چه عواملی باعث سرد شدن زن از مرد می شود و چگونه از این مشکل پیشگیری کنیم؟

سرد شدن زن از مرد, نشانه های سرد شدن زن از مرد, دلگرمی در رابطه زناشویی

یکی از نشانه های سرد شدن زن از مرد، اجتناب از مصاحبت و گفت و گو است

 

دلایل سرد شدن زن از مرد و راهکارهای جلوگیری از آن

وجود دلگرمی در روابط زناشویی در تداوم زندگی مشترک نقش بسزایی دارد. با فروکش کردن هیجانات اولیه، رابطه زوجین تحت تأثیر عوامل گوناگون اعم از شناخت ناکافی، مسائل اقتصادی، عدم اعتماد به نفس و عدم رضایت از رابطه جنسی با سردی همراه می شود. اصلی ترین عامل سرد شدن زن از مرد، عدم مصاحبت و عدم ابراز علاقه است. 

اهمیت دلگرمی در رابطه زناشویی

زندگی مشترک با عشق و علاقه آغاز می گردد. با فروکش کردن هیجانات اولیه، سردی هایی در رابطه عاشقانه حاکم می گردد. در واقع عشق به مثابه ی یک گل برای طراوت و شادابی نیازمند توجه و رسیدگی است. 

احتمال می رود مسئله سرد شدن روابط زوجین در مرحله های مختلف ازدواج شکل بگیرد. حاکمیت سردی در روابط به موجب شکل گیری تنفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

در ادامه درباره نشانه ها، علت و راه های پیشگیری از سرد شدن زن از مرد مطالبی را ارائه می دهیم.

 

نشانه های سرد شدن زن از مرد 

توجه به عیوب 

در سال های نخست آغاز زندگی مشترک زوجین نسبت به عیوب یکدیگر چشم پوشی می کنند و به خلقیات خوب و محاسن همسر خود توجه می کنند. زمانی که رابطه رو به سردی گرایش پیدا می کند، یک احساس نفرت در زن نسبت به مرد به وجود می آید که سبب برجسته شدن عیوب او می گردد. 

 

کاهش محبت 

در هنگام سرد شدن زن از مرد، رابطه عاطفی زوجین دستخوش تغییر قرار می گیرد. لذا زن از سر وظیفه و بالاجبار به برقراری رابطه می پردازد. 

 

اجتناب از گفت و گو 

 

عوامل سرد شدن زن از مرد, پیشگیری از سرد شدن زن از مرد, علت سرد شدن زن از مرد

ارجحیت دادن سکوت به جای حرف زدن از نشانه های سرد شدن زن از مرد می باشد

 

یکی از نشانه های سرد شدن زن از مرد، اجتناب از مصاحبت و گفت و گو است. در صورتی که زوجین در رابطه به سردی گرویده باشند، نسبت به حرف های یکدیگر احساس خستگی می کنند و همواره دوست دارند تا از گفت و گو با هم اجتناب نمایند. 

 

علاوه بر این، ارجحیت دادن سکوت به جای حرف زدن جزو نشانه های سرد شدن زن از مرد تلقی می گردد. زمانی که زن نسبت به همسر خود سرد می شود، با او به مثابه ی قبل رفتار نمی کند و ترجیح می دهد به جای سخن گفتن سکوت را در فضای خانه حاکم سازد. 

 

تمایل به تنهایی 

اگر در رابطه ای زن نسبت به مرد سرد شود، نسبت به برقراری ارتباط با وی، تمایلی ندارد. در این گونه شرایط زن به تنهایی تمایل پیدا می کند و دوست ندارد با شریک زندگی وقت بگذراند. 

 

شماتت های مکرر

رابطه ای که در مسیر سرد شدن گام بر می دارد، با انتقاد و شماتت های مکرر همراه می شود. در این قبیل شرایط زوجین در تکاپو هستند تا یک ویژگی مثبت برای تعریف و تجمید پیدا کنند، اما به موجب احساس تنفر از ابراز علاقه محروم می شوند و به شماتت یکدیگر می پردازند. 

 

دعواهای فراوان

 

علت سرد شدن زن از مرد, دلایل سرد شدن زن از مرد, علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی

عدم رضایت جنسی از عوامل مؤثر در سرد شدن زن از مرد است

 

هنگامی که زن نسبت به مرد سرد می شود، سعی دارد مشکلات را به صورت غیر منطقی حل کند. این رابطه معیوب، به خاطر عدم مدیریت احساسات و هیجانات به دعوا های فراوان ختم می شود. 

 

از یاد بردن خاطرات خوب 

در خانواده ای که احساس سردی در روابط حاکم است، زن و شوهر تنها با یکدیگر هم خانه هستند. در این گونه شرایط زوجین در مقابل هم قرار می گیرند و خاطرات خوب را از یاد می برند. 

بدین ترتیب گمان می کنند روز های خوب و خوشی به اتمام رسیده است و به اشتباه در این مسیر گام برداشته اند. 

 

اختصاص دادن زمان اوقات فراغت به دوستان

یکی از علائم بارز سرد شدن رابطه زن و مرد، اختصاص دهی اوقات فرات به دوستان است. در واقع زمانی که زن از مرد سرد می شود، در مکان های دور از خانواده به خوش گذرانی می پردازد و خواستار اختصاص دهی تمام اوقات فراغت به دیگران به ویژه دوستان است. 

 

عوامل دخیل در سرد شدن زن از مرد 

عدم رضایت جنسی 

اصلی ترین ستون خانواده که بنیه ساز دلگرمی زن و مرد است، رابطه زناشویی می باشد. این امر یکی از علل های حائز اهمیت در سرد شدن زن از مرد به شمار می رود. 

عدم رضایت از رابطه زناشویی به تحلیل نامناسب تکنیک های جنسی مرتبط است. در زمینه روابط جنسی، تکنیک های لمسی و کلامی نقش بسزایی دارند. 

 

دو مفهوم بی میلی جنسی و بی اطلاعی از لذت بردن همسر در رابطه به صورت مجزا تعبیر می شوند. در افزایش کیفیت رابطه عاطفی، میزان رضایت جنسی طرفین دخیل است. 

در واقع رابطه جنسی سالم مهم ترین ملاک پایداری عشق است. چرخه پاسخ جنسی به عنوان یک مسئله مهم در مسیر جنسی، نقش چشمگیری در سرد شدن زن از مرد دارد.

 

در صورتی که در راستای برطرف سازی نیاز های زوجین انعطاف پذیری وجود نداشته باشد، مشکلاتی را به ارمغان می آورد. همچنین تکرار یک مسیر جنسی با دلزدگی و سرد شدن از رابطه به همراه است. 

 

بهتر است بدانید بزرگ ترین عامل شکل گیری ناسازگاری های خانوادگی، بی اطلاعی از روش های مناسب زناشویی است. بهتر است برای پایداری روابط، زوجین به ویژه آقایان از اسلوب صحیح روابط زناشویی مطلع باشند. 

 

عدم برخورداری از اعتماد به نفس 

یکی از مسائلی که زمینه ساز سرد شدن زن از مرد خواهد بود، عدم برخورداری از اعتماد به نفس می باشد. اکثر بانوان و آقان نسبت به اندام های جنسی احساس رضایت نمی کنند. 

احتمال می رود سرخوردگی ناشی از اندام های جنسی رابطه را با اختلال مواجه کند و فرد به موجب اضطراب، از لذت مناسب بهره مند نگردد. 

 

جالب است بدانید سرزنش عامل اضطراب و استرس است که در قالب تخریب اعتماد به نفس ظهور پیدا می کند. شماتت در روابط اکثرا از جانب بانوان صورت می گیرد و با کاهش کیفیت عملکرد جنسی همراه است. 

 

مسائل اقتصادی 

در جوامع کنونی سطح درآمد زایی در مقایسه با تجملات محدود است. مسائل و مشکلات اقتصادی ذهنیت انسان را تحت فشار قرار داده اند و احساس رضایت از زندگی را سلب کرده است. عدم توانایی در کنترل تنش های زندگی زمینه ساز سرد شدن زن از مرد می باشد. 

 

شناخت ناکافی زوجین 

یکی از عوامل دخیل در سرد شدن زن از مرد، شناخت ناکافی قبل از ازدواج است. سطح توقعات اهمیت گسترده ای در روابط دارد. در واقع عدم توجه  به دسته بندی مناسب توقعات مشکل آفرین خواهد بود. 

 

بی شک برخورداری از توقعات بیجا روحیه زن و مرد را با اختلال مواجه می کند و اعتماد به نفس را از آن ها سلب می نماید. به طور مثال نقد اندام همسر و مقایسه وضعیت جسمانی او با دیگران جزو مسئله عدم شناخت مناسب همسر قرار دارد. 

 

KEYWORDS

شناخت ناکافی از یکدیگر باعث سرد شدن زن از مرد می شود

 

عدم اختصاص دهی زمان مناسب برای در کنار هم بودن 

 

عوامل مختلفی در تداوم یک رابطه نقش دارند که از دیدگان پنهان هستند. یکی از مسائل پنهان در رابطه، عدم در نظر گرفتن زمان مناسب برای درکنار هم بودن است. در واقع دوری های طولانی مدت زن و شوهر زمینه ساز ایجاد فاصله می باشد. 

 

به عبارتی دیگر مهم ترین اساس ازدواج، صرف زمان فراوان زوجین با یکدیگر است. ترک بیش از اندازه همسر سبب عدم وقت گذراندن زوجین با یکدیکر می شود. این امر به مرور زمان فاصله هایی را بین زن و شوهر ایجاد می کند. 

لازم به ذکر است تکنیک های مدیریت زمان کمک شایانی در حل این مشکل می کنند. 

 

بی توجهی به مسائل بهداشتی 

در شکل گیری رضایت ارتباط میان زن و مرد، مسائل بهداشتی تأثیر چشمگیری دارند. در برخی جوامع باور های غلط اجتماعی حاکم شده است و باور بر این است که نظافت مختص زن است و مردان نیاز به رسیدگی به پاکیزگی ندارند.

 

در حالی که زنان بیشتر نسبت به پاکیزگی حساسیت نشان می دهند و احتمال می رود به موجب عدم توجه به مسائل بهداشتی، نسبت به همسر خود سرد شوند. 

بدین ترتیب ضرورت دارد به منظور جلوگیری از سرد شدن روابط به ویژه سرد شدن زن از مرد، زوجین با رسیدگی به بدن، آن را از هر گونه آلودگی پاک نمایند. 

 

بی توجهی به نیازهای ضروری 

بانوان نیازمند دریافت مهر و محبت از جانب همسر هستند. با وجود نقش چشمگیری که هدیه دادن در شکل گیری دوستی پایدار بین زوجین دارد، این امر برای ارضا نیاز های جسمی و روحی، کفایت نمی کند. 

اصلی ترین مؤلفه برای تداوم روابط زوجین عشق و محبت است. بهتر است آقایان با یادگیری روش های مختلف عشق ورزیدن از سرد شدن رابطه جلوگیری کنند. 

 

نوبت گذاری در روابط 

یکی از موضوعات حائز اهمیت در تداوم یک رابطه دوری از طرز فکر پیشگام شدن آقایان برای ابراز علاقه است. در واقع نوبت گذاری در ابراز احساسات، تصورات اشتباهی را به دنبال دارد که به مرور زمان سبب دوری زن از مرد می گردد. 

 

در برخی موارد زنان بر این باور هستند که به صورت مداوم فرد تقاضا کننده رابطه باید مرد باشد. در رابطه جنسی منفعل بودن زن، زمینه ساز مشکلات گوناگون است که در پی آن سردی را به ارمغان می آورد. 

بی شک در صورتی که زن تنها علت برقراری رابطه جنسی را به دنیا آوردن فرزند بر شمارد، به صورت مناسب به کیفیت رابطه اهمیتی نمی دهد و از آن لذت کافی را نمی برد. 

 

یکی دیگر از عوامل مهم در امر مقاربت جنسی، خودخواهی آقایان است که به مرور زمان با سرد شدن رابطه همراه می شود. موضوع هایی وجود دارند که در روند پاسخ های جنسی اختلال ایجاد می کنند.

 

ضرورت دارد که زوجین قبل از برقراری رابطه به شناسایی مناسب اعضای بدن بپردازند و به ایده آل ترین شکل به تأمین نیاز های زنانه و مردانه توجه داشته باشند تا رابطه جنسی با رضایت دو طرف شکل بگیرد. 

 

بی حرمتی و جسارت 

احترام نقش بسزایی در استحکام روابط دارد. بی احترامی روند زندگی را مختل می کند و بین زن و مرد فاصله هایی را به وجود می آورد. 

جنس احترام در زن و مرد متمایز است. در واقع اهمیت دارد تا در ابعاد مختلف، احترام به روحیات زن و مرد مورد توجه قرار بگیرد.

 

انتقاد به شخصیت همسر سبب ایجاد دلخوری و رنجش او می گردد. در مسائل مختلف زندگی، تعدیل اهمیت چشمگیری دارد و شامل الگوبرداری های مشخصی می گردد. بهتر است در صورت وجود مشکل، ضمن احترام به موضوعات خانوادگی به حل مسائل بپردازید. 

 

عدم مصاحبت زوجین 

 

دلگرمی در رابطه زناشویی, دلایل سرد شدن زن از رابطه, عوامل سرد شدن زن از مرد

احترام به یکدیگر در رابطه مانع سرد شدن زن از مرد می شود

 

یکی از روش های مؤثر تقویت ارتباط زناشویی، مصاحبت است. در صورتی که میان زوجین گفت و گوی مناسب شکل نگیرد، به مرور زمان فاصله هایی میان آن ها طنین انداز می شود. 

 

زنان از روحیات لطیف تری نسبت به مردان برخوردار هستند. بی شک عدم توجه به سخنان یک زن، زمینه ساز شکل گیری احساس بد در وی است. برای جلوگیری از سرد شدن زن از مرد توصیه می شود زمانی که همسرتان به صحبت کردن می پردازد، توجه گسترده ای به سخنان ایشان داشته باشید. 

 

نپذیرفتن اشتباه و اجتناب از عذرخواهی

به طور معمول در تمام زندگی ها بحث و مشاجره وجود دارد. تنش های ناشی از دعوا با عذرخواهی پایان می پذیرد. در واقع نپذیرفتن اشتباه و اجتناب از عذرخواهی کینه ها را افزایش می دهد و سبب سرد شدن زوجین به ویژه زن می گردد. 

لازم به ذکر است که دعواهای مکرر با زیرپا گذاشتن حرمت همراه است. هنگامی که حرمت از بین می رود، میان زوجین فاصله به وجود می آید. 

توصیه می شود پس از اتمام بحث با عذر خواهی رابطه زناشویی را ارتقا ببخشید و آتش خشم را فروکش نمایید. 

 

روش های پیشگیری از سرد شدن زن از مرد 

• شناسایی موانع ارتباط 

• تعیین حد و مرز برای رابطه

• احترام به خواسته ها و آرزو های همسر 

• مصاحبت با همسر با زبان عشق 

• کاهش میزان بحث های بیهوده و جزئی 

• برقراری ارتباط چشمی با همسر  

• تلاش برای شکل گیری لحظه های رمانتیک 

• شکل گیری رابطه مبنی بر عناصر عشق 

• حفظ تعادل در بهره گیری از فضای مجازی 

• مسافرت 

• حرکت در مسیر ایجاد تغییرات سازنده 

• شناسایی هیجانات 

 

دو مورد از مهم ترین روش های پیشگیری از سرد شدن زن از مرد 

شکل گیری رابطه مبنی بر عناصر عشق 

عناصر عشق شامل سه عنصر تعهد، صمیمیت و شهوت است. بهترین روش در خصوص جلوگیری از سرد شدن زن از مرد، ساختن رابطه بر اساس عناصر عشق می باشد.

شما می توانید با حفظ عناصر عشق در رابطه، زمینه را برای تداوم آن مهیا کنید. 

 

احترام به خواسته ها و آرزوهای همسر 

اصلی ترین عامل در خصوص موفقیت یک رابطه، احترام قائل شدن برای آرزو و خواسته های همسر است.

بهتر است برای تداوم رابطه به نقاط منفی همسرتان توجه چندانی نداشته باشید. علاوه بر این، در صورتی که احساس می کنید همسرتان برای ارزش های شما احترام قائل نمی شود، در خصوص کسب مجدد احترام حد و مرز هایی را وضع نمایید. 

 

گردآوری:بخش روانشناسی بیتوته 

 

خواندن
17 کاری که زنان باهوش در یک رابطه انجام نمی دهند!

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آیا جدایی موقت می تواند یک رابطه را قوی تر کند؟

مجموعه: روانشناسی زناشویی وقفه در رابطه   چه موقع جدایی موقت از شریک زندگی شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *