شکست چمن سلطانیه راه را برای احیای کانون گرد و غبار هموار می کند.

[ad_1]

ایسنا/ زنجان فرماندار سلطانیه گفت: کمبود پوشش گیاهی سلطانیه این مکان را به مکانی پر گرد و غبار تبدیل می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت وزارت منابع طبیعی و زهکشی استان زنجان، محمدرضا براتی فرد در اولین جلسه احیای چمن سلطانیه با بیان اینکه سلطانیه شهری بادخیز است و چمن سلطانیه دارای تاریخی غنی است، گفت: بحث های زیادی در تاریخ در زیر ثبت نام کنید: چمن های سلطانیه احیا شود، بر همین اساس جلسات و کارگاه های بعدی برگزار شود.

وی افزود: مدیر کل چمن، مدیرکل منابع طبیعی و منابع آب است که باید در این زمینه بحث شود. بحران سقوط چمن سلطانیه را باید موضوع مهمی برای استان دانست و ابتدا باید دید که این بحران ادامه دارد و نیاز به حل دارد و سپس مسئولان ارشد استانی خواستار حل آن هستند. کمک او در این مورد

این مسئول انسداد چاه های غیرمجاز در این منطقه را بخشی از پروژه منابع آب دانست و افزود: این امر باید با رودخانه های آزاد نیز انجام شود. همچنین با توجه به اینکه باغ های خصوصی محصول با ارزشی تولید نمی کنند و آب زیادی به آنها داده می شود باید از آن خودداری شود.

وی ادامه داد: دو پروژه منابع آبی یکی برای مقابله با چاه های غیرمجاز و دیگری برای مدیریت چاه های مورد استفاده در باغ ها در نظر گرفته شده است. همچنین از رودخانه های باز دیدن کنید. همچنین یک رویداد تولد ابری در استان برگزار می شود که در آن به موضوع تولد ابری خواهیم پرداخت.

خواندن
اینفوگرافیک / توصیه به روزه گرفتن در روزهای گرم و طولانی

براتی فرد از سوی دیگر با بیان اینکه کار جهاد کشاورزی نگاه به تولید محصولات است، گفت: باید جلوی تولید محصولات غیرمجاز گرفته شود. همچنین در هفته های آینده جلسات دیگری نیز برای تکمیل مکاتبات انجام شده در این زمینه برگزار خواهد شد. همچنین در خصوص گنجاندن حیوانات در چمن، حرکت حیوانات به سمت چمن باید توسط مدیریت مجتمع کنترل شود.

جعفر بیات معاون منابع طبیعی و زهکشی استان زنجان نیز در این نشست یکی از دلایل اصلی خشکسالی سلطانیه را کم بارندگی و برداشت چاه در اطراف چمن سلطانیه دانست. شناسایی زمین چمن و ارائه مشاوران حرفه ای همزمان برای بررسی مسائل مربوط به مشکل و موضوع گسترش سیل که ابعاد مختلفی دارد اما به نظر می رسد از طریق خط لوله بهتر است.

افشاری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سلطانیه گفت: در گذشته آب های زیرزمینی فراوان بود اما به دلیل گمانه ها آب زیادی از دست دادیم. از آنجایی که علف های سلطانیه آواز هستند و قابلیت جذب آب دارند، می توان آن را با کشت علف و جلوگیری از هجوم دام و جلوگیری از آب آشامیدنی بیش از حد مورد نیاز کشاورزان روستای بوئین و همچنین انتقال آب لوله کشی و جاری شدن سیل روی چمن پرورش داد.بسیاری از علف های سلطانیه را احیا کردند. .

داداشی رئیس اداره اصلاح نژاد وزارت منابع طبیعی و زهکشی استان گفت: چاه های غیر قانونی ایجاد شده است. چمن حداقل برای سه سال توصیه می شود. چمن و کود مورد نیاز برای احیای چمن توسط اداره منابع طبیعی استان زنجان تامین می شود.

خواندن
خدمات برش لیزر انجام انواع خدمات برشکاری نور صنعت فردوس (3) پروژه نگار

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سیستم عامل لینوکس (linux) چیست؟

گنو لینوکس ( /) در واقع به ترکیب دو پروژه گنو و لینوکس اشاره داره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *