راه های ساده برای کنترل سطح کلسترول

[ad_1]

کلسترول بالا در خون می تواند بر سلامت قلب و فشار خون بالا تأثیر بگذارد و می تواند منجر به بسیاری از بیماری های تهدید کننده زندگی شود.

به گزارش ایسنا، اما بدن برای ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد. اما اگر سطح کلسترول بد (LDL) در بدن بسیار بالا باشد، ممکن است خطر ابتلا به چربی بیش از حد در جریان خون وجود داشته باشد که جریان خون را مختل می کند و می تواند منجر به تشکیل واحدی شود که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود. خون

بیشتر کلسترول به موقع تشخیص داده نمی شود زیرا بدن هیچ علامت هشدار دهنده ای ندارد. اما اگر چربی زیادی بخورید و چربی زیادی داشته باشید و سبک زندگی سالمی داشته باشید، می توانید کلسترول بالایی داشته باشید. کنترل سطح کلسترول کار سختی نیست و فقط باید برخی عادات ناسالم را حفظ کنید.

هندوستان تایمز در مقاله ای به چند روش موثر برای کنترل سطح کلسترول خون اشاره می کند:

غذاهای غنی از فیبر و ویتامین بخورید

مصرف غذاهای چرب مانند گوشت و لبنیات می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد زیرا در چربی زایی در کبد نقش دارد. مهم است که غذاهای غنی از ویتامین و فیبر مانند غلات، آجیل، سبزیجات برگ دار و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سطح کلسترول را تنظیم کنید.

از تهیه غذا خودداری کنید

غذاهای آماده برای پخت و پز، کنسرو شده یا منجمد حاوی تعداد زیادی مواد نگهدارنده هستند که می توانند در مدت زمان طولانی مصرف شوند، که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد.

به طور منظم تمرین کن

ورزش نکردن می تواند منجر به تجمع چربی اضافی شود که به رسوب چربی در کبد و افزایش سطح کلسترول کمک می کند. ورزش منظم می تواند وزن و کلسترول را کنترل کند.

از سبک زندگی کم تحرک خودداری کنید

مصرف الکل، سیگار کشیدن و استرس زیاد نقش مهمی در افزایش سطح کلسترول دارند. این عوامل باعث افزایش فشار بر قلب و ایجاد استرس می شود. خوردن یک رژیم غذایی متعادل، پرهیز از الکل و سیگار می تواند سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

هزینه اجاره مسکن در دهدشت جوانان را غرق در ناامیدی کرده است.

[ad_1] ایسنا/ کهگیلویه و بویراحمد کشیش جمعه دهدشت گفت: هزینه اجاره خانه در این شهرستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.