار خطوط طراحی میشوند. گیج فشار Wika مدل 232.50 و 233.50 بر اساس استاندارد EN837-1 و ASME B40.100 طراحی شده است و از نوع گیج فشار لوله بردون می باشند و به دلیل استفاده از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا و طراحی قوی، در صنایع کاربرد دارند همچنین برای اندازه گیری فشار مایعات و گاز ها و محیط های تهاجمی مناسب می باشند. نحوه اندازه گیری فشار در پرشر گیج های روغنی همانند ابزارهای دیگر مانند سوئیچ فشار و ترانسمیتر فشار است. نوع سیال: طبیعتاً عملکرد سیالات مختلف در برابر فشار با یکدیگر متفاوت است و از طرف دیگر تغییر سیالات در برابر دما و همچنین شرایط جابجایی می توانند بر روند اندازه گیری ما تاثیر مستقیم داشته باشد. گیج فشار یا مانومترهای روغنی یک دستگاه فشار سنج معمولی هستند که محفظه نمایشگر فشار با یک ماده روغنی پر شده که این روغن د رکیفیت اندازه گیری آن تاثیرگذار است.

خواندن
آب و هوای زنجان چگونه است؟

از معروف ترین تجهیزات مورد استفاده از این کمپانی در صنعت کشور میتوان به مانومتر و ترمومتر و ترانسمیترهای فشار اشاره نمود. به همین دلیل لازم است برای این کمیت از ابزار استاندارد استفاده شود که گیج فشار یا پرشر گیج در این موارد کاربرد دارد. برای مشاهده سایر اطلاعات این مدل به کاتالوگ گیج اختلاف فشار ویکا 732.31 و 732.51 مراجعه فرمایید. برای خرید پرشر گیج یا مانومتر ویکا و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت گیج فشار ویکا با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید. در ادامه به بررسی بیشترر ویژگی و قیمت پرشر گیج ویکا خواهیم پرداخت. از موارد کاربرد مانومتر ارزان قیمت ویکا مدل 232، میتوان به تجهیزات ایمنی فزاینده، با مایع پر شده برای کاربرد های با ضربان بالا فشار و ارتعاشات دینامیکی، مناسب برای رسانه های فشار گازی و مایع، فرآیند صنعتی نظیر شیمیایی و پترو شیمی ، نیروگاه های انرژی ، تکنولوژی محیط زیست زیست، ماشین سازی و هواپیما سازی اشاره داشت. تا اینجای مقاله سعی کردیم گیج فشار ویکا را بصورت دقیق از لحاظ عملکرد و انواع آن برای شما تشریح کنیم.

 C᠎onte᠎nt w as c reat᠎ed by G SA᠎ C on tent Generator DE MO !

شرکت ویکا یک شرکت شناخته شده در تولید تجهیزات ابزار دقیق با کیفیت است. گیج فشار ویکا ( Wika ) یکی از بهترین برندهای گیج فشار موجود در بازار ایران است. در خطوط و سیستم هایی که با لرزش همراه است می توان نوع روغنی را انتخاب نمود که از لرزش عقربه جلوگیری خواهد کرد. کاربرد این مدلها جهت اندازه گیری فشارهای مطلق، فشار اختلافی و فشارهای گیج است. این محصول دارای اهمیت زیادی در صنایع مختلف است و به وسیله تولیدکنندگان متعددی در سراسر دنیا عرضه می شود. گیج ویکا دارای رنج وسیع فشار کاری از 4∼0 بار ، 40∼0 بار ، 100∼0 و 150∼0 بار است. از ویژگیهای منحصر بفرد گیج فشار ویکا ۲۳۳.۵۰ این است که قادر است محدوده فشار ۰ تا ۱۶۰۰ بار را اندازه گیری نماید، دارای بدنه استیل و مقاوم در برابر خوردگی است و از قسمت زیر و پشت امکان اتصال به سیستم برای اندازه گیری فشار را دارد. در جدول زیر به بررسی بیشتر ویژگی های این محصول خواهیم پرداخت. در حقیقت این روغن به قطعات داخلی کمک میکند تحت تأثیر اصطکاک یا موارد اینچنینی قرار نگیرند و همچنین یک سیال گرانرو در اطراف عقربه ها وجود دارد که لرزش های احتمالی را به حداقل میرساند که این مسائل سبب برتری پرشر گیج های روغنی نسبت به پرشر گیج های خشک شده است.

خواندن
سفر وزیر خارجه ایرلند به اوکراین

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *