متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر تصادفات رانندگی دارند؟

[ad_1]

تحقیقات نشان داده است که بیشتر سفرهای برون شهری با استفاده از جاده ها انجام می شود و این امر منجر به عواقب جدی مانند افزایش تصادفات، خرابکاری و تلفات جانی در جاده ها شده است. در یک مطالعه، محققان تاثیر اقدامات کلان اقتصادی بر خطرات حمل و نقل را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا. یکی از دلایل بالا بودن آمار تصادفات رانندگی در ایران نسبت به سایر کشورها، درصد پایین حمل و نقل ریلی در کشور است.

تحقیقات نشان داده است که بیشتر سفرهای برون شهری با استفاده از جاده ها انجام می شود و این امر منجر به عواقب جدی مانند افزایش تصادفات، خرابکاری و تلفات جانی در جاده ها شده است.

بررسی تعداد تصادفات خیابانی کشور از سال 1380 تا 1398 نشان داد که تعداد تصادفات خیابانی در سطح شهر تا سال 1385 افزایش یافته و سپس کاهش یافته و در سال های 1390 تا 1390 به سال 1395 و از سال 1395 تا 1398 کاهش داشته است. توسعه یافت.

بنابراین از 101 هزار و 792 هزار تصادف در سال 1395 به 159 هزار و 735 هزار تصادف در سال 1398 رسیده و بیش از یک و نیم افزایش یافته است.

متغیرهای کلان اقتصادی چه تاثیری بر تصادفات رانندگی دارند؟

در این تحقیق نقش اقتصاد ملی از جمله تولید ناخالص داخلی، ضریب ساختمان، کل جمعیت، طول راه و ارزش بخش راه آهن در کاهش تصادفات جاده ای مورد بررسی قرار گرفته است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که در کوتاه مدت و بلندمدت با افزایش ارزش بخش راه آهن، تعداد تصادفات جاده ای کاهش می یابد.

خواندن
سفر کامل نوروزی در روزهای پایانی تعطیلات

همچنین با تولید ناخالص داخلی سرانه کشور، آمار تصادفات رانندگی در حال افزایش است.

در این تحقیق مشخص شد که با افزایش جمعیت و طول راه های کشور، تعداد تصادفات رانندگی افزایش می یابد. همچنین با افزایش ضریب گینه که نشان دهنده توزیع نابرابر درآمد در کشور است، بر تعداد این خطرات افزوده خواهد شد.

یافته‌ها با تحقیقات قبلی مطابقت دارد و ممکن است پیامدهایی برای سیاست‌گذاران وزارت راه، شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت کشور داشته باشد.

پریسا بازدار اردبیلی و پیمان پژمان زاد از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این پژوهش شرکت کردند.

نتایج این پژوهش در زمستان 1400 در سلسله مقالات علمی با عنوان «بررسی رابطه تعادل اقتصادی در کاهش تصادفات رانندگی در کشور» در مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری راونی منتشر شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *