نجیب مایل هروی در بیمارستان

[ad_1]

پسر نجیب مایل هروی می گوید که حال پدرش خوب است و در خانه سالمندان به سر می برد.

شهاب الدین مایل هروی، فرزند پژوهشگر افغانستانی زبان و ادبیات فارسی، درباره وضعیت پدرش به ایسنا گفت: با آن. کتابخانه و حوزه علمیه ایشان شش ماه است.سرای سالمندان بیمارستانی در مشهد است. در واقع چاره ای نداشتیم و مجبور شدیم آنها را در این آسایشگاه مشهد بگذاریم.

وی ادامه داد: حمایت هایی که از نجیب هایل هروی انجام شد ادامه پیدا نکرد و آنها مجبور شدند که این تصمیم را بگیرند. نکته اینجاست که نزدیک به سه سال و نیم است که دولت محلی مشهد اجاره خانه آنها را پرداخت کرده و آنها در مشهد هستند. شهرداری پرداخت این اجاره را متوقف کرده است. حالش خوب نیست. ناامیدی آمد و رفت. چند دکتر را انتخاب کردم که با آنها تماس گرفتم، گفتند این بیماری است که آمد و شد تا با آنها زندگی کنم، اما باهوش است و می تواند کار علمی خود را انجام دهد.

فرزند نجیب مایل هروی افزود: باید او را در خانه سالمندان رها می کردیم، زیرا از او حمایت نمی شود. من در شش ماه گذشته اجازه سر و صدا ندادم، چون دوستانم از من شکایت کردند و گفتند شما دنبال سیاست هستید. من از حق یک نفر می گویم که هر ماه 500 هزار تومان مستمری بگیرد. با 500 هزار تن! ما توقع داریم وقتی به خانه ارباب می آیند گفته شود: «به زحمات شما پولی را که دولت قبل به استاد داده بود می گذاریم تا در مشهد خانه ای به او بدهید. “من برای گرفتن خانه یک وکیل گرفتم. معلم گفت نباید از قلم انداخته شود. اما من گفتم طبق تصمیم هیئت دولت مردم فکر می کنند خانه را داده اند. جای خوبی در شهر اما در طبقه چهارم و 4000 جلد کتاب استاد به این اتاق نمی خورد، برای آوردن آنها مجبور شدم در گلبهار (40 کیلومتری مشهد) پنهان شوم، او به کتابخانه اش تکیه کرد با دکترش صحبت کردم و او گفت که شهر است. حالش خوبه ولی اگه اتفاقی میوفته خیلی دیر میشه برم مشهد با دیدن اینکه این شهر مرکز بهداشتی نداره الان من و برادرم که از بیماری روانی و ناتوانی رنج میبریم در گلبهار هستیم.

خواندن
شریعتی: رفع همه تحریم ها اولویت ما در مذاکرات است

وی درباره وضعیت انتشار کتاب های نجیب مایل هروی نیز گفت: وی کارهایی انجام داده است اما وضعیت انتشار کتاب همچنان نامشخص است. شما نمی توانید با نویسنده صحبت کنید. برخی از مهم ترین کتاب های او در حال چاپ است و هیچ اقدامی برای بازنشر کتاب ها انجام نداده است.

نجیب مایل هروی در بیمارستان

آخرین عکس نجیب مایل هروی که توسط پسرش در اول اردیبهشت گرفته شده است.

نجیب مایل هروی در سال 1329 در هرات به دنیا آمد. دوره ابتدایی و متوسطه (ابتدایی و متوسطه) را در کابل آموخت و سپس در سال 1350 وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد و از سال 1351 تا 1390 مدتی را در آرشیو کتابخانه آستان قدس رضوی گذراند. پس از آن در تهران یک طرح تحقیقاتی را آغاز کرد. اما با تأسیس بنیاد پژوهش های اسلامی، در سال 1365 به این بنیاد پیوست و به پژوهش در حوزه ادبیات پرداخت.

ایسنا آماده ارائه پاسخ مسئولان ذیربط و آگاه در این خصوص است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *