دفتر صندوق احیای موزه تاریخ طبیعی در یزد افتتاح شد

[ad_1]

ایسنا/ یزد دفتر نماینده صندوق توسعه یزد با حضور مدیرعامل صندوق ملی و مسئولان استانی افتتاح شد.

“هادی میرزایی” مدیر عامل صنایع دستی، توسعه فرش و تعمیرات تاریخی در این مراسم که در آستانه بناها و بناهای تاریخی جهان در موزه نواب واقع در مرکز شهر یزد برگزار شد، ضمن تقدیر از رویکرد گردشگری از سوی مسئولان استانی یزد. : توسعه و مرمت موزه در سال 1384 طبق بند «ز» صفحه 114 طرح توسعه چهارمین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. با هدف تشویق، راهنمایی و حمایت از فعالیت های قانونی سرمایه گذاران و تنظیم کاربری اراضی و مجوز استفاده از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور.

وی وظیفه اصلی صندوق در 15 سال گذشته را اعطای حق استفاده از اماکن تاریخی به کارآفرینان خصوصی دانست و افزود: سابقه و مسائل مربوط به توسعه مدیریت پروژه مرمت اماکن تاریخی است. آنها نیز در دستور کار این صندوق قرار دارند.

به گفته میرزایی، مهمترین مسئله تاریخ امروز کشور، فرسودگی جامعه و رها شدن ساکنان این مناطق و کوچاندن به شهرهای دیگر است که علاوه بر خراب شدن آب و هوا، آسیب های مختلفی را در آنها به همراه دارد.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از شهرهای کشورمان با توجه به شهرنشینی، شاهد تخریب بناهای تاریخی در آنها بوده ایم، اما مردم شهر تاریخی یزد بسیاری از آثار تاریخی را حفظ کرده اند. شهر آنها با 22000 عمارت.

رئیس صندوق توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی در پایان ابراز امیدواری کرد که تأثیر راه اندازی این نمایندگی برای ساکنان بافت تاریخی و رفع مشکلات ساکنان این بافت تاریخی مثبت و ملموس باشد. . ، شاهد اقتصاد پایدار در این منطقه خواهیم بود.

خواندن
شارژ گاز یخچال در تعمیرگاه مجاز دکتر آچار تهران 100% تضمینی

مهران فاطمی استاندار یزد نیز خواستار راه اندازی این آژانس به عنوان گامی در مسیر درست بر اساس اصول و سیاست های صندوق توسعه و مرمت بناهای تاریخی شد.

وی با تاکید بر ارائه سبک زندگی و محیط زیست یزدی ها گفت: گردشگران در کنار معماری و بافت تاریخی زیبا، وضعیت کنونی منطقه را نیز دوست دارند، بنابراین زندگی در این منطقه احیا می شود. بافت تاریخی مهم است.»

فاطمی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این نمایندگی از توان صندوق توسعه و مرمت آثار تاریخی برای کاوش بیشتر و ارائه آثار مهم تاریخی یزد استفاده شود.

استاندار یزد در نهایت از برنامه مدیریت استان برای همکاری و مساعدت این اداره در دستیابی به اهداف خود خبر داد.

طی این مراسم با ابلاغ و ابلاغی از سوی هادی میرزایی رئیس صندوق توسعه و احیای اقتصادی کشور، «احسان دهقانی» به عنوان رئیس دفتر نماینده این صندوق استان معرفی و منصوب شد.

من باید بگویم؛ دفتر نماینده صندوق توسعه و احیاء در پی امضای تفاهم نامه مرمت بناهای تاریخی و مقدس یزد با امضای استاندار یزد و رئیس صندوق احیا و احیا در اسفندماه افتتاح شد. سال گذشته

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *