نجات جان اما “کپسول اکسیژن” خطرناک

[ad_1]

پس از شیوع ویروس کرونا، استفاده از کپسول های اکسیژن با توجه به نیاز افراد مبتلا افزایش یافت. با این حال علیرغم هشدار کارشناسان امنیتی مبنی بر استفاده از این دستگاه‌ها، برخی افراد هنوز نمی‌دانند هنگام استفاده از اکسیژن به دنبال چه چیزی باشند و شاهد اتفاقاتی در این زمینه هستیم. هفته گذشته یک مخزن اکسیژن در تهران منفجر شد و یک نفر مجروح و دو نفر کشته شدند.

محمد کرم دارآبادی، فعال بهداشتی و امنیتی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص مواردی که در انجام اکسیژن درمانی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با شیوع ویروس کرونا، استفاده از کپسول های اکسیژن در منازل و بیمارستان ها افزایش چشمگیری یافته است که با نجات جان افراد زیادی با درد و رنج کم، کاهش کووید ; اما افرادی که از کپسول های اکسیژن به دلیل کرونا یا دلایل دیگر استفاده می کنند باید بدانند که دانستن توصیه های ایمنی برای استفاده از کپسول های اکسیژن مهم است.

وی ادامه داد: اولین قدم در استفاده از کپسول اکسیژن، خرید آن است و الزامات استفاده از کپسول اکسیژن نیز از سطح اول شروع می شود. خرید کپسول اکسیژن از مراکز اصلی و بررسی بهبود تشخیص کپسول برای شهروندان ضروری است. متاسفانه به دلیل تقاضای زیاد کپسول اکسیژن در همان زمان شاهد فروش کپسول های تقلبی نیز بودیم. بنابراین دریافت آنها از موسسات شناخته شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: بعد از خرید کپسول اکسیژن، موضوع مهم دیگر نحوه مراقبت از آن است. کپسول های اکسیژن باید در جای خود تعمیر شوند. زیرا آنها می توانند سقوط کنند. کپسول ها علاوه بر آسیب رساندن به افراد، مانند شکستن دست یا پا، گاهی اوقات می توانند منفجر شوند. بنابراین با توجه به این موارد کپسول اکسیژن باید در ارتفاع کم تنظیم شود.

خواندن
اهمیت جلسات مشاوره روانشناسی برای زوجین و خانواده ها

وی گفت: دمای محل نگهداری کپسول نیز مهم است. زیرا افزایش دمای اکسیژن یکی دیگر از دلایل پارگی کپسول است.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، کپسول های اکسیژن باید به صورت عمودی و نه لزوما در حالت خواب ترمیم شوند.

روابط عمومی اورژانس کشور در خصوص انفجار اورژانس گفت: یکی از مواردی که اکثر مردم نمی دانند و نکته مهم این است که با دست چرب یا روغن به سبد اکسیژن دست نزنیم. یک سبد اکسیژن؛ زیرا اگر اتاق با روغن یا گریس لمس شود منجر به انفجار می شود.

او گفت: «مولکول‌های اکسیژن نباید نزدیک مواد قابل اشتعال باشند. بودن.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *