وظیفه اصلی هر دولتی مبارزه با فقر است، نحوه مقابله با فقر کنترل تولید و ایجاد اشتغال است.

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی یکی از اعضای شرکت اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد می گوید: «مهم ترین کاری که هر حکومت سیاسی باید انجام دهد مبارزه با فقر است. راه مقابله با فقر، توزیع کمک نیست، بلکه تمرکز بر تولید و نیروی کار است.

تقی ابراهیمی عصر امروز 19 اسفندماه در همایش اقتصاددانان دانشگاه های مشهد با حضور وزیر اقتصاد و دارایی به میزبانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی اعلام کرد: کشور از فقر رنج می برد. در عرصه بین الملل منزوی است و وضعیت فعلی ما نیز گویای چنین چیزی است. بنابراین مهمترین کاری که هر دولتی از هر نوعی باید انجام دهد مبارزه با فقر است.

وی افزود: راه مقابله با فقر، توزیع یارانه نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد و ایجاد اشتغال است. جامعه از طریق این دو عامل می تواند به خودکفایی برسد. اقتصاد ما و سیاستگذاران اقتصادی ما با مسائل زیادی روبرو هستند که مهمترین آنها ناامنی اجتماعی است.

استاد اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با وجود عدم اعتماد اجتماعی، سیاست گذاری اقتصادی و برنامه ریزی اقتصادی موثر نبوده است.

وی گفت: تمرکز اصلی ما روی اقتصادمان به مسائل سیاسی و اجتماعی معطوف شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان می کند: در عرصه سیاسی باید ایدئولوژی عمومی تغییر کند. بنابراین باید تحول اقتصادی را در جامعه متعادل کنیم و بر بهره وری و بهره وری تاکید کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: دولت ها برنامه اشتغال بلندمدت ندارند. برنامه آنها فقط چهار یا هشت سال است، در حالی که این یکی از بزرگترین فاجعه هایی است که آنها با آن روبرو هستند، زیرا این پروژه مدت هاست به تعویق افتاده است.

خواندن
لواندوفسکی، مسی و صلاح ۳ نامزد نهایی مرد سال فیفا

در ادامه این همایش، مسعود همایونی فر، عضو بنگاه اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن اشاره به قوت گروه اقتصاد، مدیریت و اقتصاد دانشگاه مشهد فردوسی، گفت: این استعداد در حال حاضر دارای 20 هیئت علمی است و به همین ترتیب امسال تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه به 600 نفر رسیده است که از این تعداد 200 نفر پایه دوم و 100 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود: بیشتر پژوهشگران هر دانشکده حدود پنج دانشجو در مقطع کارشناسی، 10 دانشجو در مقطع کارشناسی و 30 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد هستند. بنابراین ما توانایی ایجاد تیم های تحقیقاتی با ظرفیت 30 نفر را داریم.

یکی از اعضای بنگاه اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد، چالش های پیش رو را اینگونه بیان می کند: توسعه اقتصادی و دانشگاه سه چالش دارد. اولین مورد عدم تطابق بین نیازهای محقق و نیازهای جامعه است. ما در دانشجویان فارغ التحصیل می بینیم که با نگاه به حال و گذشته به آینده نگاه می کنند.

همایونی فر ادامه داد: دومین چالش اقتصادی عدم پرداخت غرامت برای طرح های تحقیقاتی دولتی و صنعتی است که ما را مجبور به رقابت در این گونه مسابقات می کند. سوم عدم هماهنگی بین دانشکده و برنامه های متوسطه دانشگاه.

در ادامه این همایش رضا حصارزاده از اعضای موسسه حسابداری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: حسابداری در نظام اقتصادی و اداری کشور دارای سه عامل بسیار مهم است. در ابتدا حسابداری به عنوان یکی از مهمترین ارکان صنعت داده به شمار می رفت و کارکرد اصلی حسابداری تبدیل دیوار آجری سازمان ها و مؤسسات به دیوار شیشه ای بود.

خواندن
جوش آرگون چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم حسابداری یکی از ارکان مدیریت محسوب می شود

وی افزود: موضوع دوم حاکمیت است. سیستم حسابداری یکی از ارکان مدیریت محسوب می شود. بحث هایی مانند بررسی شغل به سازماندهی سازمان ها کمک می کند.

استاد ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: موضوع سوم پایداری همه رشته هاست. موضوعاتی مانند پایداری مالی، استفاده پایدار از منابع مالی و… موضوعات مهمی است که شرکای وزارت اقتصاد ما درگیر آن هستند.

حصارزاده ادامه داد: همچنین بحث تنظیم بخش دولتی و خصوصی سازمان های بین المللی وجود دارد که به نوبه خود به ارزیابی سطح ملی در حوزه مالی بین المللی کمک می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *