«نفت» از زلزله به میلیون ها یورو کاهش یافته و بیهوده های وارداتی!

[ad_1]

نفت یکی از اصلی ترین محصولات وارداتی با قیمت 4400 تومان است که نه از حواله ها خارج می شود و نه از قیمت بازارهای بین المللی و داخلی. با این حال، اغلب کمبود انبار در گمرکات و بنادر وجود دارد.

به گزارش ایسنا، نزدیک به چهار سال از ورود ارز 4200 تومانی به سامانه معاملات ایران می گذرد و ادامه توقف آن گیج کننده است. فهرست کالاهای وارداتی با این هزینه اگرچه محدودتر از قبل است، اما همچنان از هفت قلم کالا تشکیل شده است که اگرچه به وضوح عددی نیستند، اما بزرگ و گران هستند.

ذرت، روغن خام، دانه های روغنی، سویا، جو و گندم به همراه سایر داروها و تجهیزات پزشکی از جمله محصولات وارداتی با قیمت ترجیحی هستند. محصولاتی که بیشتر آنها شامل ذرت، جو و سویا هستند، موادی که برای تهیه ظروف و خوراک مرغ استفاده می‌شوند، دو مورد دیگر که محبوب‌ترین آن‌ها روغن‌ها هستند.

جدیدترین گروه واردکنندگان روغن نباتی وی با اشاره به ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین و واردات نفت از هر دو کشور، گفت: این امر منجر به افزایش شدید قیمت جهانی نفت شده و حمل و نقل کالا با مشکل و سختی تولید انجام می شود.

قیمت واردات نفت بین 185 تا 231 درصد افزایش داشته است

اگرچه این اطلاعیه مربوط به شرایط کنونی است، اما مدت‌هاست که قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته و در حال حاضر تشدید می‌شود که در آمار تجارت خارجی به وضوح مشاهده می‌شود. بنابراین در 9 ماهه امسال هفت محصول به قیمت 4200 تومان، 20 میلیون تن 11.1 میلیون وارد شده است. پس از یک میلیارد دلار، میدان نفتی که بزرگترین واردکننده ذرت با بیش از 3.3 میلیارد دلار است، ثبت شده است.

خواندن
آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

در این مدت بیش از یک میلیون و 500 هزار تن نفت بالغ بر 2 میلیارد دلار وارد کشور شده است که از نظر وزنی 102 درصد و 231 درصد افزایش داشته است و نشان می دهد که علاوه بر چاقی، قیمت نفت نیز افزایش داشته است. قیمت در بازار جهانی 1.9 میلیون تن نفت خام به ارزش 1.3 میلیارد دلار نیز وارد شد که برای اولین بار در سال گذشته 8 درصد از نظر وزنی و 47 درصد افزایش در 9 ماهه داشته است.

گزارش 10 ماهه بر این روند تورم همراه با افزایش واردات تاکید می کند. در این مدت نزدیک به 24 میلیون تن نفت خام به ارزش 13.6 میلیارد به ارز رایج وارد شد و سهم بخش نفت به بیش از چهار میلیارد دلار رسید. از مجموع 2.2 میلیون تن با 10 درصد افزایش وزن و 47 درصد افزایش بیش از 1.5 میلیارد دلار ارزش داشت. همچنین بیش از 1.8 میلیون تن به ارزش 2.5 میلیارد دلار مربوط به نفت است که از نظر وزنی 81 درصد و از نظر ارزشی 185 درصد افزایش یافته است.

مسئولان تائید می کنند که 4200 واردات عامل اصلی تورم است.

علیرغم واردات نفت خام، بازارهای داخلی از سال گذشته در رکود بوده و حتی گاهی خطوط نفتی کشیده می شود. مرکز آمار ایران گزارش می دهد مشخص شده است که این سهم چند ماهی است که در صف اول تورم بوده و 140 درصد افزایش قیمت داشته است. میرکاظمی – رئیس سازمان برنامه و بودجه – وی در سخنانی با اشاره به وضعیت مطلوب پرداخت و عدم تاثیر آن بر قیمت کالاها، گفت: گزارش های رسمی حاکی از آن است که عوامل موثر بر 4200 تن افزایش شدید قیمت کالاها را تجربه کرده است.

خواندن
لوله برق پی وی سی چیست؛ لوله خم پی وی سی، ویکی پایپ (2)

16 میلیون یورو ضرر کرد اما نفت نه!

اما این تمام ماجرا نیست و ارزشش را دارد گزارش تخلف ناشی از رانت و فساد اولویت درآمد وارداتی از این محصول را گزارش دهید یا برای حذف وارد بخش حقوقی شوید. همچنین اضافه می شود.

در ماه‌های اخیر، مقامات به اتهامات سوء استفاده از یک شرکت واردات نفتی رسیدگی کرده‌اند که در آن ثبت سفارش انجام شده و 8 تا 16 میلیون یورو ارز از پول تومان پرداخت شده است. 4200. . در نتیجه دلالان نفت با مجموع رانت 4200 گوجه فرنگی از این فرصت برای جمع آوری ارز استفاده کردند و در نتیجه واردات نفت صورت نگرفت.

همه این جریان ها در حالی اتفاق می افتد که ورود نفت به گمرکات و بنادر معمولا بلامانع است و در بیشتر موارد گزارش آماری مواد اولیه صدها یا میلیون ها تن نفت خام و انواع نفت خام وجود دارد، اما گاهی اوقات تأخیر در تولید پول یا موانعی وجود دارد و برخی از کالاها در گمرک یا کشتی است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *