شرح دعای بیست و هشتم ماه مبارک رمضان

[ad_1]

در روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان می فرماید: سالیان متمادی روز 29 رمضان در میان زنان به «غشانی» معروف بود و در مساجد حضور می یافتند و «غشانی» به معنای لباس پوشیدن است.

به گزارش ایسنا، آیت الله مجتهدی تهرانی در تفسیر «الله الرحمن الرحیم» گفت: خدایا مرا به رحمتت بپوشان. «سوما» به معنای لباس است. اگر کسی گندم را به تاجری نشان دهد و جو را بفروشد، در معامله غش می‌کند و تجارت از بین می‌رود. این گونه قراردادها در تاریکی صورت می گیرد، به همین دلیل است که می گویند در تاریکی توافقات منفور است.

وی ادامه داد: پوشاننده عارضه جنسی در تجارت غش می کند و در حدیث داریم کسی که شیر آب را می پوشاند مسلمان نیست. کسانی که در معامله غش می کنند، خیر را نخواهند دید.

این کارشناس اخلاق ادامه داد: اکنون در این دعا به خداوند می گوییم همانطور که شکست تجارت را می پوشاند تو نیز مرا به رحمت و رحمت خود بپوشان.

این استاد اخلاق ادامه داد: سال ها بود که روز 29 ماه مبارک رمضان در بین زنان به «روز غشانی» معروف بود و در مساجد حضور داشتند. اما آنها فکر می کنند که این مو به معنای ضعیف شدن است و با صدای ضعیف می گویند که خدا غش می کند در حالی که این گونه نیست و به معنای پوشاندن است.

آیت الله مجتهدی تهرانی در تفسیر آیه بعد از نماز روز بیست و نهم می فرماید: . ثمالی. توفیق دوستی است که به کسی داده نمی شود.

خواندن
چرا دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه ها دچار اضطراب می شوند؟

امام جواد (ع) با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) فرمودند: مؤمن سه ویژگی دارد. “اول این است که برنده شوید.” حج، کمک به مستحقان، نماز شب، شرکت در مراسم خیریه، پروژه های مدرسه سازی، کمک به حوزه های علمیه و… از توفیقات مؤمن است.

وی با ابراز تأسف از کسانی که بخشی از اموال خود را در راه خدا انفاق نمی کنند، می گوید: این افراد نه توفیق یافته اند و نه توفیق زیارت مرقد عبدالعظیم الحسنی (ع) را داشته اند.

آیت الله مجتهدی تهرانی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح ویژگی های بارز حضرت عبدالعظیم حسنی پرداخت و گفت: عبدالعظیم (ع) از علما، محدثان و وکلای امام هادی بود. برخی گمان می کنند که او توسط دشمنانش زنده به گور شده و به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: روزی آیت الله وحید خراسانی را دیدم که از قم برای زیارت ری آمده است. گفتم با ما به مهمانسرا و مسجد ما بیایند و گفتند فقط برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) آمده اند. این را باید برای همه ائمه مردم توضیح دهیم تا به چشم خود ببینند و پیروان و مساجد خود را به زیارت حضرت عبدالعزیز (ع) تشویق کنند.

در ادامه روایت آمده است: در حدیث امام جواد (ع) دومین خصلت مؤمن این است که گاهی خود را موعظه می کند و سومین ویژگی این است که هر که او را نصیحت کند بپذیرد.

این عالم ربوبی در ادامه شرح دعای بیست و نهم می‌گوید: در ادامه دعا از خداوند می‌خواهیم که ما را از گناه محفوظ بدارد و دل‌هایمان را از ناپاکی پاک کند و دل‌هایمان را در شک و شبهه قرار ندهد. .

خواندن
پیگیری محرک های صادراتی در چهارمحال و بختیاری را آغاز کنید

وی ادامه داد: کسانی که دلشان در شک است، ذکر لاهول و قوه الا الله العالی العظیم را تکرار کنند. این ذکر در نجات شما از وسوسه های شیطان بسیار مؤثر است.

آیت الله مجتهدی تهرانی ادامه داد: ابوذر می گوید رسول الله (ص) فرمود: «ابوذر این ذکر را که از گنج های بهشت ​​است تکرار می کند». بعد از نماز مغرب و عشاء این ذکر را هفت مرتبه باید بجا آورد که یکی از الزامات است، ولی قبل از گفتن یکی از آنها یک مرتبه بسم الله الرحمن الرحیم بگو.

وی ادامه داد: نماز روز بیست و نهم را اینگونه تمام می کنیم. خدایا به بندگان این زمان رحم کن و این دعاها را در حق ما مستجاب کن. خداوند بخشنده است. خداوند به ما نعمت هایی داده است که اصلاً تقاضای آن را نداریم. او ما را دوست دارد و هر آنچه را که نیاز داریم به ما داده است، حتی اگر نخواهیم.

به نام خدا

«خدایا او را بیامرز و توفیق و روزه اش را نصیبش کن و دلش را از غیبت عامه پاک گردان و یا بر نمازگزاران مؤمن رحم کن».

«خدایا او را به رحمت و رحمت بپوشان و از این سهم پرهیز به من عنایت کن و دلم را از تاریکی و غم تهمت پاک کن، ای مهربان‌ترین مهربانان به بندگان ایمانت».

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *