کمپرسور اسکرو بیتزر هیدرولیکی کنترل می شود

اسلایدر توسط پیستون هیدرولیکی کنترل می شود
کمپرسور اسکرو بیتزر

نیروی محوری به اختلاف فشار بین ورودی و خروجی بستگی دارد بر یاتاقانها وارد میشود. کمپرسور سیلندر پیستونی باز بیتزر فاقد سیم پیچ و نیروی محرک داخلی است و برای راهاندازی آن میبایست از الکتروموتور خارجی استفاده نمود. تنوع در ساختار و تکنولوژی تراکم و همچنین توان کمپرسورها باعث گردیده تا برای هر کاربری و ظرفیتی، کمپرسور مناسب آن وجود داشته باشد. در صورتی که دمای سیم پیچ و یا دمای روغن افزایش یابد، باعث قطع شدن مدار برقی کمپرسور میگردد. همان طور که ملاحظه میکنید با افزایش فشار دیسشارژ نسبت تراکم نیز تغییر کرده و متناسب با نسبت فشار های اشباع، نسبت تراکم نیز بیشتر میگردد. با حرکت این اسلایدر میزان مبرد ورودی به فضای بین مارپیچ ها تغییر نموده و ظرفیت کمپرسور تنظیم میگردد. کنترل ظرفیت در کمپرسور اسکرو توسط یک اسلایدر و یک سیلندر انجام میگیرد. مارپیچ اصلی که همان مارپیچ محرک است، با روتورهای دروازه ای درگیر شده تا فرآیند فشرده سازی مبرد انجام گردد. This c onte᠎nt was written  with GSA Con᠎te nt Generat or  Demov er​sion .

کمپرسور اسکرو بیتزر

عمل فشار سازی و متراکم کردن بخار مبرد در کمپرسور اسکرو توسط چرخش روتور انجام می گیرد. با توجه به شکل زیر اگر ساختار داخلی کمپرسور متناسب با نسبت فشار نباشد عملکرد کمپرسور از بازده آیزنتروپیک فاصله خواهد گرفت و دمای کمپرسور و انرژی مصرفی کمپرسور بالاتر می­رود. کنترل ظرفیت مرحله ای بیشتر مناسب سیستم هایی دارای چند کمپرسور و با اینرسی بالا، مانند چیلر های آب می باشد. کارشناسان فنی مجموعه در مورد انتخاب و خرید بهترین کمپرسورهای اسکرو متناسب با کارکرد آن و پروژه های مختلف صنایع شما را راهنمایی خواهد نمود. در کمپرسور های اسکرو تا ظرفیت ۹۰ اسب تعداد ۶ نهایتا تعداد ۶ بار در ساعت و در کمپرسورهای ۱۱۰ اسب به بالا تعداد ۴ بار در ساعت باید در نظر گرفته شود. این کمپرسور دارای قطعات کمتر مکانیکی میباشد و دارای ظرفیت های بالایی میباشد. کمپرسورهای کامپکت اسکرو در میان سایر کمپرسورهای هم گروهشان، دارای ابعاد کمتری هستند . یکی از مهمترین محصولات شرکت بیتزر کمپرسورهای سیستمهای برودتی است که در انواع کمپرسورهای نیمه بسته سیلندر پیستونی ، کامپکت اسکرو ، سمی هرمتیک اسکرو بیتزر ، دو مرحلهای، تسمهای کمپرسور اسکرو بیتزر و … بله، شرکت آبگین تهویه با ارائه برگه تست ریپورت از شرکت بیتزر، هر کمپرسور با شماره سریال منحصر بفرد را تأیید اصالت میکند.

خواندن
ساخت شیشه‌ای سخت‌تر از الماس!

لذا هزینه تعویض روغن و شستشوی سیکل تبرید چیلرهای کمپرسورهای اسکرو، در مقایسه با کمپرسورهای دیگر پیچیده تر میباشد. یک کمپرسور می تواند به تنهایی ظرفیتی به اندازه ۴۰۰ تن تبرید را به دارا میباشد. کمپرسور اسکرو Screw compressor جز دسته کمپرسورهای جابجایی مثبت بوده و یکی از رایج ترین انواع کمپرسور مورد استفاده در صنایع تهویه مطبوع و تبرید جهت استفاده در سیستم های سنگین و نیمه سنگین می باشد. این نوع کمپرسورها در چیلرهای با مایع هوا خنک و پمپ های حرارتی توسعه یافته اند. از جمله تجهیزات کنترلی نصب شده بر روی کمپرسور اسکرو محافظ دمای دیسشارژ هر کمپرسور با ۴ سنسور PTC نصب شده بر روی کمپرسور فروخته می شود که شامل ۳ سنسور بر روی سیم پیچ موتور و یکی در خط دیسشارژ یا دماس روغن میباشد. بنابراین روغن های استفاده شده در این کمپرسورهای اسکرو، با ویسکوزیته بالا تعبیه شده اند. چیلر تراکمی کمپرسور اسکرو همانند همانند دیگر مدل های چیلرها نیز دارای مشکلاتی میباشد.

در این چیلرهای تراکمی اسکرو در مقایسه با چیلرهای تراکمی سیلندر پیستونی، دارای جریان مبرد یکنواخت میباشد. لذا تعمیر نگهداری و راه اندازی انها باید توسط افراد با تجربه بالا با دانش فنی صورت پذیرد. بدین صورت که مبرد بخار از طریق پورت مکش (Suction port) به کمپرسور وارد و در فضای مابین روتورها گیر می افتد. نسبت فشار مطلق دهش به فشار مطلق مکش کمپرسور چیلر است. اما در کمپرسور اسکرو با توجه به شرایط کارکرد آن این موضوع کمی متفاوت است و کمپرسور باید متناسب با شرایط فشار ساکشن و دیسشارژ و همچنین کاربری و نوع مبرد این مقدار نسبت تراکم انتخاب گردد. با توجه فیزیک و اندازه های آن جابجایی و انتقال آن دشوار پر هزینه خواهد بود. کمپرسور باد aircompressour نوع اسکرو روغنی و بدون روغن، به منظور نصب بر روی سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های برودتی ، سرمایشی و چیلرهای صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.  This  post was cre᠎ated with G᠎SA Content Gener ator Dem᠎ov ersion​.

خواندن
نیکزاد: نزدیکی ایران به عراق برای برخی مایه ترس است

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *